Οι Έλληνες συνεχίζουν να διαπρέπουν στο εξωτερικό. Τι κι αν ο κορονοϊός έχει καταλύσει την οικονομική δραστηριότητα στα 2/3 του πλανήτη, οι ευκαιρίες όπως λέει και το ρητό γεννιούνται μέσα από την κρίση.

Ο οργανισμός NHSX του Βρετανικού συστήματος υγείας NHS, ο οποίος ηγείται του μεγαλύτερου προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού της υγείας και της κοινωνικής μέριμνας στον κόσμο, ανακοίνωσε τις 18 ψηφιακές λύσεις που αναδείχθηκαν μέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας TechForce19. Στόχος του διαγωνισμού, η αξιοποίηση άμεσα υλοποιήσιμων καινοτόμων λύσεων ενάντια στις επιπτώσεις που έχει δημιουργήσει η πανδημία του COVID-19. Μια ελληνική start up, η Novoville,  βρέθηκε ανάμεσα στις επιλεγμένες ψηφιακές λύσεις για την καταπολέμηση των επιπτώσεων του Covid-19 στο Ηνωμένο Βασίλειο, λανσάροντας μια νέα ψηφιακή υπηρεσία συνολικής διαχείρισης εθελοντών και διασύνδεσής τους με τις κοινωνικές υπηρεσίες για την άμεση εξυπηρέτηση των αναγκών των ευπαθών ομάδων.

Ιδρυτικά μέλη της Novoville είναι ο οικονομολόγος Ηρακλής Μπουραντάς και ο μηχανικός υπολογιστών Φώτης Ταλάντζης.

Σύμφωνα με τον Η. Μπουραντά, “η πρωτοφανής πανδημία του COVID-19 αναμφισβήτητα λειτούργησε και ως καταλύτης κινητοποίησης ενός διεθνούς κύματος αλληλεγγύης, εθελοντισμού, συνεργασίας και αλληλοβοήθειας με άξονες αιχμής την ενίσχυση του έργου των επιστημόνων και προσωπικού υγείας και την παροχή βοήθειας στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Ένα ποιοτικό στοιχείο που διακρίνει κανείς σε σχέση με άλλες παγκόσμιες κρίσεις είναι ο οριζόντιος ρόλος της τεχνολογίας: από τον τρόπο που επικοινωνούμε, συν-εργαζόμαστε,  διασκεδάζουμε μέχρι και, ίσως πολύ σημαντικότερο, στον τρόπο που η αυτή αξιοποιείται για να προσφέρει απτές λύσεις στην αντιμετώπιση της ίδιας της πανδημίας”.

Ποια είναι η Novoville

Ο Φώτης Ταλάντζης (αριστερα) και ο Ηρακλής Μπουραντάς (δεξιά) στην πρωθυπουργική κατοικία στο Λονδίνο κατά την διάκριση της Novoville ως μια απο τις πλεόν ανερχόμενες νεοφυείς εταιρίες στο Government Technology (GovTech) της Μ. Βρετανίας (Ιουν. 2017)

Οι ιδρυτές της εταιρείας είχαν προκαλέσει ενδιαφέρον του κόσμου της νεοφυούς επιχειρηματικότητας το 2014 όταν ανέπτυξαν εφαρμογή που στόχευε στη διευκόλυνση της επικοινωνίας των δημοτών με τις υπηρεσίες των δήμων, η οποία σκάλωνε στα συνήθη γρανάζια της γραφειοκρατίας. Τέσσερα χρόνια μετά, το 2018, η χρήση της εφαρμογής που είχε γίνει πλέον πολυεπίπεδη κάνουν σε 35 δήμους στην Ελλάδα, τη Μ. Βρετανία, την Ελβετία και το Βέλγιο. Στη Μ. Βρετανία μάλιστα, η αποδοχή έθφασε και στα υψηλά κυβερνητικά κλιμάκια. Μάλιστα, τότε, οι δύο νεαροί επιχειρηματίες είχαν περάσει το κατώφλι πρωθυπουργικής κατοικίας στην Downing Street παρουσιάζοντας την πρωτοποριακή πλατφόρμα επικοινωνίας τους, καθώς η εταιρεία τους επελέγη ανάμεσα στις 10 εταιρείες – η μόνη ελληνική– από τις συνολικά 150 καινοτόμους επιχειρήσεις που διέθεταν τέτοιου είδους συστήματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Συγκεκριμένα, επρόκειτο για ένα πρόγραμμα με την ονομασία GovStart στο οποίο συμμετείχαν στελέχη της  βρετανικής κυβέρνησης, οργανισμοί και ιδιωτικές εταιρείες, με στόχο τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της βρετανικής δημόσιας διοίκησης.

Το Novoville app

Τι κάνει ακριβώς  το Novoville app; Κατεβάζοντας τη δωρεάν εφαρμογή στο smartphone, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να αναφέρει άμεσα στο δήμο του το οποιοδήποτε πρόβλημα, που εντοπίζει στην πόλη ή στη γειτονιά του. Από μια λακκούβα, ένα σπασμένο σωλήνα με διαρροή, μια καμένη λάμπα, ένα παρατημένο αυτοκίνητο, μια διακοπή υδροδότησης κλπ. Ο δημότης μπορεί να βγάλει φωτογραφία και να γράψει προαιρετικά ένα συνοδευτικό σύντομο κείμενο, το οποίο μέσω της πλατφόρμας θα φθάσει άμεσα στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου. Παράλληλα, ο δημότης θα ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για  την εξέλιξη του αιτήματός του.

Ταυτόχρονα οι Δήμαρχοι  μέσω του διαχειριστικού συστήματος έχουν ζωντανή εικόνα της πόλης τους με πληθώρα μετρικών, στατιστικών στοιχείων και δεδομένων.

Σήμερα, η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα για την υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, ηλεκτρονικές πληρωμές (π.χ. ύδρευση, πρόστιμα), καθώς και συμμετοχή σε διαβουλεύσεις τοπικού ενδιαφέροντος.

Η νέα επιτυχία της εταιρείας ύστερα από την επιλογή της από το Βρετανικό ΕΣΥ, αφήνει σίγουρα πολλές υποσχέσεις για το μέλλον, καθώς η νέα της ψηφιακή υπηρεσία διαχείρισης εθελοντών και διασύνδεσής τους με τις κοινωνικές υπηρεσίες για την άμεση εξυπηρέτηση των αναγκών των ευπαθών ομάδων αναμένεται να παίξει καταλυτικό ρόλο σ’ ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ