Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) και τα μέλη της συνεχίζουν να υποστηρίζουν τις κυβερνήσεις στις προσπάθειές τους να περιορίσουν την εξάπλωση του COVID-19. Σε αυτή την περίοδο ακραίων πιέσεων στη βιομηχανία, η ΙΑΤΑ, με ανακοίνωσή της, καλεί  τις κυβερνήσεις να:

  • προετοιμαστούν κατάλληλα για τις ευρείες συνέπειες αυτών των δράσεων,
  • να ανταποκριθούν γρήγορα στην οικονομική αδυναμία των αεροπορικών εταιρειών και
  • ν’ ακολουθήσουν τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Οι εν λόγω προσκλήσεις ανταποκρίνονται στην απαγόρευση των αμερικανικών πολιτών από την αμερικανική κυβέρνηση και σε άτομα που δεν είναι νόμιμοι μόνιμοι κάτοικοι των Η.Π.Α. και βρίσκονται στο χώρο Σένγκεν τις τελευταίες 14 ημέρες από την είσοδό τους στις Ηνωμένες Πολιτείες.

“Αυτές είναι κρίσιμες στιγμές που αναγκάζουν τις κυβερνήσεις να λαμβάνουν πρωτοφανή μέτρα. Η ασφάλεια της δημόσιας υγείας είναι πάντα κορυφαία προτεραιότητα. Οι αεροπορικές εταιρείες συμμορφώνονται με αυτές τις απαιτήσεις. Οι κυβερνήσεις πρέπει επίσης να αναγνωρίσουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες που απασχολούν περίπου 2,7 εκατομμύρια άτομα βρίσκονται σε ακραίες οικονομικές και επιχειρησιακές πιέσεις. Χρειάζονται υποστήριξη “, δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

Οικονομική επίδραση

Κατά τη λήψη τέτοιων μέτρων, η IATA κάλεσε τις κυβερνήσεις να προετοιμαστούν για τις δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις που θα προκαλέσουν. Οι διαστάσεις των επιπτώσεων της εξάπλωσης του κορονοϊού στις αγορές ΗΠΑ-Ευρώπης είναι τεράστιες.

Το 2019, προγραμματίστηκαν συνολικά περίπου 200.000 πτήσεις μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και του χώρου Σένγκεν, που αντιστοιχούν σε περίπου 550 πτήσεις την ημέρα. Υπήρχαν περίπου 46 εκατομμύρια επιβάτες (περίπου 125.000 ταξιδιώτες κάθε μέρα).

Ενώ το αμερικανικό μέτρο αναγνωρίζει την ανάγκη να συνεχίσει να διευκολύνει το διατλαντικό εμπόριο, το οικονομικό αποτέλεσμα αυτού θα είναι ευρύ, σημειώνει η IATA.

“Οι κυβερνήσεις πρέπει να επιβάλουν τα μέτρα που θεωρούν απαραίτητα για τον περιορισμό του ιού. Και πρέπει να είναι πλήρως προετοιμασμένοι να παράσχουν στήριξη για την αποκατάσταση της οικονομικής ύφεσης που θα προκαλέσει αυτό. Σε κανονικές περιόδους, οι αεροπορικές μεταφορές αποτελούν καταλύτη για την οικονομική ανάπτυξη. Η αναστολή των μετακινήσεων σε τόσο μεγάλη κλίμακα θα δημιουργήσει αρνητικές συνέπειες στην οικονομία. Οι κυβερνήσεις πρέπει να το αναγνωρίσουν και να είναι έτοιμες να υποστηρίξουν “, δήλωσε ο de Juniac.

Χρηματοοικονομική βιωσιμότητα των αεροπορικών

Οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται ήδη με τις σοβαρές επιπτώσεις που είχε η κρίση COVID-19 στην επιχείρηση τους. Στις 5 Μαρτίου 2020, η IATA εκτίμησε ότι η κρίση θα μπορούσε να εξαλείψει περίπου 113 δισ. Δολάρια εσόδων. Το εν λόγω σενάριο δεν περιλάμβανε όμως τότε τα τόσο αυστηρά μέτρα που θέσπισαν εκ των υστέρων οι ΗΠΑ καθώς και άλλες κυβερνήσεις (συμπεριλαμβανομένου του Ισραήλ, του Κουβέιτ και της Ισπανίας).

Τα μέτρα των ΗΠΑ θα προστεθούν σε αυτή την οικονομική πίεση. Η συνολική αξία της αγοράς των ΗΠΑ-Σένγκεν το 2019 ήταν 20,6 δισ. Δολάρια. Οι αγορές που αντιμετωπίζουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο είναι οι ΗΠΑ-Γερμανία (4 δισ. Δολάρια), ΗΠΑ-Γαλλία (3,5 δισ. Δολάρια) και ΗΠΑ-Ιταλία (2,9 δισ. Δολάρια).

“Αυτό θα δημιουργήσει τεράστιες πιέσεις στις ταμειακές ροές για τις αεροπορικές εταιρείες. Έχουμε ήδη δει την Flybe να κλείνει. Και αυτό το τελευταίο χτύπημα θα μπορούσε να ωθήσει άλλους προς την ίδια κατεύθυνση. Οι αεροπορικές εταιρείες θα χρειαστούν έκτακτα μέτρα για να περάσουν από την κρίση. Οι κυβερνήσεις πρέπει να εξετάζουν όλα τα δυνατά μέσα για να βοηθήσουν τον κλάδο μέσω αυτών των ακραίων περιστάσεων. Η επέκταση των πιστωτικών ορίων, η μείωση του κόστους των υποδομών, η μείωση του φορολογικού βάρους αποτελούν όλα τα μέτρα που θα χρειαστεί να διερευνήσουν οι κυβερνήσεις. Οι αεροπορικές μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας, αλλά χωρίς κυβερνητική δέσμη θα υπάρξει χρηματοπιστωτική κρίση που θα τοποθετηθεί στην κορυφή της έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία », δήλωσε ο de Juniac.

Συστάσεις της ΠΟΥ

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) εξακολουθεί να παρέχει συμβουλές κατά της εφαρμογής ταξιδιωτικών ή εμπορικών περιορισμών σε χώρες που παρουσιάζουν εστίες. Στις 29 Φεβρουαρίου 2020, η ΠΟΥ εξέδωσε αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές που περιελάμβαναν τα εξής:

“Τα μέτρα για το ταξίδι που παρεμποδίζουν σημαντικά τη διεθνή κυκλοφορία μπορούν να δικαιολογηθούν μόνο στην αρχή μιας επιδημίας, καθώς μπορούν να επιτρέψουν στις χώρες να κερδίσουν χρόνο, έστω και λίγες μέρες, για την ταχεία εφαρμογή αποτελεσματικών μέτρων ετοιμότητας. Οι περιορισμοί αυτοί πρέπει να βασίζονται σε προσεκτική εκτίμηση κινδύνου, να είναι ανάλογοι του κινδύνου για τη δημόσια υγεία, να είναι σύντομης διάρκειας και να επανεξετάζονται τακτικά καθώς εξελίσσεται η κατάσταση. ”

“Καλούμε τις ΗΠΑ και άλλες κυβερνήσεις που έχουν θέσει ταξιδιωτικούς περιορισμούς για να ακολουθήσουν την καθοδήγηση της ΠΟΥ. Αυτό εξελίσσεται ταχύτατα. Η υγεία και η ασφάλεια είναι οι κορυφαίες προτεραιότητες για τις κυβερνήσεις και τον τομέα των αεροπορικών μεταφορών. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα και η αναγκαιότητα των ταξιδιωτικών περιορισμών πρέπει να επανεξετάζονται συνεχώς », δήλωσε ο de Juniac

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ