Του Τάκη Πουρναράκη

Το Nissan Micra βρίσκεται σχεδόν δυο χρόνια στην Ελληνική αγορά. Η εμπορική του πορεία είναι καλή, πέρυσι πουλήθηκαν 2959 Micra. Το Nissan Μicra ήταν διαθέσιμο ως σήμερα με βενζινοκινητήρα 0.9lt και πετρελαιοκινητήρα 1.5lt. Ο βενζινοκινητήρας των 900c.c. έρχεται ν’ αντικατασταθεί από δυο νέα 3κύλινδρα σύνολα 1000 c.c.

Το πρώτο απόδοσης 100PS είναι προϊόν του ομίλου Renault/Nissan/Mitsubishi. Το δεύτερο σύνολο είναι προϊόν συνεργασίας με την Daimler το έχουμε δει ήδη τόσο στο ανανεωμένο Nissan Qashqai του οποίου τη δοκιμή μπορείτε να διαβάσετε εδώ όσο και στη νέα Mercedes A Class. Στην περίπτωση του Micra έχει μικρότερο κυβισμό 1.0lt αποδίδει 117PS και συνδυάζεται με ένα 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Εμείς είχαμε την ευκαιρία στην παρουσίαση του Micra που έγινε στα Ίσθμια να οδηγήσουμε τον κινητήρα των 1.0lt/100PS. Συνδυάζονταν με 5αρι χειροκίνητο κιβώτιο, θα διατίθεται όμως και με αυτοματοποιημένο κιβώτιο xtronic (εξελιγμένο CVT) για μεγιστοποίηση της άνεσης στις αστικές μετακινήσεις. Το Nissan Micra έχει αλλάξει κατηγορία, δεν είναι πλέον ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Με μήκος 4m μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας και σίγουρα αποτελεί μια μετρημένη επιλογή τόσο όσον αφορά το κόστος κτήσης(ξεκινά από 14.200 ευρώ) αλλά και το κόστος χρήσης δεδομένης της αξιοπιστίας Nissan, του μικρού κυβισμού, της κατανάλωσης που δεν υπερβαίνει τα 10 ευρώ/100km ή στην περίπτωση του diesel τα 8ευρώ/100km και των χαμηλών τελών κυκλοφορίας/ασφαλίστρων.

Η αλήθεια είναι πως το Nissan Micra απευθύνεται κυρίως σε πιο νεανικό κοινό αφήνοντας για τους οικογενειάρχες το Qashqai. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι από τους έντονους χρωματισμούς, τις καλαίσθητες διχρωμίες, τον εσωτερικό διάκοσμο και φυσικά το Nissan Connect. Το ολοκαίνουριο σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας της Nissan, είναι τώρα διαθέσιμο και στο MICRA, με σημαντικά βελτιωμένη λειτουργικότητα. Το  Nissan Connect  συμβάλλει στη σχέση οδηγού και οχήματος με την  απρόσκοπτη και διαισθητική ενσωμάτωση smartphone με το αυτοκίνητο. Οι χρήστες ενθαρρύνονται να κατεβάσουν μια ολοκαίνουργια εφαρμογή, που ονομάζεται   Πλοήγηση από Πόρτα σε Πόρτα (Door to Door Navigation),  στο smartphone τους.  Με αυτό τον τρόπο έχουν στη διάθεσή τους βελτιωμένες λειτουργίες, όπως ο προγραμματισμός μιας διαδρομής, προτού βγουν από  το σπίτι ή το γραφείο τους, στο τηλέφωνό τους. Μόλις αυτό ολοκληρωθεί, μπορούν να στείλουν τον προορισμό απευθείας στο αυτοκίνητο για να ξεκινήσει η καθοδήγηση κατά τη  διαδρομή, τη στιγμή που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Το νέο NissanConnect διαθέτει επίσης το TomTom Premium Traffic, το οποίο παρέχει εξαιρετικά ακριβή δεδομένα κίνησης σε πραγματικό χρόνο για τη βελτιστοποίηση του χρόνου ταξιδιού. Η πρόσβαση στο νέο NissanConnect γίνεται μέσω μιας οθόνης αφής επτά ιντσών, ενσωματωμένης στο ταμπλό. Η αρχική οθόνη είναι πλήρως προσαρμόσιμη μέσω λειτουργιών “drag and drop”, έτσι ώστε οι χρήστες να μπορούν να δημιουργούν συντομεύσεις για συνήθεις λειτουργίες. Αξίζει ν’ αναφέρουμε  τη λειτουργία «Find My Car» : Το σημείο στάθμευσης μπορεί να καταγραφεί, καθώς οι χρήστες “γυρίζουν”  την πλοήγηση πίσω στο smartphone τους, προκειμένου να περπατήσουν στον τελικό προορισμό τους. Εν συνεχεία ξαναβρίσκεις το αυτοκίνητο με το στίγμα που έχει καταγραφεί. Περιοδικά υπάρχουν ενημερώσεις λογισμικού και χαρτών : οι χρήστες μπορούν να τις κατεβάσουν, όταν το επιθυμούν,  μέσω wifi ή με το πακέτο δεδομένων των smartphone τους.

Η οθόνη του πίνακα οργάνων,   που βρίσκεται στο κέντρο του και μπροστά από τον οδηγό,  έχει και αυτή επανασχεδιαστεί για να εμφανίζει πρόσθετες πληροφορίες, κατά τη λήψη τηλεφωνικών κλήσεων ή μηνυμάτων SMS. Επίσης, εμφανίζει την  πλοήγηση σε μορφή “turn – by – turn”.

Τεχνολογία του νέου κινητήρα!

Ο ολοκαίνουργιος,  υπερτροφοδοτούμενος IG-T βενζινοκινητήρας του  1.0 λίτρου,  αποδίδει 100 ίππους,  και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Η τοποθέτησή του στο Nissan MICRA,  σηματοδοτεί το ντεμπούτο του συγκεκριμένου κινητήρα σε όχημα του γκρουπ. Είναι συμβατός με τις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro6d-Temp.  Εμείς οδηγώντας τον για περίπου 200km είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε την ελαστικότητα του όπως και τα ποσοστά διαθέσιμης ροπής. Πρόκειται για ένα εντελώς γραμμικό σύνολο χωρίς ξεσπάσματα και υστερίες. Δεν νιώθεις κανένα κραδασμό παρότι 3κυλινδρος ενώ δε καμία περίπτωση δεν μας έλειψε η δύναμη στο ταξίδι. Μπορείς να πραγματοποιήσεις με ασφάλεια ένα προσπέρασμα στον επαρχιακό δρόμο ή να διατηρήσεις υψηλή μ.ω.τ. στο ταξίδι. Ναι με χιλιαράκι, ή αν προτιμάτε ακριβώς γι’ αυτό με ταχύτητα κοντά στα 130km/h η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6lt/100km ενώ η ηχομόνωση, ένα από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου μας επέτρεψε να επιστρέψουμε ξεκούραστοι. Το Nissan MICRA θα είναι σύντομα διαθέσιμο με ένα αυτόματο κιβώτιο Xtronic συνεχούς μεταβαλλόμενης  μετάδοσης (CVT) με τεχνολογία D-step, η οποία προσφέρει μια πιο “εκλεπτυσμένη” παροχή ισχύος και εμπειρία οδήγησης. Συνολικά πρόκειται για μια ολοκληρωμένη λύση χωρίς μειονεκτήματα, που αξίζει να εξετάσετε προσεκτικά εφόσον ψάχνεται για αυτοκίνητο στην κατηγορία αυτή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Micra 1.0lt/100PS
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 100 PS/5000 rpm
Ροπή: 16.3 kgm/2750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.9 sec
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 103 gr/km
Βάρος: 1.550 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3999 / 1743 / 1455mm
Μεταξόνιο: 2.525 mm
Χώρος αποσκευών: 300 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 100 ευρώΤιμή: από 14.290€

Νέος 3κυλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης απόδοσης 100PS για το Micr
H παρουσίαση του Nissan Micra με το νέο κινητήρα έγινε στα Ίσθμια

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ