Στην καρδιά του καλοκαιριού η F1 ταξιδεύει στις Άλπεις για τον 9ο φετινό αγώνα του πρωταθλήματος.

Του Τάκη Πουρναράκη

Σε διάστημα λιγότερο από μια βδομάδα πάμε από έναν εκ των μεγαλύτερων σε απόσταση γύρων, στο πρόγραμμα της F1 (στη Γαλλία), στο μικρότερο, όσον αφορά στο χρόνο που απαιτείται για να διανυθεί, αυτόν της Αυστρίας: Πρόκειται για το πρώτο δίδυμο αγώνων χωρίς ενδιάμεση διακοπή.

Στους πρώτους 8 φετινούς αγώνες έχουν κυριαρχήσει απόλυτα οι Mercedes με το Χάμιλτον να έχει κερδίσει στους 6 από τους 8 αγώνες ενώ στους άλλους δυο ήταν δεύτερος! Στη Ferrari έχουν αποφασίσει να θυσιάσουν μέρος της τελικής ταχύτητας του μονοθεσίου προς όφελος της αεροδυναμικής του απόδοσης. Μ’ αυτό τον τρόπο φορτίζοντας δηλαδή περισσότερο τα ελαστικά ελπίζουν να καταφέρουν να είναι πιο ακριβείς στην διατήρησή τους εντός του παραθύρου βέλτιστης αεροδυναμικής λειτουργίας.

Πέρυσι ο οδηγός της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν κέρδισε με στρατηγική μιας αλλαγής, πολύ μαλακής/μαλακής γόμας.

Στη Red Bull πολύ θα ήθελαν να επαναλάβουν την περσινή τους επιτυχία και τη νίκη του Φερστάπεν εντός έδρας αλλά αυτό δεν φαντάζει πολύ πιθανό. Στην Αυστριακή ομάδα έχουν δυο σοβαρά προβλήματα: Το πρώτο είναι η υστέρηση απόδοσης του Πιερ Γκασλί, είναι λάθος επιλογή o Γάλλος, όσο νωρίτερα το παραδεχτούν, τόσο νωρίτερα θα το διορθώσουν. Το δεύτερο είναι η θεαματική πρόοδος των ομάδων με υβριδική μηχανή Renault. Βέβαια και η Honda έχει βελτιώσει εντυπωσιακά την αξιοπιστία της και αρκετά την απόδοσή της. Όταν όμως έχεις εγκαταλείψει τη Renault κατηγορώντας την για υστέρηση και βλέπεις στον προηγούμενο αγώνα τον άσημο Λάντο Νόρις με τη McLaren Renault να κινείται στις κατατακτήριες δοκιμές στο ίδιο εκατοστό με τον «πολύ» Μαξ Φερστάπεν τότε υπάρχει ένα θεματάκι. Γι’ αυτό είναι μεγάλο ζήτημα για τους Ταύρους στον εντός έδρας αγώνα αυτό το Σαββατοκύριακο, αν θα έχουν στο νου τους να περάσουν τις Ferrari ή να μην τους περάσουν οι McLaren – Renault και οι Renault.

Χτες οι οδηγοί της Red Bull είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια γεύση από Air Race Series με φόντο την πίστα του Σπήλμπεργκ.

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1, συνεχίζεται αυτό το Σαββατοκύριακο με τον 9ο αγώνα το Αυστριακό GP. Ο αγώνας θα διεξαχθεί στο Red Bull Ring μια πίστα μοναδικής αισθητικής, με 9 στροφές που παραπέμπει σε άλλες εποχές της F1 με το θρυλικό Οsterreichring. Το Αυστριακό GP βρίσκονταν στο πρόγραμμα της Formula1 μέχρι το 2003 τότε η εγκατάσταση ονομάζονταν Α1 Ring. Πέρασαν τα χρόνια, η πίστα ανακαινίστηκε και το 2014 επέστρεψε στο πρόγραμμα ως Red Bull Ring. Ο τελευταίος νικητής, αγώνα F1, επί Αυστριακού εδάφους στην πρότερη εκδοχή του αγώνα ήταν ο άτυχος Μίκαελ Σουμάχερ που είχε κερδίσει τότε με τη Ferrari. Το 2014 και το 2015 κέρδισε επίσης ένας Γερμανός ο λόγος για το Νίκο Ρόσμπεργκ που πήρε τη νίκη με Mercedes. Το 2016 κέρδισε ο Χάμιλτον επίσης με Mercedes, το 2017 ήταν η χρονιά του Βάλτερι Μπότας με τη Mercedes ενώ πέρυσι κέρδισε ο Μαξ Φερστάπεν για λογαριασμό της Red Bull μια πολύ σημαντική νίκη εντός έδρας για την Αυστριακή εταιρεία. Πολυνίκης στην Αυστρία είναι ο Προστ με 3 νίκες (1983, 1985, 1986) ενώ από τους εν ενεργεία πιλότους δεν έχει κερδίσει κάποιος εκτός των Χάμιλτον, Μπότας, Φερστάπεν.

Μ’ αυτή την εικόνα προμοτάρει το Αυστριακό GP, η Alfa Romeo Racing. Δεξιά ο Ράικονεν σε ρόλο αυστριακού αγρότη και δεξιά ο Τζιοβινάζι σε ρόλο συζύγου;

Το πρώην Α1 νυν Red Bull Ring έχει φιλοξενήσει από το 1997 μέχρι και το 2003, επτά από τα 26 Αυστριακά GP. Παλαιότερα ως Όστερινγκ είχε φιλοξενήσει άλλα 18. H πίστα αγοράστηκε και ανακαινίστηκε από τη Red Bull το 2011 και ξαναβρήκε τη θέση της στο καλεντάρι. Μάλιστα ο βαθύπλουτος Αυστριακός ιδιοκτήτης της Red Bull, Ντήτριχ Μάτεζιτς, έχει αναλάβει και το κόστος διοργάνωσης του αγώνα στην πατρίδα του.

Ένας γύρος στο Σπήλμπεργκ διαρκεί χρονικά, λιγότερο απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη πίστα του πρωταθλήματος.

Η διαδρομή των 4.3km βρίσκεται σ’ ένα οροπέδιο των Αυστριακών Άλπεων στην περιοχή της Στυρίας. Έχει τέσσερις ευθείες, οι δυο εξ αυτών μεγάλες και 9 στροφές όλες αργές ή πολύ αργές. Οι επτά στροφές είναι δεξιές και οι δυο αριστερές. Η πρόσφυση και τα εγκάρσια φορτία προκαλούν μέσες προς υψηλές καταπονήσεις στα ελαστικά ειδικά στις στροφές πέντε και έξι που είναι οι δυο αριστερές στροφές.  Όλα τα δυνατά σημεία φρεναρίσματος είναι σε ανηφόρα, αυτό δυσκολεύει τα προσπεράσματα γιατί οι αποστάσεις πέδησης είναι μειωμένες. Οι μηχανικοί αναμένεται να σετάρουν τα μονοθέσια με μέγιστη κλίση στις αεροτομές για καλύτερο κράτημα στις στροφές θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας στην ευθεία.

Austrian GP

Το Red Bull Ring έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τους αγώνες σε Αζερμπαϊτζάν, Καναδά, Μονακό: Γλιστερή επιφάνεια και σχετικά περιορισμένα πλευρικά φορτία. Είναι όμως μόνιμη πίστα μια σύγχρονη μικρότερη εκδοχή του θρυλικού Osterreichring. Η χρονική διάρκεια ενός γύρου στο Red Bull Ring είναι κάτι πάνω από ένα λεπτό. Το περσινό ρεκόρ των κατατακτήριων δοκιμών που είναι συνάμα ο ταχύτερος γύρος όλων των εποχών, σ’ αυτή την πίστα ήταν 1m03.130s. Δε θα μας εκπλήξει αν δούμε να καταρρίπτεται ξανά αυτό το Σαββατοκύριακο. Η Pirelli φέρνει στην Αυστρία τη γόμα C2 ως άσπρο σκληρό ελαστικό, τη γόμα C3 ως κίτρινο μέσο ελαστικό και τη γόμα C4 ως κόκκινο μαλακό ελαστικό.

Η πίστα του Σπήλμπεργκ μοιάζει περισσότερο ίσως από άλλες, με ειδική διαδρομή ράλι: Μεγάλες υψομετρικές εναλλαγές και μια συνεχή αλληλουχία γρήγορων και απαιτητικών στροφών.  Αυτό δίνει στη διαδρομή ένα χαρακτήρα «παλιάς σχολής» που είναι αισθητός ακόμη και σήμερα. Τα πρώτα δυο μέρη της πίστας είναι γρήγορα ενώ το τελευταίο είναι αργό και πιο τεχνικό. H φθορά, η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης αλλά και η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, γι’ αυτό και επιλέγηκαν τα πιο μαλακά ελαστικά. Η επιφάνεια του οδοστρώματος γενικώς παρέχει χαμηλή πρόσφυση, έχει χαμηλή τραχύτητα και σε κάποια σημεία υπάρχουν ανομοιομορφίες.

Οι έξι οδηγοί των τριών κορυφαίων ομάδων έκαναν διαφορετικές επιλογές ελαστικών ο καθένας: Κάτι σχετικά ασυνήθιστο που μπορεί να οδηγήσει σε ενδιαφέρουσες μάχες και τακτικές.

Ο Μάριο Ίσολα, επικεφαλής αγώνων της Pirelli σημείωσε: «Όπως πέρυσι έτσι και φέτος έχουμε την ίδια επιλογή γομών σε Γαλλία και Αυστρία καθώς και πάλι οι δυο αγώνες διεξάγονται κολλητά χωρίς κενό μιας βδομάδας. Η διαφορά έγκειται στο ότι οι γόμες του 2019 έχουν ίσες αποστάσεις απόδοσης μεταξύ των, αυτό λογικά θα οδηγήσει σε ποικιλία στρατηγικών και καλύτερο συναγωνισμό. Η Αυστρία είναι μια ασυνήθιστη πίστα με πολλές τυφλές στροφές και απρόβλεπτους παράγοντες όπως ο καιρός και το κυκλοφοριακό. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται περίσσεια αυτοπεποίθησης και ακριβώς το σωστό σετάρισμα ώστε να πάρεις το μέγιστο από τα ελαστικά σ’ αυτή τη σύντομη διαδρομή και να αδράξεις όλες τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν: ειδικά στον τομέα της στρατηγικής. Το Σπήλμπεργκ είναι μια πίστα όπου πάντα, στο παρελθόν, βλέπαμε μερικά κομματάκια γόμας να αποκολλούνται λόγω θερμικής καταπόνησης: Έχουμε την πεποίθηση πως αυτό το Σαββατοκύριακο θα είναι διαφορετικά με τα ελαστικά του 2019».

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για το Σάββατο στις 16:00 και ο αγώνας για την Κυριακή στις 16:10. Απευθείας μετάδοση, ΕΡΤ, COSMOTE.

Εντυπωσιακές εκδηλώσεις για την προώθηση του Αυστριακού GP από τους οικοδεσπότες, τους ανθρώπους της RED BULL.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ