Μερίδιο από τη μεγάλη πίτα του κινηματογραφικού τουρισμού θέλει η Ελλάδα και μένει να φανεί προσεχώς κατά πόσο θα μπορέσει να προσελκύσει και τις σχετικές παραγωγές.

Τις προηγούμενες ημέρες και συγκεκριμένα το διάστημα 6 ως 13 Μαΐου, φιλοξενήθηκαν στη χώρα μας 25 εκπρόσωποι μεγάλων αμερικανικών στούντιο, όπως Netflix, Amazon, Disney, Universal, οι οποίοι επισκέφθηκαν την Ελλάδα. Eίχε προηγηθεί η πρόσκληση του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), σε συνέχεια των επισκέψεων και επαφών που πραγματοποίησε στο Λος Άντζελες ο Υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Λευτέρης Κρέτσος, και είχε ως σκοπό την ανάδειξη της Ελλάδας ως ελκυστικού προορισμού για την υλοποίηση οπτικοακουστικών παραγωγών.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, οι επισκέπτες ενημερώθηκαν αναλυτικά για το Νόμο 4487/2017, ο οποίος προβλέπει την επιστροφή του 35% των επιλέξιμων δαπανών σε όσους πραγματοποιούν παραγωγές στην Ελλάδα (cash rebate), καθώς και για τα νέα κίνητρα και διευκολύνσεις που παρέχει το νέο θεσμικό πλαίσιο για τον κινηματογράφο και την οπτικοακουστική παραγωγή (φορολογική ελάφρυνση διαφόρων δαπανών 30%, εργόσημο για βοηθητικούς ηθοποιούς, αναπτυξιακός νόμος κ.λπ.).

Το πρόγραμμα της επίσκεψης περιελάμβανε επισκέψεις σε ελληνικά στούντιο, καθώς και συναντήσεις με εκπροσώπους της ελληνικής οπτικοακουστικής βιομηχανίας. Επιπλέον, οι επισκέπτες, πολλοί από τους οποίους ήρθαν για πρώτη φορά στη χώρα μας, είχαν την ευκαιρία να εκτιμήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας ως ενός ανεξάντλητου «φυσικού πλατό» ποικίλων αποχρώσεων και ιδιαίτερων locations.

Τα νούμερα από το εξωτερικό πάντως για τη σύνδεση τουρισμού και κινηματογραφικών – τηλεοπτικών παραγωγών είναι παραπάνω από ενδεικτικά, με βάση και τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας που πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία. Ενας στους 5 Βρετανούς τουρίστες ή αλλιώς ποσοστό 18% δηλώνει ότι έχει πάει διακοπές σε κάποιον προορισμό που “πρωταγωνίστησε” σε τηλεοπτική ή κινηματογραφική παραγωγή και από αυτούς το 60% δηλώνει ότι έκανε την επιλογή ακριβώς λόγω της ταινίας- παραγωγής. Αφορμή για την έρευνα που πραγματοποίησε η Jet2holidays (η οποία διακινεί σημαντικό αριθμό επισκεπτών και στη χώρα μας) σε 2.000 Βρετανούς είναι το πολύ δημοφιλές Game of Thrones και τους προορισμούς όπου σκοπεύουν να πάνε οι Βρετανοί λόγω της σειράς. Για την Ελλάδα, το Mamma Mia φαίνεται ότι …δουλεύει ακόμη αφού ένα 17% δηλώνει ότι θέλει να επισκεφθεί τη χώρα μας λόγω της ταινίας. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ