Την καθιέρωση «Τειρεσία» και για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές λογαριασμών ρεύματοςπροκρίνει ως λύση η κυβέρνηση προκειμένου να φρενάρει τις μετακινήσεις πελατών από πάροχο σε πάροχο προκειμένου να αποφεύγουν την εξόφληση χρεών.

Σε αυτή την απόφαση καταλήγει, σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη να επισημαίνει σε κάθε ευκαιρία πως η πλέον ενδεικνυόμενη λύση είναι εκείνη που έχουν εφαρμόσει οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών.

Ουσιαστικά πρόκειται για τη δημιουργία μιας λίστας με πελάτες εταιρειών προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος οι οποίοι έχουν εντοπιστεί συστηματικά να αφήνουν απλήρωτους λογαριασμούς. Για τον συγκεκριμένο μηχανισμό, όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη του υπουργείου και της αγοράς, δεν απαιτείται νομοθετική πρωτοβουλία, χρειάζεται όμως αλλαγή στον Κώδικα Προμήθειας από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Προϋποθέτει όμως και τη συμφωνία όλων των προμηθευτών ρεύματος (ΔΕΗ και ανεξάρτητων εταιρειών) προκειμένου να καταρτιστεί η λίστα με τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Μέσα από τον «Τειρεσία» για τη λιανική αγορά ρεύματος οι εταιρείες θα μπορούν να εντοπίζουν τους επιτήδειους και με τον τρόπο αυτόν να διεκδικούν οφειλές ή να προτείνουν διαφορετικά τιμολόγια αποθαρρύνοντας τις μετακινήσεις τους. Ως προς το τελευταίο βέβαια, σύμφωνα με πληροφορίες, χρειάζεται τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας της ΡΑΕ, ο οποίος προβλέπει την ισότιμη μεταχείριση των καταναλωτών ρεύματος ως προς την παροχή ρεύματος.

Η λύση της λίστας με τους κακοπληρωτές εφαρμόζεται και σε χώρες της ΕΕ. Ιδιωτικές εταιρείες σημειώνουν όμως την ανάγκη εφαρμογής συγκεκριμένων όρων και προϋποθέσεων που θα πρέπει να εφαρμόζονται προκειμένου να χαρακτηρίζεται ένας καταναλωτής «στρατηγικός κακοπληρωτής» ώστε να μη γίνεται κατάχρηση από τις εταιρείες προμήθειας.

Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας έχουν επίσης προτείνει στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τη διεκδίκηση των οφειλών με βάση τον μετρητή κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος και όχι με βάση το ονοματεπώνυμο και τον ΑΦΜ του πελάτη. Και αυτό επειδή με τον τρόπο αυτόν θα είναι πιο εύκολος ο εντοπισμός των οφειλετών και των επιτηδείων, οι οποίοι αποφεύγουν την εξόφληση οφειλών αλλάζοντας το όνομα του κατόχου του ρολογιού. Δηλαδή, μπορεί ο μετρητής να είναι στο όνομα ενός μέλους μιας οικογένειας η οποία χρωστά απλήρωτους λογαριασμούς και για να αποφύγει την αποπληρωμή τους αλλάζει προμηθευτή κάνοντας σύμβαση στο όνομα άλλους μέλους. Ετσι συνεχίζει να ηλεκτροδοτείται και ας έχει και ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Μία άλλη πρακτική που προτείνουν εταιρείες προμήθειας ρεύματος για την αντιμετώπιση των μπαταξήδων είναι η δυνατότητα δραστηριοποίησης εξειδικευμένων εταιρειών, τις οποίες θα προσλαμβάνουν οι πάροχοι και θα μπορούν να αξιολογούν εκ των προτέρων τους υποψήφιους πελάτες. Θα ερευνούν την οικονομική τους συμπεριφορά όχι μόνο απέναντι σε υποχρεώσεις τους για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος αλλά και συνολικά στην αγορά ή ακόμη και στη συνέπεια της καταβολής των φόρων. Οι εταιρείες αυτές θα λειτουργούν ως αξιολογητές της πιστοληπτικής ικανότητας των καταναλωτών και ανάλογα με τη «βαθμολογία» που θα δίνουν στους προμηθευτές οι τελευταίοι θα αποφασίζουν αν θα τους ηλεκτροδοτούν ή όχι. Αν θα τους αποδέχονται δηλαδή ως πελάτες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ