Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προωθεί ένα καινούριο έργο για να προσελκύσει  νέους στη βιομηχανία μόδας

Η καμπάνια “Open Your Mind” , προωθείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του Οργανισμού για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και της Γενικής  Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, με βασικό στόχο να προσελκύσει νέους κάτω των 30 ετών για να εκπαιδευτούν και να δουλέψουν σε στρατηγικούς τομείς της οικονομίας, όπως οι  τομείς της Κλωστοϋφαντουργίας, της ένδυσης, του δέρματος και της υπόδησης. Η καμπάνια, ανήκει στο έργο  “Blueprint for sectoral cooperation on skills: showcasing careers in the textile/clothing/leather/footwear sector”,  και έχει αυτόν ακριβώς το στόχο: να προσκαλέσει, κυρίως τους νέους ανθρώπους, να αναζητήσουν θέσεις εργασίας χωρίς προκαταλήψεις και να εξετάζουν ευκαιρίες σε άλλους τομείς.

Η αλλαγή της αντίληψης των νέων για αυτούς τους κλάδους είναι σημαντική για την ανανέωση των επιχειρήσεων, και των επιχειρηματικών τομέων, που μπορεί να βασίζονται σε “νέο αίμα” για να διατηρήσουν το υψηλό επίπεδο ανταγωνιστικότητας και καινοτομίας.

Σε πολλές χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, οι κλάδοι κλωστοϋφαντουργίας, ένδυσης, δέρματος και υπόδησης αποτελούν  τομείς με μεγάλη παράδοση και συμβολή στην οικονομία.  Παρ’ όλα αυτά δεν φαίνεται να κινούν το ενδιαφέρον στους ανθρώπους των ηλικιών 14 έως 30 ετών, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω των περιορισμένων ανθρωπίνων πόρων.

Με στόχο το κοινό αυτών των ηλικιών  θα οργανωθούν επισκέψεις, συναντήσεις και ημέρες ανοικτών εκδηλώσεων σε σχολεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, εταιρείες και οργανισμούς των  συγκεκριμένων κλάδων ,  στις οποίες  ειδικοί στα αντικείμενα θα μοιραστούν εμπειρίες σχετικά με  τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας και θα απαντήσουν σε ερωτήσεις των ενδιαφερόμενων.

Οι κλάδοι της μόδας στην Ευρώπη απασχολούν πάνω από 2 εκατομμύρια ανθρώπους και έχουν ιδιαίτερη σημασία για την οικονομική και κοινωνική ισορροπία πολλών περιοχών και περιφερειών. Είναι κρίσιμο να διατηρηθούν οι υπάρχουσες θέσεις εργασίας και να κινητοποιηθεί η νέα γενιά με τα απαραίτητα προσόντα και γνώσεις. Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επικυρώνουν οτι 400 χιλιάδες νέοι επαγγελματίες θα χρειαστούν σε αυτούς τους κλάδους έως το 2030.

Ο ΣΕΠΕΕ, επισημαίνει την ανάγκη διατήρησης της Ευρωπαϊκής κληρονομιάς: “Οι ρίζες της μόδας ανήκουν στην Ευρώπη, και αυτή είναι μια κληρονομιά που δεν πρέπει χάσουμε ”.

Τα πλεονεκτήματα της εργασίας σε αυτές τις βιομηχανίες;

Οι βιομηχανίες κλωστοϋφαντουργίας, ένδυσης, δέρματος και υπόδησης είναι στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη, καθώς αντιπροσωπεύουν κύκλο εργασιών τάξης των  200  δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως  και απασχολούν 2.2 εκατομμύρια εργαζόμενους ( 66% γυναίκες ) σε 225 χιλιάδες επιχειρήσεις. Σε χώρες όπως η  Ιταλία, η  Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ρουμανία, η Πολωνία και  η Ελλάδα, οι βιομηχανίες αυτές διαδραματίζουν μεγάλο ρόλο και στις εξαγωγές.Για τους νέους, μια καριέρα σε αυτούς τους τομείς δεν προσφέρει μόνο μια εργασία δημιουργική αλλά τους προσφέρει και την δυνατότητα να συμβάλλουν σε έναν καθαρότερο πλανήτη και στην δημιουργία  καινοτόμων λύσεων.

Για παράδειγμα, οι ψηφιακές τεχνολογίες και οι τεχνολογικές εξελίξεις στους τομείς καινοτομίας σχεδιασμού, παραγωγής, προώθησης και εμπορίας των προϊόντων ένδυσης και υπόδησης έχουν δημιουργήσει νέα επαγγελματικά προφίλ, πολλά εκ των οποίων απαιτούν υψηλό βαθμό εξειδίκευσης, κάνοντάς τα ελκυστικά για νέους πτυχιούχους.
Αφ ‘ετέρου, η παγκοσμιοποίηση έχει δημιουργήσει ευκαιρίες σπουδών στο εξωτερικό, συγκεκριμένα το πρόγραμμα Erasmus, η ανάπτυξη  παγκόσμιας καριέρας.

Αυτά είναι ορισμένα από τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθεί  η καμπάνια προβολής των κλάδων μόδας  με δράσεις σε έξι Ευρωπαϊκές χώρες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ