Γνωρίζατε ότι το 80% του παγκόσμιου εμπορίου αγαθών μεταφέρεται μέσω θαλάσσης; Δεδομένης της γιγαντιαίας κλίμακας της ανθρώπινης κατανάλωσης, το εμπόριο μέσω θαλάσσης απαιτεί τεράστιο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και πλοία για τη μεταφορά τους.
Σε επίπεδο βιομηχανίας, η ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων κυριαρχείται από πολλές και πολύ μεγάλες εταιρείες: Maersk, COSCO Shipping, Evergreen κ.α. Το γράφημα κατατάσσει τις 10 μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Κατάταξη στο Top 10
Οι εταιρείες κατατάσσονται με βάση δύο μετρήσεις. Πρώτον ο αριθμός των πλοίων που έχουν στην κατοχή τους οι εταιρείες και δεύτερον η συνολική ικανότητα μεταφοράς τους σε ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδιών (TEU). Ένα TEU βασίζεται στον όγκο ενός εμπορευματοκιβωτίου μήκους είκοσι ποδιών.
Τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται σε αυτό το infographic προέρχονται από την Alcott Global, μια εταιρεία συμβούλων logistics. Τα μεγέθη του στόλου είναι από τον Ιούνιο του 2021, ενώ η χωρητικότητα TEU είναι από τον Ιανουάριο του 2022.
Rank | Company | Country | TEU | # of Ships |
---|---|---|---|---|
1 | Maersk | Denmark | 4.3M | 718 |
1 | MSC | Switz. | 4.3M | 606 |
3 | CMA CGM | France | 3.2M | 542 |
4 | COSCO Shipping | China | 2.9M | 497 |
5 | Hapag-Lloyd | Germany | 1.7M | 259 |
6 | Ocean Network Express | Japan | 1.5M | 218 |
7 | Evergreen Marine | Taiwan | 1.5M | 201 |
8 | HMM | S. Korea | 0.8M | 79 |
9 | Yang Ming | Taiwan | 0.7M | 87 |
10 | Wan Hai Lines | Taiwan | 0.4M | 146 |
Σε αυτό το σύνολο δεδομένων, η Maersk και η MSC βρίσκονται στην πρώτη θέση όσον αφορά τη χωρητικότητα TEU. Αυτό δεν ισχύει πλέον, καθώς τα ειδησεογραφικά μέσα ανέφεραν πρόσφατα ότι η MSC ξεπέρασε την πρώτη.
Πίσω από τους δύο ηγέτες του κλάδου ακολουθεί ένα μείγμα ευρωπαϊκών και ασιατικών εταιρειών. Πολλές από αυτές τις εταιρείες έχουν αναπτυχθεί μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Maersk είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία της Δανίας σε κεφαλαιοποίηση. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1904. Παράλληλα η MSC έχει αναπτυχθεί πολύ τάχιστα τα τελευταία χρόνια, φτάνοντας (και ξεπερνώντας) την μακροχρόνια ηγέτη Maersk όσον αφορά τη χωρητικότητα TEU.
Η ελβετική εταιρεία αύξησε το μέγεθος του στόλου της μέσω νέων παραγγελιών, αλλά και απόκτησης μεταχειρισμένων πλοίων και συμφωνιών ναύλωσης.