Ο Barak Obama είχε πει ότι «Η αλλαγή δεν θα έρθει αν περιμένουμε κάποια άλλη στιγμή ή κάποιον άλλον να τη φέρει. Εμείς είμαστε αυτοί που περιμέναμε. Εμείς είμαστε η αλλαγή που χρειαζόμαστε». O Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου πιστεύει ακράδαντα ότι αυτό είναι το πρίσμα με το οποίο όλοι οφείλουμε να βλέπουμε την εξέλιξη πολλών κλάδων στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου και του ασφαλιστικού κλάδου. 

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών και Πρόεδρος και CEO της Eurolife ERB έχει διανύσει ήδη μια μεγάλη, εντυπωσιακή και ξεχωριστή διαδρομή στην Ελληνική Ασφαλιστική αγορά. Σήμερα έχει την εμπειρία του παλιού και τον ενθουσιασμό του νέου, επιδιώκοντας να θέσει τις βάσεις για τις μεγάλες αλλαγές που πρέπει να γίνουν προς όφελος και των επόμενων γενεών.

Μιλώντας στο Ιnsurance World, ο κ. Σαρρηγεωργίου ξεκαθαρίζει από την αρχή ότι η μεγάλη οικονομική κρίση που ξεκίνησε στην Ευρώπη πριν από 10 περίπου χρόνια οδήγησε σε παρατεταμένη ύφεση, μείωση εισοδημάτων και υψηλή ανεργία. Ταυτόχρονα όμως οδήγησε στη δημιουργία ευκαιριών, αλλαγών και σε πολλές περιπτώσεις ενός αποτελεσματικότερου για τον καταναλωτή νομοθετικού και κανονιστικού περιβάλλοντος.

Συνέντευξη στον ΧΡΗΣΤΟ Ν. ΚΩΝΣΤΑ

Ποια είναι λοιπόν σήμερα τα νέα δεδομένα που έχουμε να διαχειριστούμε σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο;

Το δημογραφικό παραμένει ένα κεντρικό ζήτημα στις περισσότερες χώρες και απ’ ότι φαίνεται θα συνεχίσει να εντείνεται ασκώντας, όπως είναι αναμενόμενο, πιέσεις και στα ασφαλιστικά ταμεία και οδηγώντας σε ανεπαρκή συνταξιοδοτική αποταμίευση, σε μικρότερες συντάξεις και μείωση της ποιότητας ζωής των συνταξιούχων.

Το σχετικό ευρωπαϊκό gap υπολογίζεται συνολικά σε 2 τρις. Ευρώ/ χρόνο, ενώ το αντίστοιχο διεθνές νούμερο ανέρχεται σε 70 τρις ευρώ. Αυτό όπως είναι λογικό δεν είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμο. Και μπορεί το θέμα να αποτελεί ευθύνη κάθε κράτους-μέλους, ωστόσο η πρόταση της Ε.Ε. για το ατομικό συνταξιοδοτικό προϊόν (Pan-European Personal Pension Product) για το 2019 είναι μια θετική πρωτοβουλία με την οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να δώσει διέξοδο στο σοβαρό πρόβλημα της μείωσης των παροχών που αντιμετωπίζουν τα εθνικά συνταξιοδοτικά συστήματα λόγω της υπογεννητικότητας και της αύξησης της μακροβιότητας.

Βλέπουμε όμως μία έξαρση σε φαινόμενα φυσικών καταστροφών που δημιουργούν αντίστοιχες υποχρεώσεις για τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Θα αναφερθώ εδώ σε ένα πολύ χαρακτηριστικό στοιχείο. Το 2017 οι ζημιές από φυσικές καταστροφές ξεπέρασαν διεθνώς σε 300 δις. Δολάρια. Αυτό είναι από μόνο του ένα συγκλονιστικό νούμερο. Αν όμως λάβουμε υπόψη ότι μόνο το 1/3 αυτών ήταν ασφαλισμένο, φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι ιδιώτες, οι επιχειρήσεις και οι ίδιες οι κυβερνήσεις κλήθηκαν να σηκώσουν το βάρος για 200 περίπου δις. Δολάρια.

Και απ’ ότι φαίνεται, καθώς η κλιματική αλλαγή δημιουργεί συνεχώς πρωτοφανείς συνθήκες, αυτά τα νούμερα θα μεγαλώνουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους κρατικούς προϋπολογισμούς, αλλά και τη δυνατότητα των καθημερινών ανθρώπων να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες.

Πως επηρεάζουν οι τεχνολογικές εξελίξεις τον δικό σας κλάδο;

Το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούνται πλέον όλες οι επιχειρήσεις έχει αλλάξει δραματικά καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις, σε διάφορες κατευθύνσεις, δημιουργούν διαρκώς νέα δεδομένα.

Πλέον το διαδικτυακό έγκλημα είναι μια απειλή στην οποία είναι όλοι δυνητικά εκτεθειμένοι. Είναι εντυπωσιακό αν σκεφτεί κανείς ότι μια μεγάλη κυβερνοεπίθεση θα μπορούσε να προκαλέσει ζημιές ύψους 50 δις. δολαρίων, ενώ για να έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα για τις πλήρεις διαστάσεις του θέματος είναι σημαντικό να αποκτήσουν όλοι την κουλτούρα αναφοράς των περιστατικών.

Στον κλάδο της ασφάλισης έχουμε οδηγηθεί πλέον στη δημιουργία ενός κανονιστικού πλαισίου που έχει βελτιωθεί σημαντικά, παρέχοντας ουσιαστικές εξασφαλίσεις για την προστασία του καταναλωτή, ο οποίος παραμένει στο επίκεντρο ενδιαφέροντος των ευρωπαϊκών οργάνων.

Οι ασφαλιστικές από την πλευρά τους έχουν ξεκινήσει να προσαρμόζονται, καθώς αφουγκράζονται και ανταποκρίνονται με επιτυχία σε αυτά τα νέα δεδομένα και την αντιμετώπιση των κινδύνων. Έτσι, σχεδιάζουν και λανσάρουν προϊόντα που είναι σε θέση να απαντήσουν και σε αυτή τη νέα ανάγκη των πελατών τους.

Υπάρχουν αντίστοιχα νέα ασφαλιστικά προϊόντα;

Προφανώς. Η νέα τεχνολογία οδηγεί και στη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών προς όφελος των ίδιων των ασφαλισμένων. Σύγχρονες τεχνολογίες όπως το Artificial Intelligence και το Machine Learning αξιοποιούνται απ’ όλο και περισσότερες εταιρείες αναμορφώνοντας στην ουσία τον τρόπο που λειτουργεί η αγορά. Αντίστοιχα, τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, απαιτούν νέες κανονιστικές ρυθμίσεις, ενώ αλλάζουν τον τρόπο που σχεδιάζουμε και σκεφτόμαστε τα ασφαλιστικά προϊόντα.

Ταυτόχρονα, η τεχνολογία εντείνει τον ανταγωνισμό επιτρέποντας την είσοδο και άλλων παικτών στον ασφαλιστικό χάρτη, που παραδοσιακά δραστηριοποιούνται σε άλλες κατηγορίες και τώρα έρχονται να αξιοποιήσουν και αυτή την επιχειρηματική ευκαιρία.

Σε κάθε περίπτωση, παρά τις αλλαγές που φέρνει η τεχνολογία, επηρεάζοντας και τον τρόπο που λειτουργεί το ίδιο το δίκτυο κάθε ασφαλιστικής, είμαι προσωπικά βέβαιος ότι ο ίδιος ο άνθρωπος, ο πραγματικά καλός επαγγελματίας ασφαλιστής, αυτός που βρίσκεται ουσιαστικά δίπλα στον πελάτη, με υψηλό αίσθημα ευθύνης και μεγάλη εμπειρία, είναι εξαιρετικά απαραίτητος και θα ενισχύσει τη θέση του στον κλάδο όποιες κι αν είναι οι εξελίξεις και το αντίστοιχο περιβάλλον.

Πως μπορούν οι ασφαλισμένοι να νιώθουν ασφαλείς; Ποιες αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο προσφέρουν σιγουριά στους ταλαιπωρημένους από την κρίση πολίτες;

Στον κλάδο της ασφάλισης έχουμε οδηγηθεί πλέον στη δημιουργία ενός κανονιστικού πλαισίου που έχει βελτιωθεί σημαντικά, παρέχοντας ουσιαστικές εξασφαλίσεις για την προστασία του καταναλωτή, ο οποίος παραμένει στο επίκεντρο ενδιαφέροντος των ευρωπαϊκών οργάνων.

Το γνωστό πλέον Solvency ΙΙ αποτελεί στην ουσία ένα ευρωπαϊκό διαβατήριο για όλες τις ασφαλιστικές που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη.

Φυσικά, αυτό συνεπάγεται υψηλότερο κόστος συμμόρφωσης και σε κάποιες περιπτώσεις περισσότερη γραφειοκρατία για τις εταιρείες, σε ιδιαίτερα στενά χρονικά πλαίσια, άρα εδώ το ζητούμενο είναι αποτελεσματικότερη και όχι περισσότερη νομοθεσία.

Η νέα τεχνολογία οδηγεί στη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών προς όφελος των ίδιων των ασφαλισμένων. Σύγχρονες τεχνολογίες όπως το Artificial Intelligence και το Machine Learning αξιοποιούνται αναμορφώνοντας στην ουσία τον τρόπο που λειτουργεί η αγορά

Σε σχέση με το solvency II πρέπει να αποφευχθούν απαιτήσεις για excessive capital ώστε να δημιουργηθούν από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις προϊόντα ικανά να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών με ανταγωνιστική τιμολόγηση.

Επίσης, έχουμε σταδιακή εφαρμογή της οδηγίας IDD που αποσκοπεί στο να συνδράμει περαιτέρω στη διαφάνεια της ασφαλιστικής αγοράς, στη θέσπιση ενιαίων δίκαιων όρων και προϋποθέσεων για τη λειτουργία των καναλιών προώθησης και διανομής ασφαλιστικών προϊόντων και τη διασφάλιση της ίσης πρόσβασης των καταναλωτών σε αυτά. Άρα θα λέγαμε ότι εισάγει μια νέα και πιο προχωρημένη διάσταση της έννοιας της προστασίας του καταναλωτή και υπό αυτό το πρίσμα μόνο θετική διάσταση μπορεί να έχει, υπό την προϋπόθεση της ελάχιστης δυνατής αύξησης της γραφειοκρατίας .

Είναι οι Έλληνες υπασφαλισμένοι; 

Ειδικά στο θέμα των συντάξεων που “καίει” όλους τους Έλληνες, η απάντηση είναι σίγουρα ΝΑΙ. Όχι όμως μόνον στις συντάξεις. Έχουμε αναφερθεί όλοι πολλές φορές στο συγκεκριμένο θέμα, θα συνεχίσουμε όμως να το αναδεικνύουμε, καθώς αποτελεί έναν εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα για το μέλλον το δικό μας και των επόμενων γενεών.

Αυτό που παρατηρούμε διαχρονικά είναι ότι παρά τη γενική βελτίωση του βιοτικού επιπέδου, υπάρχει ένα κενό ανάμεσα στις πραγματικές και τις ασφαλισμένες αξίες.

Στόχος όλων είναι να αντιληφθεί ο απλό πολίτης ότι το όφελος που έχει σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο από την σωστή ασφαλιστική κάλυψη είναι πραγματική επένδυση για το μέλλον του.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη διαρκή στόχευση και επένδυση τόσο εκ μέρους της Insurance Europe όσο και των ίδιων των ασφαλιστικών εταιρειών, στην ενημέρωση και εκπαίδευση του κοινού για τους πραγματικούς κινδύνους που συνεπάγεται η υποασφάλιση. Στόχος όλων είναι να αντιληφθεί ο απλό πολίτης ότι το όφελος που έχει σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο από την σωστή ασφαλιστική κάλυψη είναι πραγματική επένδυση για το μέλλον του. Άλλωστε μη ξεχνάμε ότι και τα μη επαρκώς κεφαλαιοποιημένα συνταξιοδοτικά συστήματα είναι ένα είδος, πολύ σοβαρής, υπασφάλισης.

Αν σας ζητούσα να μου περιγράψετε με λίγα λόγια την κατάσταση στην Ελληνική Ασφαλιστική αγορά…

Ο κόσμος εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, το ίδιο ισχύει και για τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Η τεχνολογία, η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, η εμπιστοσύνη ή μη που δείχνουν οι καταναλωτές στις επιχειρήσεις, το οικονομικό περιβάλλον, είναι μερικοί από τους παράγοντες που έχουν μεταβάλει τον τρόπο που λειτουργεί ο σύγχρονος καταναλωτής.

Συγκεκριμένα, ο Έλληνας σήμερα φαίνεται ότι έχει περάσει πλέον στο στάδιο της αποδοχής της οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης, έχει σε κάποιο σημείο εξοικειωθεί με τη νέα πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί για τη χώρα και λειτουργεί λιγότερο αυθόρμητα.

Ο ασφαλιστικός κλάδος από την πλευρά του φαίνεται ότι άντεξε στην κρίση και παρέμεινε δυνατός, επιδεικνύοντας τα κατάλληλα αντανακλαστικά και την απαιτούμενη ευελιξία, συνεχίζοντας να προσφέρει νέα προϊόντα και υπηρεσίες, προσαρμοσμένα στις νέες ανάγκες. Παράλληλα οι ασφαλιστικές εταιρείες της χώρας κατάφεραν να ενισχύσουν την αξιοπιστία τους απέναντι σε κάθε κίνδυνο.

Δεν πρέπει όμως να παραβλέψουμε και την απορρόφηση του κόστους του PSI από τους μετόχους, οι οποίοι τοποθέτησαν ίδια κεφάλαια 2 δισ. ευρώ και δεν μετακύλησαν το κόστος στους ασφαλισμένους.

Συνεπώς, με τις ασφαλιστικές εταιρείες ακόμα πιο θωρακισμένες, λειτουργώντας με καλύτερο και αυστηρότερο κανονιστικό πλαίσιο, με συχνότερους και ουσιαστικότερους ελέγχους από την ΤτΕ, οι πολίτες της χώρας είναι και πρέπει να αισθάνονται περισσότερο προστατευμένοι από ποτέ.

Ας μιλήσουμε για το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας, σε σχέση με τις συνταξιοδοτικές ανάγκες

Όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη καταγράφεται και στην Ελλάδα σταδιακή μείωση του πληθυσμού (γεννήσεις – θάνατοι) κατά -26.000 χιλιάδες άτομα (2016) και εκτιμάται ότι θα σημειωθεί σημαντική αύξηση του γηραιότερου πληθυσμού (άνω των 65 ετών) από 21,6% του συνολικού πληθυσμού το 2017 στο 36,5% το 2050. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε και το υψηλό προσδόκιμο επιβίωσης που ανέρχεται πλέον στα 81,1 έτη (κοντά στο μέσο όρο των χωρών της ΕΕ για το 2015).

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό μάλιστα και με το brain drain δημιουργούν την ανάγκη για αναζήτηση μιας βιώσιμης λύσης.

Ειδικά στη χώρα μας, η απουσία ενός αποτελεσματικού παραγωγικού μοντέλου σε συνδυασμό με την υπογεννητικότητα, δημιουργούν ένα πλαίσιο που χρήζει άμεσης αλλαγής και μεταρρύθμισης.

Αυτό που ως κλάδος επιδιώκουμε σταθερά είναι η συμμετοχή σε έναν εποικοδομητικό διάλογο με την πολιτεία. Λαμβάνοντας υπόψη και τα επιτυχημένα παραδείγματα άλλων χωρών και με στόχο την βελτίωση του συνταξιοδοτικού συστήματος, μπορούμε σαν αγορά να συμβάλουμε στη διαμόρφωση ενός ασφαλιστικού συστήματος που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και προκλήσεις. Συγκεκριμένες προτάσεις υπάρχουν αλλά ο χρόνος τρέχει και επιβάλλεται άμεσα εφαρμογή λύσεων.

Στον τομέα της Υγείας η πραγματικότητα για την Ελλάδα είναι εξίσου δύσκολη 

Το γνωρίζουμε και το βιώνουμε όλοι. Είναι σαφές ότι ο περιορισμός των δημόσιων δαπανών υγείας αποτελεί μέρος των μέτρων δημοσιονομικής σταθερότητας.

Η Eurostat και ο ΟΟΣΑ πιστοποιούν ότι η Ελλάδα δαπανά 1.650 ευρώ κατά κεφαλή στην υγειονομική περίθαλψη, ποσό που υπολείπεται κατά ένα τρίτο και πλέον από τον μέσο όρο στην ΕΕ. Παράλληλα, η συνολική χρηματοδότηση για δαπάνες υγείας υποχώρησε κατά -32,4% την περίοδο 2010-2016 (-0,6% στις Νότιες χώρες, +11,8% στην ΕΕ) και διαμορφώθηκε στα 14,7 δισ. ευρώ το 2016 (8,45% του ΑΕΠ). Η δημόσια χρηματοδότηση για δαπάνες υγείας μειώθηκε κατά -42,5% (-5,7% στις Νότιες χώρες, +10,1% στην ΕΕ) την ίδια περίοδο, και διαμορφώθηκε στα 9 δισ. ευρώ το 2016 (4,8% του ΑΕΠ).

Αυτή η μείωση της δημόσιας χρηματοδότησης είχε ως αποτέλεσμα τη μετατόπιση των δαπανών για την υγεία στον ιδιωτικό τομέα, με την ιδιωτική χρηματοδότηση να φτάνει στο 38,2% το 2016 (27% στις Νότιες χώρες, 21% στην ΕΕ), ενώ οι άμεσες δαπάνες από τους ασθενείς αγγίζουν το 34,3% και είναι υπερδιπλάσιες του μέσου όρου στην ΕE. Οι δαπάνες υγείας αποτελούν το 7,4% των συνολικών δαπανών των νοικοκυριών για το 2016 έναντι 6,5% το 2009.

Παρόλα αυτά, μόλις ένα 4% είναι η συμμετοχή της Ιδιωτικής Ασφάλισης στη συνολική δαπάνη για την υγείας, με πολλαπλές εναλλακτικές.

Οι Έλληνες δείχνουν να εμπιστεύονται τις κρατικές δομές…

Οι παροχές του Κράτους στον ευαίσθητο τομέα της υγείας έχουν περιοριστεί, καθημερινά μαθαίνουμε για τα προβλήματα και τις ελλείψεις που υπάρχουν στα δημόσια νοσοκομεία. Οι οικονομικά ευκατάστατοι έχουν τη δυνατότητα και την επιλογή της αυτασφάλισης, της προσωπικής δηλαδή, ανάληψης των δαπανών για την υγεία τους. Το ζήτημα παραμένει για τους απλούς πολίτες, οι οποίοι δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν το κόστος. Μέσω της Ιδιωτικής Ασφάλισης μπορούν να έχουν πρόσβαση στις ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματά τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ασφαλιστικός κλάδος καλείται περισσότερο από ποτέ να λειτουργήσει συμπληρωματικά στο δημόσιο πυλώνα σύνταξης και υγεία, με αξιοπιστία και σεβασμό απέναντι σε όλους.

Η Eurolife ERB από την πλευρά της σχεδιάζει και προσφέρει στους καταναλωτές ολοκληρωμένη κάλυψη των αναγκών τους και στον χώρο της υγείας.

Με δεδομένο ότι τα διαθέσιμα εισοδήματα των ελληνικών νοικοκυριών μειώθηκαν κατά 1/3, η δημόσια χρηματοδότηση για δαπάνες υγείας μειώθηκε κατά 42,5%(2010 – 2016) και οι συνολικές περικοπές στις συντάξεις έχουν ξεπεράσει σε αρκετές περιπτώσεις το 50% ή 50 δισ. Ευρώ, έχουμε απόλυτη ευθύνη και ως κλάδος και ως εταιρεία να προσφέρουμε προϊόντα πλούσια σε πλήθος καλύψεων, αλλά πάντα προσιτά στον μέσο καταναλωτή.

Ας καταγράψουμε τους νέους κινδύνους που απειλούν την καθημερινότητά μας…

Η κλιματική αλλαγή είναι παγκόσμιο φαινόμενο και ως τέτοιο επηρεάζει και την Ελλάδα με αποτέλεσμα να αυξάνονται σε συχνότητα και να ενισχύονται σε ένταση οι καταστροφές από σεισμούς, πλημμύρες και δασικές πυρκαγιές. Αυτό σημαίνει ότι σε μια αντίστοιχη περίπτωση οι ανασφάλιστοι πολίτες θα πρέπει να αναμένουν την οικονομική στήριξη του κράτους, η οποία όμως πολλές φορές είναι τέτοιου ύψους που δεν τους επιτρέπει στην ουσία να αποκαταστήσουν τις ζημιές, ενώ τις περισσότερες φορές οι αποζημιώσεις καταβάλλονται με καθυστέρηση έτσι ώστε μια μικρή επιχείρηση για παράδειγμα, μπορεί να πληγεί οικονομικά σε σημείο που να μην είναι σε θέση να ανακάμψει.

Ο ασφαλιστικός κλάδος μπορεί να συνεργαστεί με την πολιτεία και να παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός νέου συστήματος δεδομένου ότι διαθέτει τεχνογνωσία και έμπειρο προσωπικό στην καταγραφή των ζημιών και τις αποζημιώσεις, οικονομική ευρωστία, εμπειρία και εποπτεύεται αυστηρά

Ο ασφαλιστικός κλάδος μπορεί να συνεργαστεί με την πολιτεία και να παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός νέου συστήματος σε αυτό το πεδίο δεδομένου ότι διαθέτει τεχνογνωσία και έμπειρο προσωπικό στην καταγραφή των ζημιών και τις αποζημιώσεις, οικονομική ευρωστία, εμπειρία και εποπτεύεται αυστηρά.

Ειδικότερα, στόχος των ασφαλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα είναι η συμβολή τους στον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου συστήματος αντιμετώπισης και αντιμετώπισης των ζημιών από φυσικές καταστροφές. Πολλές χώρες έχουν υιοθετήσει την υποχρεωτική κάλυψη για φυσικές καταστροφές σε ριζικά χαμηλότερο κόστος. Σκεφτείτε μόνο ότι την πλέον σεισμογενή χώρα της Ευρώπης μόνο το 15 % των κατοικιών είναι ασφαλισμένες.

Υπάρχουν “ελληνικοί” κίνδυνοι που συνδέονται με την Τεχνολογία

Σταδιακά θα δούμε πιστεύω και στην Ελλάδα ότι η κυβερνοεπίθεση σε ατομικό επίπεδο θα γίνεται όλο και πιο συχνό φαινόμενο με αποτέλεσμα να σχεδιάζονται προϊόντα που αφορούν την ατομική ασφάλιση για Cyber risk, για όσους συναλλάσσονται μέσω του διαδικτύου, παράλληλα πάντα με τις λύσεις για επιχειρήσεις. Η πρόσφατες ρυθμίσεις με βάση το GDPR έχουν θέσει ένα γενικό πλαίσιο, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουμε ακόμα πλήρη εικόνα για τη μορφή που μπορεί να πάρουν οι κυβερνοεπιθέσεις.

Σε επίπεδο τεχνολογίας πάντα, βλέπουμε και στην Ελλάδα εξελίξεις στο κομμάτι της ρομποτικής χειρουργικής, γεγονός που διαμορφώνει ένα διαφορετικό τοπίο ως προς τον σχεδιασμό των προϊόντων και τα ασφάλιστρα, που θα επηρεάσει προφανώς και ταασφαλιστικά προϊόντα υγείας.

Ας ξαναγυρίσουμε στην υποασφάλιση των Ελλήνων

Η συγκεκριμένη τάση που παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη καταγράφεται όπως έχουμε επισημάνει πολλές φορές με ακόμα μεγαλύτερη ένταση και στην Ελλάδα. Πρέπει να το καταλάβουμε: Το Κράτος δεν μπορεί να τα κάνει όλα, μόνο του. Πρέπει να συνεργαστούμε.

Αυτό που εμείς ως κλάδος και ως εταιρεία επιδιώκουμε συστηματικά είναι να προβάλλουμε και να φέρουμε την αξία της ασφάλισης ακόμα πιο κοντά στον απλό πολίτη, μέσα από συστηματικές ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης. Με σημαντικές επενδύσεις στην τεχνολογία στοχεύουμε στην ολοένα και πιο εύκολη αλλά και ουσιώδη πρόσβαση του πελάτη στις σωστά τιμολογημένες και προσιτές καλύψεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ