Η Ford αποκάλυψε το νέο Focus ST, ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε από τη Ford Performance προκειμένου να προσφέρει τις έντονες συγκινήσεις ενός hot-hatchback σε συνδυασμό με την κομψότητα, την άνεση και την πρακτικότητα ενός οικογενειακού μοντέλου.

Τη βάση για την κορυφαία δυναμική συμπεριφορά του νέου Focus ST αποτελεί η τέταρτη γενιά Focus, σε 5θυρες και wagon εκδόσεις. Η νέα πλατφόρμα C2 της Ford αναβαθμίζεται με προηγμένα συστήματα ανάρτησης, πέδησης και κίνησης, τα οποία δημιουργούν το ταχύτερο αλλά και πιο απολαυστικό στην οδήγηση Focus ST που κατασκευάστηκε ποτέ – τόσο στον ανοιχτό δρόμο όσο και στην πίστα.

Κινητήρας 2.3L EcoBoost

Η νέα γενιά του αλουμινένιου 2.3L EcoBoost κινητήρα της Ford είναι η ισχυρότερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ στο Focus ST. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, που αποδίδει 280 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 420 Nm από τις 3.000 μέχρι και τις 4.000 σαλ, είναι ο πιο εύστροφος στην ιστορία του μοντέλου εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0‑100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 6 δευτερολέπτων.

Στην άμεση απόκριση του κινητήρα συνεισφέρει ένας χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστής twin-scroll, που εκμεταλλεύεται πιο αποτελεσματικά την ενέργεια των καυσαερίων διαθέτοντας ανεξάρτητους αυλούς εισαγωγής προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αλληλεπίδραση των παλμών πίεσης των καυσαερίων. Μία ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου της υπερπλήρωσης (waste-gate) βελτιστοποιεί τον έλεγχο πίεσης και κατά συνέπεια τις επιδόσεις. Επιπλέον, ένα μοναδικό σύστημα εξαγωγής που μειώνει το back-pressure των καυσαερίων, μαζί με μια ειδικά εξελιγμένη πολλαπλή εισαγωγής κι ένα αναβαθμισμένο σε απόδοση intercooler, συντελούν στην καλύτερη αναπνοή του κινητήρα.

Τεχνολογία Antilag

Η καινοτόμα τεχνολογία ‘Anti-lag’ που αναπτύχθηκε για τα Ford GT και F-150 Raptor χρησιμοποιείται και στο Focus ST με αισθητά τα οφέλη στα προφίλ οδήγησης Sport και Track. Το Anti-lag διατηρεί το γκάζι ανοιχτό όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ, ούτως ώστε να μην αναστρέφεται η ροή αέρα στον υπερσυμπιεστή και να διατηρούνται ψηλά οι στροφές του. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την καλύτερη και ταχύτερη «ανάπτυξη» της πίεσης υπερπλήρωσης, ανάλογα με τις ανάγκες.

Κινητήρας 2.0L EcoBlue

Ο 2.0L EcoBlue των 190 ίππων της Ford είναι ο ισχυρότερος ντίζελ που έχει εγκατασταθεί στο Ford Focus, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm σταθερά από τις 2.000 έως και 3.000 σαλ. – από αυτά τα 360 Nm κάνουν την εμφάνισή τους μόλις στις 1.500 σ.α.λ. – για άμεση και γραμμική επιτάχυνση.

Ένας υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ατσάλινα έμβολα για μικρότερη διαστολή λόγω θερμοκρασίας και ενσωματωμένο σύστημα εισαγωγής με καινοτόμους αυλούς για βελτιστοποιημένη καύση, είναι τα κύρια «μυστικά» του κινητήρα ντίζελ που προσφέρουν αυξημένη κατά 10% ιπποδύναμη και υπερδιπλάσια ροπή συγκριτικά με το μηχανικό σύνολο 2.0L Duratec ST της πρώτης γενιάς του Focus ST.

6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο

Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο του Focus ST επιτρέπει ταχύτερες αλλαγές σχέσεων και πιο σπορ αίσθηση με πιο κοντές διαδρομές επιλογέα κατά 7% συγκριτικά με εκείνες του νέου Focus. Με την τεχνολογία rev-matching να αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου Performance Pack στις χειροκίνητες εκδόσεις 2.3L EcoBoost επιτυγχάνεται ο συγχρονισμός των στροφών του κινητήρα με τρόπο ανάλογο με εκείνον που είδαμε στην Ford Mustang.

Προσφέροντας ομαλότερα και ταχύτερα κατεβάσματα, η τεχνολογία αυτή συνοδεύεται από μία ενδεικτική λυχνία αλλαγής σχέσης χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του κινητήρα για να ανεβάζει στιγμιαία στροφές (ξερογκαζιά) όταν ο οδηγός επιλέγει χαμηλότερη σχέση, συγχρονίζοντας έτσι τις στροφές του με αυτές της επιλεγόμενης σχέσης.

Ο συγχρονισμός στροφών δίνει τη δυνατότητα σε λιγότερο έμπειρους οδηγούς να απολαμβάνουν στρωτές και χωρίς απώλειες επιτάχυνσης αλλαγές σχέσεων που επιτυγχάνονται με την τεχνική ‘μύτη-τακούνι’, ενώ οι πιο έμπειροι οδηγοί μπορούν κατά βούληση να απενεργοποιούν το σύστημα.

Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων

Μια νέα 7τάχυτη έκδοση που προέρχεται από την τελευταία οικογένεια ευφυών, αυτόματων κιβωτίων της Ford, ολοκληρώνει τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία που υπόσχεται ο 2.3L EcoBoost κινητήρας. Η κλιμάκωση των σχέσεων έχει διαφοροποιηθεί με γνώμονα τις επιδόσεις, ενώ το σύστημα Adaptive Shift Scheduling – που βελτιστοποιεί τους χρόνους αλλαγών μετά από αξιολόγηση κάθε οδηγικού στυλ – παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία και δυνατότητα προσαρμογής ανάλογα με τη χρήση. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν σχέσεις μηχανικά μέσω των σχετικών μοχλών στο τιμόνι (shift paddles).

Ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (SLA)

Η ανάρτηση SLA βελτιώνει την απόκριση στις εντολές του οδηγού, χωρίς θυσίες στην άνεση, περιλαμβάνοντας μία μοναδική γεωμετρία για τις εκδόσεις wagon, καθώς και διαφορετική θέση για τα αμορτισέρ για μεγαλύτερη ευελιξία και άμεση απόκριση του οχήματος, ακόμα και όταν είναι πλήρως φορτωμένο. Ο ζωηρός οδηγικός χαρακτήρας που γνωρίσαμε στο Focus διατηρείται χρησιμοποιώντας τα ίδια ελατήρια με σκληρότερη όμως απόσβεση αμορτισέρ κατά 20% μπροστά και 13% πίσω, ενώ η απόσταση από το έδαφος μειώνεται κατά 10 mm, προς όφελος του κρατήματος και της απόκρισης στη σπορ οδήγηση.

Τεχνολογία ηλεκτρονικού ελέγχου της απόσβεσης (CCD)

Η προηγμένη τεχνολογία Continuously Controlled Damping (CCD) της Ford προσφέρεται με το Performance Pack στα 5θυρα μοντέλα 2.3L EcoBoost. Το σύστημα παρακολουθεί κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου τα δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα και τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης για να προσαρμόσει την απόσβεση με σκοπό τη βέλτιστη οδηγική ποιότητα και δυναμική συμπεριφορά.

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό eLSD

Η οδηγική εμπειρία αποκτά άλλη διάσταση με την υιοθέτηση της τεχνολογίας eLSD στα μοντέλα Focus ST 2.3L EcoBoost. Το σύστημα, το οποίο ενσωματώνεται στο κιβώτιο, χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για να μειώσει τη ροπή στον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση έχοντας τη δυνατότητα να διανέμει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε εκείνον με την περισσότερη ώστε να αντισταθμιστεί το σπινάρισμα που μπορεί να μειώσει την επιτάχυνση στις στροφές.

Η τεχνολογία της Borg Warner παρέχει μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα απόκρισης σε σχέση μ’ ένα παραδοσιακό, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό. Το σύστημα προσαρμόζει την κατανομή ροπής βάσει των δεδομένων από τους αισθητήρες ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος και του κινητήρα, πριν εκδηλωθεί το σπινάρισμα, και εφαρμόζει σταδιακά το απαιτούμενο ποσοστό εμπλοκής για βέλτιστες επιδόσεις.

Τεχνολογία Torque Vectoring Control

Τα μοντέλα Focus ST 2.0L EcoBlue υιοθετούν την τεχνολογία Torque Vectoring Control, που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, φρενάροντας στις στροφές τον εσωτερικό εμπρός τροχό.

Σύστημα διεύθυνσης EPAS και Steering Torque Disturbance Reduction

Το νέο Focus ST κλέβει από το Fiesta ST το στέμμα στον τομέα της ταχύτερης απόκρισης του τιμονιού. Το σύστημα διεύθυνσης του νέου Focus ST διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) και είναι κατά 15% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Focus απαιτώντας μόλις 2 στροφές από τέρμα σε τέρμα.

Κορυφαία αίσθηση επιτυγχάνεται χάρη στη μοναδική γεωμετρία ακροαξονίου, με σημείο έδρασης βραχίονα κατά 9 mm πιο μπροστά και κατά 6,5 mm πιο ψηλά σε σχέση με τις βασικές εκδόσεις του μοντέλου. Επίσης, το νέο λογισμικό Steering Torque Disturbance Reduction του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού (EPAS) συμβάλλει επίσης στη μείωση της ροπής διεύθυνσης κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης στις στροφές, διευκολύνοντας τη μεταφορά της ισχύος στο δρόμο με μεγαλύτερη ακρίβεια μέσω των ειδικά εξελιγμένων ελαστικών Michelin Pilot Sport 4S.

Σύστημα πέδησης

Σημαντικές αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στο σύστημα πέδησης του νέου Focus ST εξασφαλίζοντας κορυφαία αποτελεσματικότητα και αντοχή. Οι διαστάσεις των εμπρός δίσκων έχουν αυξηθεί στα 330 mm x 27 mm χρησιμοποιώντας διπίστονες δαγκάνες – οι πίσω έχουν διάσταση 302 mm x 11 mm. Η συνολική απόδοση του συστήματος πέδησης του νέου Focus ST δοκιμάστηκε κάτω από τις ίδιες απαιτητικές διαδικασίες που χρησιμοποιήθηκαν στο Ford GT, ενώ η αντοχή του στην παρατεταμένη χρήση αποδείχτηκε τετραπλάσια από εκείνη του Focus ST προηγούμενης γενιάς.

Το Electric Brake Booster (EBB) δείχνει πιο φανερά τα πλεονεκτήματά του στο Focus ST αναπτύσσοντας πίεση ταχύτερα σε σχέση με ένα υδραυλικό σύστημα. Το ΕΒΒ προσφέρει έτσι βελτιωμένη αίσθηση και σταθερότητα σε ποικίλες συνθήκες. Για το Focus ST, αυτό σημαίνει ότι το σύστημα αντισταθμίζει αλλαγές στην απόκριση πέδησης που παρατηρούνται στη γρήγορη οδήγηση προσαρμόζοντας την αίσθηση του πεντάλ του φρένου σύμφωνα με το επιλεγμένο Προφίλ Οδήγησης.

Προφίλ οδήγησης (Drive Mode)

Τα Προφίλ Οδήγησης Slippery/Wet, Normal, Sport και – για τα μοντέλα που εφοδιάζονται με το Performance Pack – Track προσαρμόζουν τα συστήματα eLSD, CCD, EPAS, την απόκριση του γκαζιού, τη χαρτογράφηση που ελέγχει τις αλλαγές σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου, το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος, το ηλεκτρονικό σύστημα αναβάθμισης του παραγόμενου ήχου (ESE) και τις ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού σύμφωνα με το εκάστοτε οδηγικό σενάριο. Από το διακόπτη “Sport” στο τιμόνι επιλέγεται το αντίστοιχο mode, ενώ ένα ακόμα μπουτόν “Mode” επιτρέπει στους οδηγούς να κάνουν γρήγορο scroll στα Προφίλ Οδήγησης.

«Με την επιλογή του Track mode, το σύστημα πέδησης αποκρίνεται πιο άμεσα και ζωηρά, το σύστημα διεύθυνσης παρέχει περισσότερη πληροφόρηση (feedback), το γκάζι γίνεται πιο δυναμικό, το eLSD λαμβάνει εντολή για να προσφέρει μέγιστη πρόσφυση, ενώ ο οδηγός έχει περισσότερα περιθώρια ολίσθησης μέσα από το σύστημα ESC» δήλωσε ο David Put, υπεύθυνος του τομέα δυναμικής συμπεριφοράς της Ford Performance. «Οι οδηγοί μπορούν να έχουν πλήρη αυτοπεποίθηση στις ικανότητες του Focus ST στην πίστα.»

Launch Control

Το νέο Ford Focus ST 2.3L EcoBoost εφοδιάζεται στις εκδόσεις που εξοπλίζονται με το Performance Pack και με σύστημα Launch Control για γρήγορες εκκινήσεις από στάση στην πίστα.

Εσωτερικός σχεδιασμός και λειτουργικότητα

Έχοντας εξελιχθεί για να είναι άνετο, αλλά συγχρόνως και απολαυστικό στην οδήγηση, το νέο Focus ST καρπώνεται τα κορυφαία στάνταρ ευρυχωρίας και πολιτισμένης λειτουργίας του στάνταρ μοντέλου υιοθετώντας ένα αναβαθμισμένο εσωτερικό που συνδυάζει με απόλυτη ισορροπία την καθημερινή πρακτικότητα με μία γνήσια, σπορ οδηγική αίσθηση και εμπειρία.

Ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων του Focus ST αποκτά πιο μοντέρνα ταυτότητα, εμπνευσμένη από το Ford GT. Ψηφιακοί δείκτες για την πίεση υπερπλήρωσης, την πίεση λαδιού και τη θερμοκρασία του, απεικονίζονται τώρα στην ειδικά διαμορφωμένη έγχρωμη οθόνη TFT 4,2” ιντσών της Ford Performance.

Οι μηχανικοί της Ford Performance βελτίωσαν τη θέση των εμπρός καθισμάτων της γνωστής εταιρείας Recaro ώστε ο οδηγός να νοιώθει ‘ένα’ με το αυτοκίνητο. Η τεχνολογία ESE ενισχύει τον «καθαρόαιμο» ήχο του κινητήρα και του συστήματος εξαγωγής στα προφίλ Sport και Track, παρέχοντας ένα πρόσθετο feedback στους λάτρεις των επιδόσεων.

Την ίδια στιγμή, οι ειδικά σχεδιασμένες βάσεις έδρασης του κινητήρα και το ανεξάρτητο υποπλαίσιο – παράλληλα με το προαιρετικό σύστημα CCD – περιορίζουν τα επίπεδα θορύβου που φτάνουν στην καμπίνα των επιβατών. Οι τελευταίοι θα έχουν στη διάθεσή τους κορυφαίους χώρους στην περιοχή των ώμων, σε συνδυασμό με την καλύτερη στην κατηγορία απόσταση για τα γόνατα.

Η έκδοση wagon του νέου Ford Focus ST εξασφαλίζει έναν χώρο φόρτωσης έως και 1.653 L, στο οποίο μπορεί να εγκατασταθεί με άνεση ένα μεγάλο κλουβί σκύλου.

Η σπορ αίσθηση είναι διάχυτη στο εσωτερικό του νέου Focus ST, χάρη σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως το σπορ τιμόνι, τα καθίσματα Recaro που διατίθενται σε απόχρωση Ebony με υψηλής ποιότητας υφασμάτινη, δερμάτινη ή ημιδερμάτινη ταπετσαρία και υλικά Miko Dinamica, η αλουμινένια λαβή του επιλογέα με ανάγλυφο το λογότυπο ‘ST’ που συναντάται και στα μαρσπιέ, τα αλουμινένια πεντάλ, τα μεταλλικά διακοσμητικά στοιχεία σε satin silver, οι μεταλλικές γκρι ραφές στα καθίσματα, τα ένθετα στο εσωτερικό των θυρών και οι μαλακές πλαϊνές επενδύσεις στην κεντρικής κονσόλας.

Προηγμένη «παλέτα» συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης

Το Focus ST επωφελείται από την προηγμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης του οδηγού της Ford που συνέβαλαν ώστε το Focus να αποσπάσει 13 βραβεία και 5 αστέρια για την ασφάλειά του ήδη από το 2018, όταν και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά.

Ανάμεσα τους ξεχωρίζουν οι εξής:

  • Adaptive Cruise Control (ACC) – τώρα αναβαθμίζεται με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring για πιο άνετη οδήγηση στην πυκνή κυκλοφορία
  • Adaptive Front Lighting System της Ford, με νέο φωτισμό στροφών (Predictive curve light) βασισμένο σε κάμερα και φωτισμό ανάλογα με την οδική σήμανση (Sign-based light) που προσαρμόζει εκ των προτέρων τη δέσμη των προβολέων για βελτιωμένη ορατότητα, παρακολουθώντας τις στροφές στο δρόμο και – για πρώτη φορά στη βιομηχανία – την οδική σήμανση
  • Το πρώτο σύστημα Head-up display (HUD) της Ford που προσφέρεται στην Ευρώπη, για να μπορούν οι οδηγοί να είναι απόλυτα συγκεντρωμένοι στο δρόμο
  • Evasive Steering Assist, μία τεχνολογική πρωτιά στην κατηγορία, που βοηθά τους οδηγούς να ελίσσονται ώστε να αποφύγουν σταματημένα ή αργά κινούμενα οχήματα, αποτρέποντας έτσι μία πιθανή σύγκρουση

Με το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 3 της Ford,οι οδηγοί μπορούν να ελέγχουν τις λειτουργίες ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού, καθώς και συνδεδεμένα smartphones με απλές φωνητικές εντολές και την υποστήριξη μιας έγχρωμης οθόνης αφής με διαγώνιο 8 ίνστες. Το σύστημα παρέχει συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto™ δωρεάν, ενώ με την τεχνολογία ενσωματωμένου μόντεμ FordPass Connect, το όχημα μετατρέπεται σε κινητό WiFi hotspot με συνδεσιμότητα για μέχρι και 10 διαφορετικές συσκευές.

Σπορ σιλουέτα

Το Focus ST αναβαθμίζει την premium, σπορ σιλουέτα του Focus με διακριτικές, λειτουργικές λεπτομέρειες και μοναδικά σχέδια ζαντών αλουμινίου. Η γρίλια φέρει αλλαγές για βελτιστοποίηση της ψύξης με τα πτερύγιά της να διοχετεύουν τον αέρα σε αεραγωγούς air-curtain για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση.

Μία μεγαλύτερη και περισσότερο κεκλιμένη αεροτομή στο πίσω μέρος αυξάνει την αεροδυναμική πίεση υποστηρίζοντας ιδανικά τη δυναμική συμπεριφορά του Focus ST. Η διπλή απόληξη του συστήματος εξαγωγής, που πλαισιώνει το δυναμικό πίσω διαχύτη, είναι πλέον εγκατεστημένη στο πλάι, σε αντίθεση με εκείνη της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου, η οποία ήταν τοποθετημένη στο κέντρο στερώντας από το όχημα τη δυνατότητα ρυμούλκησης. Το Performance Pack περιλαμβάνει επίσης κόκκινες δαγκάνες φρένων.

Ανάμεσα στις εξωτερικές αποχρώσεις που έχουν επιλεγεί για να αναδείξουν το δυναμικό προφίλ του νέου Focus ST περιλαμβάνονται οι αποκλειστικές Ford Performance Blue και Orange Fury, μαζί με τις Frozen White, Magnetic grey, Race Red, Ruby Red και Shadow Black. Οι νέες προτάσεις στους τροχούς του αυτοκινήτου περιλαμβάνουν ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών σε σχέδια Dark Sparkle και Magnetite, ενώ μία 19 ιντσών είναι διαθέσιμη στο σχέδιο Magnetite.

Το νέο Focus ST θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2019.

………………………………

*Επίσημες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 θα δημοσιευτούν όταν πλησιάζει η ημ/νία κυκλοφορίας.

Προβλεπόμενες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2:

 

Κινητήρας και τύπος αμαξώματος Προβλεπόμενες εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο (g/km) Προβλεπόμενες τιμές κατανάλωσης (l/100 km)
2.3 EcoBoost petrol, 5θυρο, εξατάχυτο μηχανικό 175 7,6
2.3 EcoBoost petrol, wagon, εξατάχυτο μηχανικό 176 7,6
2.3 EcoBoost petrol, 5θυρο, επτατάχυτο αυτόματο 182 8,0
2.3 EcoBoost petrol, wagon, επτατάχυτο αυτόματο 183 8,0
2.0 EcoBlue diesel, 5θυρο, εξατάχυτο μηχανικό 124 4,8
2.0 EcoBlue diesel, wagon, εξατάχυτο μηχανικό 124 4,8

 

Οι τιμές Κατανάλωσης Καυσίμου / Ενέργειας, εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Ε.Ε.) 715/2007 και (Ε.Ε.) 692/2008 μετά την τελευταία τροποποίηση. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 αφορούν μία συγκεκριμένη έκδοση και όχι ένα μόνο αυτοκίνητο. Η ισχύουσα στάνταρ διαδικασία δοκιμών επιτρέπει τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και κατασκευαστών. Επιπλέον της απόδοσης καυσίμου, το οδηγικό στυλ καθώς και άλλοι, μη τεχνικοί παράγοντες επηρεάζουν την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι το ‘αέριο του θερμοκηπίου’, που κατ’ εξοχήν ευθύνεται για το φαινόμενο της παγκόσμιας αύξησης της θερμοκρασίας της γης.

………………..

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2017, ορισμένα νέα οχήματα λαμβάνουν έγκριση τύπου με βάση το πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (EU) 2017/1151, μετά την τελευταία τροποποίηση. Πρόκειται για μία νέα, πιο ρεαλιστική διαδικασία δοκιμών για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018, το WLTP θα αντικαταστήσει πλήρως το New European Drive Cycle (NEDC), που ισχύει αυτή τη στιγμή. Στη φάση της σταδιακής κατάργησης του NEDC, θα γίνεται αντιστοίχιση των τιμών κατανάλωσης & εκπομπών CO2 του WLTP με αυτές του NEDC. Θα υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις συγκριτικά με τις προηγούμενες τιμές, καθώς ορισμένα στοιχεία των δοκιμών έχουν αλλάξει, π.χ. το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να έχει διαφορετικές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ