Μεταξύ σφύρας και άκμονος η οικονομία, η επιχειρηματική και επενδυτική κοινότητα.
     Από τη μία, οι μέχρι τώρα θετικές εκτιμήσεις για τον τουρισμό, από την άλλη οι ανησυχίες από την ραγδαία εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα.
  • Τα νέα από τον τουρισμό είναι-μέχρι τώρα- ενθαρρυντικά, με τους επαγγελματίες του κλάδου να κάνουν λόγο για μεγέθη που φτάνουν στο 50% του 2019. Δηλαδή, με όρους εσόδων (και με προβολή έτους) στα 9 με 10 δισ. ευρώ. Σημαντικές οι ανάσες, εάν τα μεγέθη επιβεβαιωθούν στη συνέχεια.
Δεν είναι τυχαίο, πως με τα τελευταία στοιχεία που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος, για την Ελλάδα καταγράφει την πλήρη κάλυψη των απωλειών του 2020.
  • Στις 111,2 τον Ιούλιο, από 108,7 τον Ιούνιο και έναντι 91,1 τον Ιούλιο του 2020, ο Economic Sentiment Indicator “μετράει” τη μέχρι τώρα επαναφορά της οικονομίας μας.
Από την άλλη, όμως, τα νέα από το μέτωπο της πανδημίας αλλά και η μεγάλη –και οικονομική- καταστροφή των πυρκαγιών μόνο ενθαρρυντικά δεν είναι, με τους ειδικούς να εμφανίζονται προβληματισμένοι για την συνέχεια.
  • Κρίσιμο το διάστημα μέχρι τέλος Αυγούστου-αρχές Σεπτεμβρίου, καθώς από την εξέλιξη-κυρίως- του υγειονομικού θα κερδηθεί (ή χαθεί) εν πολλοίς και το οικονομικό.

Οι ελπίδες για την οικονομία στηρίζονται στα πολύ θετικά δεδομένα του Τουρισμού. Μεγάλη πληρότητα καταγράφουν τα νησιά ενώ γέμισαν με επισκέπτες και τα ξενοδοχεία της Αθήνας.

Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Eurocontrol, της Ευρωπαϊκής υπηρεσίας για την Ασφάλεια της Αεροπλοΐας, το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας συγκαταλέγεται στους δέκα αερολιμένες που κατά μέσο όρο χειρίστηκαν τις περισσότερες αφίξεις και αναχωρήσεις ανά ημέρα το διάστημα μεταξύ 5 και 11 Αυγούστου.

Μάλιστα, σε μία ένδειξη ανθεκτικότητας, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει τη δεύτερη μικρότερη πτώση όσον αφορά τον αριθμό πτήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2019, της τάξης του 15%, τη στιγμή που μερικοί από τους πλέον νευραλγικούς κόμβους στην Ευρώπη, όπως τα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης, της Μαδρίτης, του Παρισιού και του Άμστερνταμ, κατέγραφαν «βουτιά» μεταξύ 28% και 37%.

Τα δεδομένα της Eurocontrol φανερώνουν επίσης ότι η Ελλάδα ήταν 7η στην πτητική κίνηση στις 11 Αυγούστου, πίσω από πληθυσμιακά πολύ μεγαλύτερες χώρες -όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Τουρκία- και μάλιστα εμφάνιζε τον δεύτερο υψηλότερο ρυθμό αύξησης πτήσεων (+7%) σε βάθος δύο εβδομάδων.

Μόνο το Ηνωμένο Βασίλειο (+12%) είχε ταχύτερη αύξηση των αφίξεων και των αναχωρήσεων εκείνο το 14ήμερο.

Η παράλληλη «άνοδος» Ελλάδας και Ηνωμένου Βασιλείου δεν αποτελεί σύμπτωση, καθώς τα δρομολόγια των εταιρειών Ryanair και EasyJet ανάμεσα στις δύο χώρες αποτέλεσαν παράγοντα-κλειδί στην αύξηση των συνολικών πτήσεων των δύο αερομεταφορέων τις δύο εβδομάδες έως την 11η Αυγούστου.

Στο ίδιο κλίμα και το δημοσίευμα των «Financial Times» σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα αναδεικνύεται νικήτρια στον αγώνα για την ανάκαμψη του τουρισμού στην Ευρώπη, με βάση τα στοιχεία της εξειδικευμένης εταιρείας OAG.

Σύμφωνα με την OAG, μολονότι οι θέσεις στις πτήσεις που έχουν προγραμματιστεί τον Αύγουστο στην Ευρώπη είναι μειωμένες κατά -31% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, στα δρομολόγια προς την Ελλάδα οι θέσεις είναι αυξημένες κατά +2%. Αυτό σημαίνει ότι η αυγουστιάτικη επιβατική κίνηση ξεπερνά τα επίπεδα μιας χρονιάς-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ