Tα μεγαλύτερα trends που πρέπει να παρακολουθήσετε όλο το 2021  και θα επηρεάσουν την αγορά καφέ….

Μπορεί να θεωρείται προς το παρόν αδύνατο να προβλέψουμε με ακρίβεια τον αντίκτυπο που θα έχει η πανδημία στην αγορά καφέ το 2021 ωστόσο έως το τέλος του επόμενου έτους θεωρείται σχεδόν σίγουρο ότι η ανάπτυξη του τομέα  των ζεστών ροφημάτων και του παγωμένου / έτοιμου προς κατανάλωση καφέ (RTD) θα ξεπεράσει σε αξία εκείνη του 2019, ωστόσο θα είναι πολύ κάτω από προηγούμενες εκτιμήσεις. 

Παραθέτουμε παρακάτω τα 4 trends για το 2021 που αναμένεται να επηρεάσουν την πορεία της αγοράς.

 

Βιωσιμότητα και ηθική

Η βιωσιμότητα θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για την αγορά καφέ καθώς ο κόσμος θα αρχίσει να ξεπερνά τον “σκόπελο” της πανδημίας. Ενώ οι καταναλωτές έχουν προσαρμοστεί στην ανάγκη χρήσης αντικειμένων από πλαστικό,  όπως οι μάσκες, κατά τη διάρκεια της επιδημίας Covid-19, παραμένουν ενήμεροι για το τι καταναλώνουν.

Πλέον ολοένα και αυξάνεται η επιθυμία στους ανθρώπους να μάθουν από πού προέρχεται ο καφές που καταναλώνουν, και πόσο ηθικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά συνειδητοποιημένα είναι τα εμπλεκόμενα μέρη στη διαδικασία παραγωγής και τροφοδοσίας. Σύμφωνα με το GlobalData, το 43% των παγκόσμιων καταναλωτών δήλωσε ότι το ηθικό, φιλικό προς το περιβάλλον ή κοινωνικά υπεύθυνο προϊόν ή υπηρεσία επηρεάζει πάντα ή συχνά την επιλογή τους.

Το ζήτημα της δεοντολογίας στην διαδικασία παραγωγής καφέ αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις εταιρείες καφέ, καθώς πολλές από τις αναπτυσσόμενες περιοχές όπου παράγεται ο καφές δεν φημίζονται για τις καλές εργασιακές τους συνθήκες.

Μια καμπάνια για την προστασία των αγροτών στις φτωχότερες χώρες από την αστάθεια των τιμών της αγοράς, την παροχή ατομικού προστατευτικού εξοπλισμού και η διαφήμιση της εν λόγω καμπάνιας σε πλουσιότερες χώρες, θα βοηθούσε κάποιο brand να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων.

 

Premium

H απόλυτη τάση στον καφέ, το “specialty”  θα συνεχίσει να επηρεάζει την αγορά. Οι “specialty” καφέδες είναι μια αναπτυσσόμενη κατηγορία, αλλά η ζήτηση για καφέ εξαιρετικής ποιότητας πιθανόν να βρει προσκόμματα λόγω της επικείμενης ύφεσης και των περιόδων χαμηλής οικονομικής δραστηριότητας, καθώς και από το προσωρινό κλείσιμο των καφέ.

Ο λεγόμενος «third-wave coffee» εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική τάση. Το “πρώτο κύμα” παρατηρήθηκε τη δεκαετία του 1960 καθώς οι καταναλωτές γνώρισαν το ρόφημα το οποίο έγινε ευρύτερα προσβάσιμο. Το δεύτερο κύμα ήρθε με την παραγωγή premium καφέ.

Το τρίτο κύμα είναι το επόμενο στάδιο αυτής της εξελικτικής διαδικασίας, που χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερο σεβασμό στην παραγωγή υψηλής ποιότητας και ειδικά ψημένους, special κόκκους, καινοτόμες μεθόδους παρασκευής και πληροφορίες προέλευσης που συνδυάζονται με περιβαλλοντικά, ηθικά και κοινωνικά διαπιστευτήρια.

Ο καφές τρίτου κύματος επικεντρώνει εκ νέου την εμπειρία στην παραγωγή ενός προϊόντος υψηλής ποιότητας σε κάθε σημείο της αλυσίδας εφοδιασμού, ώστε ο καταναλωτής να μπορεί πραγματικά να εκτιμήσει το «καλύτερο».

 

Αξία

Οι προσφορές με επίκεντρο την αξία του προϊόντος είναι πιθανό να αποτελέσει το απόλυτο trend στο άμεσο μέλλον σε πολλές αγορές. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, η μείωση του φόρου προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ), το πρόγραμμα Eat Out to Help Out και το  πρόγραμμα επαναχρησιμοποιήσιμων φλιτζανιών της Costa Coffee μπορούν να μειώσουν σημαντικά την τιμή ενός φλιτζανιού καφέ.

Η απειλή μιας παγκόσμιας ύφεσης μετά την Covid-19 είναι σοβαρή και σημαντική. Με πολλούς καταναλωτές να χάνουν τις δουλειές τους και αρκετές κυβερνήσεις να προσπαθούν να αντισταθμίσουν τα προβλήματα με τα πακέτα στήριξης, ο καφές, ειδικά στο εμπόριο, πρέπει να αγκαλιάσει το “value-for-money”  και  τις προσφορές για να εξασφαλίσουν μια καλύτερη θέση μέχρι το τέλος της πανδημίας.

 

Απόλυτη εμπειρία στο σπίτι

Το Lockdown ανάγκασε πολλούς καταναλωτές και εργαζόμενους να μείνουν στα σπίτια τους,  για καιρό και υπάρχουν ενδείξεις δεν είναι ακόμη έτοιμοι να επιστρέψουν στην κανονικότητα. Για όλους αυτούς, η δημιουργία εμπειριών που είχαν συνήθως έξω από το σπίτι, αλλά αυτή τη φορά εντός σπιτιού, είναι πιθανότατα μια καλή λύση.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το σούπερ μάρκετ Asda έχει προωθήσει τέτοιες ενέργειες στο πλαίσιο της καμπάνιας «Φέρτε τα αγαπημένα σας», η οποία επιτρέπει στους καταναλωτές να αναδημιουργήσουν τα αγαπημένα τους coffee shops, όπως το Starbucks και το Costa Coffee στο σπίτι.

Στη σελίδα Costa Coffee, προσφέρουν κόκκους και blends, ακoμη και γάλα, σιρόπια, γλυκαντικά και καφετιέρες, ό, τι χρειάζεται ο καταναλωτής για να δημιουργήσει αυτήν την ευχάριστη εμπειρία του καφέ.

Υπάρχουν επίσης επιτυχημένες υπηρεσίες συνδρομής για premium ειδικό καφέ όπως το Blue Coffee Box ή το Roastery.

Τα brands που ακολουθούν τις παραπάνω τάσεις έχουν επιδείξει μια σταθερή ή και ανοδική πορεία την τρέχουσα περίοδο, παρά τις δυσκολίες στην ευρύτερη αγορά, έχουν καταφέρει να κερδίσουν μεγάλο μερίδιο από αυτή και να προετοιμαστούν για το μέλλον όπου ανοίγεται ξανά ο δρόμος προς την ανάπτυξη.

Πηγή: coffeemag.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ