Από τον Δημήτρη Μαλλά

Για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις στον όμιλο ΟΤΕ η προ ολίγων ημερών ανακοίνωση για τη δημιουργία της Cosmote Insurance δεν αποτέλεσε ιδιαίτερη έκπληξη. Άλλωστε, το είχε προαναγγείλει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Μιχάλης Τσαμάζ στην πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων όπου είχε κάνει λόγο και για επέκταση στο χώρο των πληρωμών, μία κίνηση που επίσης αναμένεται σύντομα να ανακοινωθεί και επισήμως.

Από την άλλη πλευρά, όμως, για αρκετούς αποτελεί έκπληξη ότι ένας μεγάλος και κερδοφόρος όμιλος επεκτείνεται σε κλάδους που θεωρητικά δεν έχει λόγο να εμπλακεί με δεδομένο ότι είναι εκτός του τομέα δραστηριοτήτων του. Και δεν είναι μόνο ο ΟΤΕ. Ο ΟΠΑΠ έχει εισέλθει στο χώρο των πληρωμών, ενώ κατά καιρούς έχουμε δει διάφορες κινήσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, όπου μία εταιρεία επεκτείνεται σε τομείς που δεν είναι στο πυρήνα των δραστηριοτήτων της. Ένα άλλο παράδειγμα είναι το Public, το οποίο μέσω του site του πουλά προϊόντα που δεν ανήκουν στο χώρο των ηλεκτρονικών ειδών ή εκείνο της ψυχαγωγίας.

Όμως, στις περισσότερες περιπτώσεις, οι κινήσεις αυτές γίνονται σε συνεργασία με εταιρείες του κλάδου όπου γίνεται η επέκταση. Για παράδειγμα, η Cosmote Insurance θα συνεργαστεί με ασφαλιστικές εταιρείες και μεταπωλεί τα προϊόντα τους λειτουργώντας ως ένα είδος aggregator. Και το κοινό στοιχείο στις περισσότερες περιπτώσεις ομίλων που επεκτείνονται είναι ότι έχουν ένα πολύ σημαντικό περιουσιακό στοιχείο: μεγάλη πελατειακή βάση που τους εμπιστεύεται, καθώς επίσης και ένα σημαντικό δίκτυο διανομής.

Στη σύγχρονη ψηφιακή οικονομία, ο πελάτης θέλει να εξυπηρετείται γρήγορα και μέσα από πολλαπλά κανάλια διανομής. Θέλει να εμπιστεύεται την εταιρεία από την οποία κάνει την αγορά, θέλει να έχει τη δυνατότητα να αγοράσει κάτι είτε offline είτε online, θέλει να έχει καλή υποστήριξη. Δεν είναι πολλές οι εταιρείες που μπορούν να προσφέρουν όλα τα παραπάνω χωρίς να εκτοξεύσουν το κόστος λειτουργίας τους. Μπορεί οι καταναλωτές να στρέφονται όλο και περισσότερο προς το διαδίκτυο, αλλά θέλουν να μπορούν να πάνε και σε ένα κατάστημα. Γενικότερα, η σχέση με τον πελάτη και το ευρύ και πολυκαναλικό δίκτυο διανομής είναι σημεία – κλειδιά στο σύγχρονο λιανεμπόριο. Και γι’ αυτό κινήσεις όπως η δημιουργία της Cosmote Insurance δεν θα αποτελέσουν μοναδικές περιπτώσεις τα επόμενα χρόνια, ούτε θα πρέπει να μας προκαλεί έκπληξη ότι «περίεργο» και αν ακούσουμε τα επόμενα χρόνια. Είναι βέβαιο ότι θα ακούσουμε πολύ πιο ιδιόμορφες κινήσεις σε βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο επίπεδο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ