Η επέκταση της ηλεκτροκίνησης σε συνδυασμό με έξυπνους φορτιστές μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του κόστους του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, άρα και των τελών που πληρώνουν οι καταναλωτές με τους λογαριασμούς ρεύματος, αλλά και της αξιοπιστίας του.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την ημερίδα με θέμα με θέμα: “Η ηλεκτροκίνηση και ο ρόλος του ηλεκτρικού δικτύου στην προώθησή της” που πραγματοποιήθηκε σήμερα στον ΔΕΔΔΗΕ, στο πλαίσιο της οποίας η γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου τόνισε ότι το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ μπορεί χωρίς πρόβλημα να υποστηρίξει την διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στο επίπεδο που προβλέπει ο εθνικός ενεργειακός σχεδιασμός ως το 2030 (το ΕΣΕΚ προβλέπει ότι 1 στα 3 οχήματα που θα πωλούνται το 2030 πρέπει να είναι ηλεκτρικό).

Η ίδια τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση θα ενοποιηθεί με τον τομέα της ενέργειας καθώς μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εισέρχονται στο χώρο της ενέργειας παρέχοντας στους πελάτες τους πλήρες πακέτο που περιλαμβάνει και τη φόρτιση ενώ αντίστροφα πετρελαϊκοί κολοσσοί εισέρχονται στην αγορά της φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σημείωσε ότι οι υποδομές του ΔΕΔΔΗΕ επαρκούν για να καλύψουν τους στόχους της ηλεκτροκίνησης ως το 2030 και εκτίμησε ότι η αγορά θα ανταποκριθεί για να εγκαταστήσει τις απαιτούμενες υποδομές φόρτισης, ανάλογα με το βαθμό διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ Αναστάσιος Μάνος παρουσίασε μελέτη σύμφωνα με την οποία η εγκατάσταση 1448 φορτιστών σε δημόσιους χώρους στις πόλεις και 300-340 ταχυφορτιστών στο εθνικό οδικό δίκτυο, επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες ακόμη και αυξημένης διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή Ανάπτυξης και Διαχείρισης Δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ, Ηρακλή Μενεγάτο, οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης οχημάτων που εγκαθίστανται ως τώρα δεν δηλώνονται στον ΔΕΔΔΗΕ (με εξαίρεση εκείνους που συνδέονται με νέες παροχές) γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει τοπικά προβλήματα στα δίκτυα στο μέλλον και ζήτησε να καταγράφονται υποχρεωτικά όλοι οι φορτιστές και τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά. Ανέφερε ακόμη ότι η διείσδυση 350.000 ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας θα οδηγούσε σε αύξηση της κατανάλωσης ρεύματος κατά 4%, μέγεθος διαχειρίσιμο τόσο από πλευράς επάρκειας παραγωγής όσο και από τα δίκτυα διανομής, ακόμη και αν η φόρτιση γίνεται ταυτοχρονισμένα σε ώρες αιχμής. Όμως τα καλύτερα αποτελέσματα και η μείωση του κόστος επιτυγχάνεται με «έξυπνους» φορτιστές και μετρητές, χωρίς να επηρεάζεται η εξυπηρέτηση των οδηγών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ