Συμφωνία χρηματοδότησης για την ανάπτυξη δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και σταθμών υδρογόνου στην Ελλάδα ανακοίνωσαν σήμερα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και η Motor Oil. Πρόκειται για 10ετές δάνειο ύψους 40 εκατ. ευρώ, με το οποίο συγχρηματοδοτείται το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας για την ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και σταθμών υδρογόνου σε όλη την Ελλάδα.

Το επενδυτικό σχέδιο προβλέπει την εγκατάσταση περίπου 3.000 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών μέσων μεταφοράς. Οι υποδομές για τα μέσα μεταφοράς που κινούνται με υδρογόνο θα περιλαμβάνουν μία ηλεκτρολυτική κυψέλη για την παραγωγή υδρογόνου, σταθμό τροφοδοσίας για τη φόρτωση υδρογόνου στα ρυμουλκούμενα βυτία, ρυμουλκούμενα βυτία υδρογόνου και σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο.

Το έργο θα συμβάλει στη μείωση των ρύπων όπως επίσης και στην ανάπτυξη της βιομηχανίας υδρογόνου και ηλεκτροκίνησης και επομένως έμμεσα και στην ανάπτυξη των αντίστοιχων τομέων της αγοράς.

«Εκφράζουμε σήμερα την ιδιαίτερη ικανοποίησή μας για τη σύναψη αυτής της συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Πρόκειται για ένα ακόμα σημαντικό βήμα του Ομίλου Motor Oil προς την κατεύθυνση της ενεργειακής μετάβασης στο σύγχρονο, απαιτητικό ενεργειακό περιβάλλον. Έχουμε αναλάβει τη δέσμευση να επιτύχουμε απτά αποτελέσματα και να προσφέρουμε προστιθέμενη αξία μέσω στρατηγικών συμμαχιών. Τα τελευταία 50 έτη η Motor Oil είναι ταυτισμένη με την ενέργεια. Προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε την ενεργειακή επάρκεια της Ελλάδας, καλύπτοντας παράλληλα τις ανάγκες για εναλλακτικές πηγές ενέργειας και πράσινα καύσιμα που έχουν μεγάλη σημασία για την ενεργειακή αυτονομία της χώρας» δήλωσε ο Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil.

«Η αγορά οχημάτων μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών οχημάτων και οχημάτων υδρογόνου, βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο ανάπτυξης στην Ελλάδα. Mέσω της χρηματοδότησης αυτού του καινοτόμου έργου, το οποίο διαθέτει βιώσιμα και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, η ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τον μετασχηματισμό των οδικών μεταφορών προς την κατεύθυνση του υδρογόνου και της ηλεκτρικής κίνησης και την αυξημένη βιωσιμότητα, παρέχοντας παράλληλα ένα μήνυμα για την τόνωση της περαιτέρω χρηματοδότησης από τις εμπορικές τράπεζες σε παρόμοια έργα», δήλωσε ο Ιωάννης Καλτσάς, Επικεφαλής της Επενδυτικής Ομάδας της ΕΤΕπ για Ελλάδα και Κύπρο. «Η σημερινή συμφωνία είναι το αποτέλεσμα πολύμηνης εργασίας μεταξύ της ΕΤΕπ και της Motor Oil Hellas, καθώς η εταιρεία εργάζεται για τη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος μέσω των προϊόντων και των λειτουργιών της».

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 49% των έργων που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο της επένδυσης θα βρίσκονται εντός του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Επιπλέον, εκτιμάται ότι το 100% του δικτύου θα εγκατασταθεί σε λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες και σε περιφέρειες μετάβασης και συνοχής. Οι σταθμοί φόρτισης θα είναι δημόσιοι και η πρόσβαση θα είναι ελεύθερη.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Είναι προφανές ότι τα κέρδη των διυλιστηρίων δεν προέρχονται μόνον από την εσωτερική αγορά κάθε χώρας. Τα έσοδα της Motor Oil για παράδειγμα προέρχονται κατά 80% από εξαγωγές. Αντίστοιχα, των ΕΛΠΕ κατά 60% από εξαγωγές. Πάμε στην nrg, είναι κοινώς παραδεκτό ότι είναι η μόνη που προσπαθεί, η μόνη φθηνότερη και η μόνη που έδινε χρονικό περιθώριο αποφυγής αποκοπής. Την ίδια στιγμή και από προσωπική εμπειρία η ΔΕΗ μου το έκοψε για 24 ώρες χωρίς καμμια μα καμμια ενημέρωση. Τέλος εσύ πληρώνεις εσύ επιλεγείς άλλα οι λαϊκισμοί καλό είναι να αποφεύγονται.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ