του ΧΡΗΣΤΟΥ Ν. ΚΩΝΣΤΑ
Η κυβέρνηση επιβάλει άγριους φόρους και εισφορές σε κάθε οικονομική δραστηριότητα, με στόχο να δημιουργεί ταμειακό απόθεμα προς διάθεση, στο τέλος κάθε χρόνου, το οποίο διανέμει πάντα προς ευάλωτες κοινωνικές ομάδες με προφανέστατη μικροκομματική εκλογική στόχευση. Οι επιχειρηματίες κάθε είδους έχουν συνειδητοποιήσει ότι αν δεν κρύψουν έσοδα και κέρδη από την Εφορία, αποκλείεται να επιβιώσουν.
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο επισημαίνει ότι μόνο στην Ελλάδα οι 2 στις 3 επιχειρήσεις, εταιρείες και λοιπά νομικά πρόσωπα , δεν δηλώνουν καθόλου κέρδη στην εφορία. Επομένως μόνο με τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και τη μείωση των αφορολόγητων ορίων μπορούν να εντοπισθούν όσοι κερδίζουν πολλά αλλά πληρώνουν ελάχιστους φόρους.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων δημοσίευσε αναλυτικά στατιστικά στοιχεία που αντλούνται από τις περσινές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και αφορούν το φορολογικό έτος (στη χρήση) 2017.
Τα στατιστικά στοιχεία από την εκκαθάριση των περσινών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων, δείχνουν ότι από τα 255.018 νομικά πρόσωπα που κατέθεσαν το 2018 φορολογική δήλωση για τη χρήση του 2017, τα 163.273, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 64,02% του συνόλου, δήλωσαν είτε ζημιές είτε μηδενικά ποσά εισοδημάτων.
Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί: 100.021 νομικά πρόσωπα (39,22% του συνόλου), δήλωσαν ζημίες συνολικού ύψους 47 δισ. ευρώ, 63.255 (24,8%) δήλωσαν μηδενικά εισοδήματα και 91.745 (35,97%) δήλωσαν καθαρά φορολογητέα κέρδη ύψους 13,368 δισ. ευρώ.
Από τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων προκύπτει ότι 255.018 νομικά πρόσωπα δήλωσαν ακαθάριστα έσοδα συνολικού ύψους 254,56 δισ. ευρώ. Το συνολικό ύψος των φόρων που εκλήθησαν να πληρώσουν (ποσά κύριου φόρου συν ποσά προκαταβολής φόρου έναντι του επόμενου έτους μείον ποσά προκαταβολής φόρου έναντι του τρέχοντος έτους, που πληρώθηκαν πέρυσι) ανήλθε σε 4,19 δισ. ευρώ, ενώ το συνολικό ποσό των προς επιστροφή φόρων έφθασε τα 651,14 εκατ. ευρώ.
Από τη στιγμή που οι φορολογικοί έλεγχοι εν έτει 2019 γίνονται, βάσει μη ανακοινώσιμων κριτηρίων επιλογής και κυρίως με “γιουρούσια” εφοριακών είναι επόμενο να εμφανίζονται ΑΚΟΜΗ τέτοια φαινόμενα. Εδώ και πολλά χρόνια οι φορολογικοί έλεγχοι θα μπορούσαν να γίνονται σε ευρύτερη έκταση, με μεγαλύτερη αξιοπιστία και αντικειμενικότητα και με περισσότερη αποτελεσματικότητα αποτρέποντας την απόκρυψη φορολογητέας ύλης, αν οι πολιτικές ηγεσίες και οι ηγεσίες των ΓΓΔΕ και ΑΑΔΕ είχαν την πολιτική βούληση να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη σύγχρονη τεχνολογία, εφαρμόζοντας άμεσα, πολλάκις εξαγγελθέντα αλλά ουδέποτε υλοποιηθέντα (γιατί άραγε), μέτρα όπως:
* Η διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών έκδοσης τιμολογίων και αποδείξεων με το σύστημα ΤΑΧΙS (το συγκεκριμένο μέτρο ΕΧΕΙ ΝΟΜΟΘΕΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 2010 ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ 2011 ΑΛΛΑ ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΕΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΈΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΑΔΕ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΚΔΟΘΕΙ!!!!)
* Η ηλεκτρονική τιμολόγηση
* Η διασύνδεση των POS, με τους επαγγελματικούς λογαριασμούς και με τους – διασυνδεδεμένους με το TAXIS – φορολογικούς μηχανισμούς των επιχειρήσεων.
Αυτά τα 3 απλά βηματάκια θα μπορούσαν να είχαν γίνει από το 2012, από τα πρώτα Μνημόνια, αλλά δεν έγιναν. Γιατί άραγε;
ΥΓ Και βεβαίως το ΔΝΤ και οι λοιπές …. “δάνειες” δυνάμεις ουδέποτε απείλησαν Ελληνική κυβέρνηση για μη εκταμίευση δόσης λόγω μη εφαρμογής μέτρων κατά της φοροδιαφυγής. Μόνο όταν υπήρχε απροθυμία για περικοπές μισθών-συντάξεων, για άρση περιορισμών στις απολύσεις, για κατάργηση συλλογικών συμβάσεων και για ξεπούλημα δημόσια περιουσίας ΑΠΕΙΛΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΕΚΒΙΑΖΑΝ. ΑΥΤΑ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΕΦΕΡΑΝ, ΓΙ’ ΑΥΤΑ ΑΠΕΙΛΟΥΣΑΝ! ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΑΝ ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΡΑ ΜΌΝΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.