Δεν πρέπει να είμαστε ντεμοντέ. Αντιδράσεις και στερεότυπα προ κορωνοϊού, αυτή τη στιγμή φαίνονται απελπιστικά παλαιομοδίτικα.  Οι στάσεις των κομμάτων, ο λόγος των κομμάτων, η πολιτική δραστηριότητα γενικά πρέπει να επανατοποθετηθεί.

  • Μπορεί να χρειαστεί να αναζητήσουμε μεγάλες συναινέσεις, συστρατεύσεις εθνικές, κοινωνικές, για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα.
  • Είναι αστείο και κατώτερο των ιστορικών περιστάσεων να αντιδρούμε όπως αντιδρούσαμε πριν την κρίση του κορωνοϊού.
  • Πρέπει να επανεξετάσουμε όλοι τη στάση μας.
  • Όποιοι μένουν στο παλιό ιδίωμα της πολιτικής γλώσσας κάνουν λάθος.

Αυτό αφορά και τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και όσους επιτίθενται στον ΣΥΡΙΖΑ.

Αφορά τους πάντες.

  • Πρέπει να κάνουμε μία παύση και έναν αναστοχασμό. Συνολικά. Εθνικού χαρακτήρα. Με ιστορική διορατικότητα και διαγενεακή ευθύνη. Τα άλλα είναι παιχνίδια για πολύ μικρά παιδιά. Είναι αστειότητες πρέπει να πω.
(…σε Ευρωπαϊκό επίπεδο)

Ήδη έχουν τεθεί υπό επανεξέταση το οικοδόμημα της Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης και οι κανόνες οικονομικής διακυβέρνησης. Έχει ανασταλεί στην πραγματικότητα το Σύμφωνο Σταθερότητας και τα κράτη μέλη της ΕΕ, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα – που είναι η πιο προβληματική δημοσιονομικά χώρα, ακόμη μέχρι σήμερα-  έχουν πάρα πολύ μεγάλες ευχέρειες. Τώρα μπορούμε ξανά να ενισχύσουμε τις επιχειρήσεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα με κρατικές ενισχύσεις.

Με επιχορηγήσεις. Μπορούμε να εγγυηθούμε δάνεια που θα δίνει το τραπεζικό σύστημα στις ιδιωτικές επιχειρήσεις για να αντέξουν, να ορθοποδήσουν, να είναι ξανά  ανταγωνιστικές. Να επιβιώσουν πρωτίστως.

  • Αυτά όλα θα διαρκέσουν όσο διαρκεί η απειλή του ιού και η έκτακτη περίσταση. Για πολλούς μήνες πιστεύω. Όλο το οικονομικό έτος 2020 είναι ένα ειδικής περίστασης οικονομικό έτος και ελπίζω  να μην χρειαστεί να μπούμε και στο 2021.

Βεβαίως μετά, όταν θα περάσει φάση αυτή,  η κάθε χώρα και στο εσωτερικό της ευρωζώνης και της ΕΕ, η κάθε χώρα μέλος, θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις καταστάσεις πάλι σε ένα πλαίσιο κοινής νομισματικής πολιτικής, κοινών κανόνων οικονομικής διακυβέρνησης, με βάση όμως τα δικά της δεδομένα.

Δηλαδή η κάθε χώρα με τα δικά της δημοσιονομικά στοιχεία, με τη δική της αξιοπιστία και τη δική της ανταγωνιστικότητα, και με τη δική της παραγωγική βάση.

  • Τώρα και η Γερμανία και η Ελλάδα έχουν τις ίδιες ευχέρειες να ξοδέψουν χρήμα, να ρίξουν χρήμα, να εφαρμόσουν κεϋνσιανές πολιτικές, για να ανακόψουν την κρίση, την ύφεση, την ανεργία και να αντέξουν αυτή τη φοβερή θεομηνία.
  • Όταν θα περάσει αυτό όμως, εμείς θα έχουμε το δικό μας δημόσιο χρέος, η Γερμανία θα έχει το δικό της, η Γερμανία θα έχει τη δική της παραγωγική βάση, τις βιομηχανίες της, την ανταγωνιστικότητα της, και εμείς θα πρέπει να εξετάσουμε αν ισχύει η βασική μας παραδοχή ότι η βαριά βιομηχανία της χώρας είναι ο Τουρισμός, ο οποίος αποδεικνύεται εξαιρετικά ευάλωτος στις νέες συνθήκες.

Άρα πρέπει να αντέξουμε σε νέες συνθήκες ανταγωνισμού οι οποίες πιστεύω θα προβληματίσουν πάρα πολύ όλες τις κυβερνήσεις, όλα τα κράτη.

Αν μπορώ να διακινδυνεύσω μια πρώιμη πρόβλεψη, επειδή τώρα το κράτος παίρνει το πάνω χέρι, το κράτος αποδεικνύεται ότι είναι το καταφύγιο του πολίτη, είναι ο διαχειριστής των κρίσεων, η πολιτική παίρνει το πάνω χέρι σε σχέση με την οικονομία, γιατί οι πολιτικοί θεσμοί είναι αυτοί που παίρνουν τις πρωτοβουλίες, και έχουν τις δυνατότητες, σιγά σιγά θα αναγκαστούμε να επανεξετάσουμε σε οικουμενικό επίπεδο τις βασικές συμβάσεις επί τη βάση των οποίων λειτουργεί η παγκόσμια οικονομία η πραγματική, το διεθνές εμπόριο, αλλά και η σχέση πραγματικής οικονομίας και χρηματοοικονομικής σφαίρας.

Γιατί τώρα η χρηματοοικονομική σφαίρα είναι εντυπωσιακά διογκωμένη, πολύ συχνά αυτό είναι φούσκα, και άρα πρέπει να τα επανεξετάσουμε όλα αυτά.

{Το Κείμενο αποτελεί αποσπασματικό μέρος συνέντευξης στην τηλεόραση του Action 24}

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ