Ο δεύτερος κύκλος του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι στον αέρα και μάλιστα δίδει την δυνατότητα τόσο σε ιδιώτες, όσο και σε επιχειρήσεις να απορροφήσουν αυξημένο ποσοστό επιδότησης για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ποδηλάτων και φορτιστών, προϋπολογισμού περίπου 75 εκατ. ευρώ για το 2022 και 2023.

Με τον νέο κύκλο του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης κινητικότητας, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση επιδότησης για την αγορά ή μακροχρόνια μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος και την αγορά ηλεκτρικού δίκυκλου, τρίκυκλου ή ποδήλατου. Επίσης, μπορούν να επιδοτηθούν για την εγκατάσταση στην κύρια κατοικίας τους (για φυσικά πρόσωπα) ή στο χώρο εργασίας (για επιχειρήσεις) «έξυπνου» φορτιστή ή για την απόσυρση παλιού οχήματος.

Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά προγράμματος

  • Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ.
  • Επιδότηση 30% και έως 8.000 ευρώ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς.
  • Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000 ευρώ και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 500 ευρώ.
  • Επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου σε ΑΜΕΑ.
  • Επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ για οικογένειες με τουλάχιστον τρία εξαρτώμενα τέκνα (1.000 ευρώ για τρία εξαρτώμενα τέκνα, και επιπλέον 1.000 ευρώ ανά επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο έως και 4.000 ευρώ).
  • Επιπλέον 1.000 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου και μικρο-αυτοκινήτου σε νέους έως 29 ετών.
  • Δυνατότητα εκχώρησης δικαιώματος είσπραξης επιδότησης στην εταιρεία πώλησης.
  • Επιδότηση έως 40% και με μέγιστο ποσό τις 3.000 ευρώ για την αγορά δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως L7e (επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα και τα μικρο-αυτοκίνητα).
  • Eπιδότηση ηλεκτρικών δικύκλων κατηγορίας L1e έως L4e έως 20% και με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 ευρώ.
  • Επιδότηση 40% για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 ευρώ.

Τι ισχύει για εταιρείες

  • Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ από 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ από 21 οχήματα και πάνω.
  • Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000 ευρώ ανά όχημα και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 400 ευρώ ανά σημείο επαναφόρτιση.
  • Επιδότηση σε εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες για την αγορά έως και 10 ηλεκτρικών ποδηλάτων.
  • Επιδότηση 30% και έως 8.000 ευρώ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς για 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση και έως 6.000 ευρώ για 21 οχήματα και πάνω αντίστοιχα.
  • Επιπλέον 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε νησιά.
  • Επιδότηση 30% και με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) από 1 μέχρι 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ για 21 οχήματα και άνω αντίστοιχα.

Η μέση ηλικία στόλου οχημάτων στην Ελλάδα είναι 15.7 έτη, ένα ποσοστό πολύ αυξημένο σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Διαθέτουμε έναν παλαιό, ενεργοβόρο, ρυπογόνο στόλο οχημάτων. Πρέπει να αλλάξουμε και μπορούμε με τα κατάλληλα κίνητρα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ