Θεσμικοί ομιλητές και ειδικοί του κλάδου συναντιούνται στο επίκαιρο συνέδριο Ports & Rail Forum 2023. Το σημαντικό αυτό γεγονός συγκεντρώνει κορυφαίους επαγγελματίες από τον τομέα των λιμένων και των σιδηροδρόμων, παρέχοντας μια πλατφόρμα για σημαντικές συζητήσεις, ανταλλαγή απόψεων και ανάδειξη των καίριων ζητημάτων που αφορούν τον τομέα.

Το συνέδριο #porf23 διοργανώνεται από την ethosEVENTS σε συνεργασία με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), την Ένωση Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας. Η συμμετοχή στο συνέδριο θα είναι εφικτή με φυσική παρουσία στο ξενοδοχείο Wyndham Grand Athens και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn.

O κ. Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου Πειραιώς, παρέθεσε ενδιαφέροντα στοιχεία για τον Πειραιά και τη Ναυτιλία γενικότερα.

“Ο Πειραιάς είναι ένα κομβικό λιμάνι. Εξασφαλίζει ότι τα εμπορεύματα μπορούν να φτάσουν στην υπόλοιπη Ευρώπη από 7 έως 14 ημέρες. Αυτός είναι ο χρόνος που κερδίζουν οι μεταφορές”.

“Το ερώτημα είναι ένα: Η Ελλάδα έχει χάσει το στοίχημα των συνδυασμένων μεταφορών; Η απάντηση είναι όχι δεν έχει χάσει το τρένο, έχει αργήσει; Ναι” τόνισε. 

Επίσης ανέφερε ότι είναι αναγκαίο να εκσυγχρονιστεί το μόνο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας που να συνδέει τον Πειραιά, το 2ο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και 5ο στην Ευρώπη. 

Για την Πράσινη μετάβαση υπάρχουν χρήματα. Διαθέσιμα κεφαλαία. Δεν είναι για να τα λιβανίζουμε αλλά για να τα αξιοποιούμε και να υλοποιούμε τα έργα. Προτεραιότητα είναι να μην χαθεί ούτε ένα ευρώ, αλλά να πιάσουν τόπο τα κονδύλια. Στην ελληνική επικράτεια δεν αξιοποιούμε τα μέγιστα, έτσι οδηγούμαστε σε μία αδρανοποίηση των logistics. Ο OΣΕ διακινεί 30 containers από Αθήνα-Θεσσαλονίκη και αλλά τόσα κατά την επιστροφή, που αναλογεί στις μετακινήσει 30 φορτηγών ημερησίως στο δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Να δούμε τι θα γίνει με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο αλλά και τα άλλα λιμάνια, όπως του Βόλου. 

Με το προεδρικό διάταγμα στις 27 Ιουνίου 2023 και το ΦΕΚ 130, άρθρο 10, προβλέπεται η μεταφορά των αρμοδιοτήτων λιμενικών και κτηριακών μεταφορών από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών στο Υπουργείο Ναυτιλίας.

Η απανθρακοποίηση των μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο του ευρύτερου στόχου της Ε.Ε. για  μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όπως ορίζεται στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία. Ωστόσο, όλοι οι τομείς που συνθέτουν τις συνδυασμένες μεταφορές εμφανίζουν σημαντική χρονική υστέρηση στην υιοθέτηση συστημάτων κίνησης που θα χρησιμοποιούν φιλικότερα προς το περιβάλλον καύσιμα.

Οι εκπομπές CO2 της ναυτιλιακής βιομηχανίας υπολογίζεται πως μειώθηκαν κατά περίπου 14% κατά την περίοδο 2009-2019. Αντίθετα, τα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ) δείχνουν ότι, τόσο οι εκπομπές CO2 από τα επιβατικά οχήματα, όσο και οι εκπομπές CO2 από τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές αυξήθηκαν κατά 20%, με την αύξηση του όγκου των οχημάτων παγκοσμίως κατά 1 δισ. έως 1,6 δισ. να αντισταθμίζει τα όποια κέρδη στην αποδοτικότητα των καυσίμων και τα πρώτα στάδια υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Ομοίως, τα δεδομένα για τις εκπομπές των αεροπορικών μεταφορών δείχνουν ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, καθώς ο ετήσιος αριθμός των επιβατών αυξήθηκε από 2,5 δισ. σε 4,6 δισ. και ο όγκος των αεροπορικών εμπορευμάτων αυξήθηκε κατά 25%.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons απέδωσε τη μείωση των εκπομπών CO2 στην αργή πλοήγηση, μια απάντηση στη διαρθρωτική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στη δεκαετία του 2010, με τα ποντοπόρα πλοία να επιβραδύνουν την ταχύτητά τους 15% κατά μέσο όρο μεταξύ 2009 και 2019. Υπήρξαν επίσης μικρότερες συνεισφορές από τα πιο αποδοτικά πλοία, με τον «οικολογικό» στόλο να αυξάνεται στο 18% της χωρητικότητας έως το 2019, ενώ προβλέπεται να φτάσει το 32% έως το 2024. Αξίζει να σημειωθεί η τάση μείωσης της ναυτιλίας από 8 δισ. σε 12 δισ. τόνους των εκπομπών CO2. Συνολικά οι μεταφορές συμβάλλουν περίπου στο 21% του παγκόσμιου CO2 και, εντός του τομέα αυτού, η επιβατική κίνηση αντιπροσωπεύει το 46% του συνόλου αυτού, οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές το 31%, η διεθνής ναυτιλία το 11%, η αεροπορία το 9% και ο σιδηρόδρομος μόλις το 1%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι εκπομπές της ναυτιλίας θα συνεισφέρουν 2,1% και 822 εκατ. τόνους στην παγκόσμια παραγωγή CO2 το 2023, μειωμένες σε σχέση με το 2022, όταν συνεισέφεραν 2,3% και 845 εκατ. τόνους.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ