Δημήτρης Μαλλάς

Μερικές φορές, τα νούμερα είναι πολύ χρήσιμα προκειμένου να επιβεβαιώσουν μία αίσθηση που υπάρχει. Όπως συμβαίνει με την αίσθηση που υπάρχει την τελευταία διετία ότι οι Έλληνες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το smartphone τους προκειμένου να συνδέονται στο Internet, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε διαδικτυακές υπηρεσίες περιεχομένου αλλά και να το χρησιμοποιούν για επαγγελματικούς λόγους οπουδήποτε και αν βρίσκονται.

Οι ανακοινώσεις από Cosmote και Vodafone έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτή την αίσθηση. Σε πρόσφατη ανακοίνωση της η Cosmote υποστηρίζει ότι την τελευταία πενταετία, η κίνηση mobile data μέσω του δικτύου της έχει σημειώσει θεαματική άνοδο, που φτάνει το 765%, ενώ το 2018 η χρήση των data αναμένεται να αυξηθεί πάνω από 50%. Μάλιστα, το 2017 έφθασε στα 57,5 petabytes, όταν το 2016 το αντίστοιχο νούμερο ήταν στα 25,7 petabytes. Αντίστοιχα, η Vodafone έκανε λόγο πρόσφατα ότι στο εξάμηνο Απριλίου – Σεπτεμβρίου 2018 για κίνηση της τάξεως των 20,4 petabytes από 12,1 petabytes το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2017. Αντίστοιχη αύξηση παρουσιάζουν και τα στοιχεία της Wind και γενικώς οι ενδείξεις είναι πως τα mobile data αποτελούν πλέον βασικό κομμάτι της καθημερινότητας μας.

Ένας λόγος για την εντυπωσιακή αύξηση είναι η μείωση του κόστους και οι προσφορές που γίνονται από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Ένας δεύτερος λόγος είναι πως τα smartphones έχουν πλέον την υπολογιστική ισχύ να υποκαταστήσουν τους προσωπικούς υπολογιστές μας. Και ένας τρίτος είναι οι εφαρμογές που είναι διαθέσιμες, οι οποίες επιτρέπουν στους χρήστες να κάνουν περισσότερα από το smartphone τους.

Η αλλαγή αυτή επηρεάζει μία σειρά από τομείς, ακόμη και αν αυτό δεν έχει γίνει πλήρως κατανοητό από πολλές επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, οι τράπεζες γνωρίζουν ότι το mobile banking είναι ένας τομέας που πρέπει να προσέξουν περισσότερο και να δώσουν πολύ καλύτερη εμπειρία χρήσης, το αποκαλούμενο user experience. Το ίδιο καλούνται να κάνουν και πολλές ακόμη επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο τόσο ως κανάλι επικοινωνίας όσο και ως κανάλι πωλήσεων και διανομής. Τα sites τους πρέπει να μπορούν να προσαρμόζονται στην οθόνη του εκάστοτε smartphone, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα χάσουν πελάτες.

Πρακτικά, οι επιχειρήσεις -και στην Ελλάδα- καλούνται να αρχίσουν να υλοποιούν μία στρατηγική αναφορικά με το mobile και τις φορητές συσκευές. Αυτό δεν είναι πάντα απλό, αλλά πλέον είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο. Γιατί διαφορετικά, κινδυνεύουν να μείνουν πολύ πίσω από τους ανταγωνιστές τους.

Το ίδιο διάστημα, η μέση χρέωση ανά GB έχει μειωθεί σχεδόν 75%.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ