Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία ανάδειξης των νικητών του διαγωνισμού της ΕΥ, Έλληνας “Επιχειρηματίας της Χρονιάς” 2021. Ο διαγωνισμός, διοργανώνεται στη χώρα μας για όγδοη φορά από την ΕΥ, με στόχο να αναδείξει την επιχειρηματική αριστεία και να τιμήσει τους επιχειρηματίες που καινοτομούν, δημιουργούν μακροπρόθεσμη αξία για όλους και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου.

Ο θεσμός αναδεικνύει τον δυναμισμό και τις αναπτυξιακές προοπτικές της ελληνικής επιχειρηματικότητας, καθώς το σύνολο των επιχειρήσεων των υποψηφίων που συμμετείχαν στον φετινό διαγωνισμό, σημείωσαν την περίοδο 2016-2021 αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 67%, και δημιούργησαν 43% περισσότερες νέες θέσεις εργασίας, παρά τον αντίκτυπο των διαφόρων προκλήσεων που κλήθηκαν να διαχειριστούν.

Οι υποψήφιοι επιχειρηματίες, που διακρίθηκαν για τις υψηλές επιδόσεις τους, τον πρωτοποριακό τρόπο σκέψης, τις ηγετικές ικανότητές τους, την αναπτυξιακή δυναμική τους, το καινοτόμο πνεύμα και την κοινωνική ευαισθησία τους, επελέγησαν από την ανεξάρτητη εννεαμελή Κριτική Επιτροπή του διαγωνισμού, υπό την προεδρία του κυρίου Βασίλειου Κάτσου, Προέδρου και Συνιδρυτή της VNK Capital και EY Έλληνα “Επιχειρηματία της Χρονιάς” 2008.

Oι νικητές στις επιμέρους κατηγορίες βράβευσης του διαγωνισμού της ΕΥ, Έλληνας “Επιχειρηματίας της Χρονιάς” 2021, είναι:

– Αυτοδημιούργητος Επιχειρηματίας – Γεώργιος Γεράρδος, Ιδρυτής και Πρόεδρος Δ.Σ., ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS Α.Ε.Β.Ε.

– Διεθνώς Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας – Γεώργιος Μυλωνάς, Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος, ΑΛΟΥΜΥΛ Α.Ε.

– Δυναμικά Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας – Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, CEO & Co-Founder, BLUEGROUND

– Πρωτοπόρος Επιχειρηματίας – Δρ. Βασίλης Γ. Αποστολόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, Όμιλος Ιατρικού Κέντρου Αθηνών

Απονέμεται για πρώτη φορά τιμητική “Διάκριση Συνολικής Επιχειρηματικής Προσφοράς”

Παράλληλα, και για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού στην Ελλάδα, η Κριτική Επιτροπή ομόφωνα επέλεξε να απονείμει τιμητική “Διάκριση Συνολικής Επιχειρηματικής Προσφοράς”, στον κ. Ελευθέριο Σαΐτη, Ιδρυτή και Πρόεδρο των εταιρειών, Kronos, Intercomm Foods και Agrophoenix, αναγνωρίζοντας την εξαιρετική επιχειρηματική του πορεία και τη συνεισφορά του στην εθνική οικονομία.

Οι επιχειρηματίες που διακρίθηκαν στις τέσσερις επιμέρους διαγωνιστικές κατηγορίες, θα διεκδικήσουν τον τίτλο του Έλληνα “Επιχειρηματία της Χρονιάς” 2021, ο οποίος θα ανακηρυχθεί στη διάρκεια ειδικής Τελετής Απονομής που θα διεξαχθεί στις 23 Μαρτίου 2022, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. O νικητής θα έχει την ευκαιρία να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον παγκόσμιο διαγωνισμό EY World Entrepreneur Of The Year™, που αναμένεται να διεξαχθεί στο Μόντε Κάρλο τον Ιούνιο του 2022.

Ο κύριος Παναγιώτης Παπάζογλου, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: “Για όγδοη χρονιά, η ΕΥ Ελλάδος διοργανώνει τον διαγωνισμό Έλληνας “Επιχειρηματίας της Χρονιάς”, στηρίζοντας έμπρακτα την ελληνική επιχειρηματικότητα. Πιστοί στη δέσμευσή μας για τη δημιουργία ενός καλύτερου εργασιακού κόσμου, τιμούμε τους επιχειρηματίες που δεν πτοούνται από τις δυσκολίες που συναντούν στην πορεία τους και βλέπουν ευκαιρίες για δημιουργία, εκεί που άλλοι βλέπουν εμπόδια. Επιχειρηματίες που, επενδύοντας με συνέπεια στην καινοτομία, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την εξωστρέφεια, δημιουργούν ποιοτικές θέσεις εργασίας και μακροπρόθεσμη αξία για όλους. Τους επιχειρηματίες εκείνους που παρακολουθούν και προσαρμόζονται στις σαρωτικές αλλαγές στο παγκόσμιο περιβάλλον, και πρωταγωνιστούν στην επανεκκίνηση και στον παραγωγικό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας. Εκ μέρους της EY, θέλω να συγχαρώ όλους τους νικητές και να τους ευχηθώ να συνεχίσουν το δημιουργικό έργο τους”.

Σύντομα βιογραφικά σημειώματα των νικητών

“Αυτοδημιούργητος Επιχειρηματίας”: Γεώργιος Γεράρδος, Ιδρυτής και Πρόεδρος Δ.Σ., ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS Α.Ε.Β.Ε.

Το 1969, ο Γεώργιος Γεράρδος, φοιτητής του ΕΜΠ, σε ηλικία 23 χρόνων, με 80.000 δανεικές δραχμές, ιδρύει την ΠΛΑΙΣΙΟ ξεκινώντας από ένα κατάστημα γραφικής ύλης και ειδών σχεδίου, 12 τ.μ. Όντας παράλληλα μηχανικός, πωλητής αλλά και χρήστης των προϊόντων, παρακάμπτει τους ενδιάμεσους προμηθευτές για να προσφέρει στους φοιτητές προϊόντα σε χαμηλές τιμές, εξειδικευμένα στις ανάγκες του κάθε χρήστη.

Αυτή η διπλή ιδιότητα δημιούργησε και την επιχειρηματική βάση της μελλοντικής ανάπτυξης, μέσω τριών πυλώνων: Ανάπτυξη μέσω συνεχούς καινοτομίας. Αντιμετώπιση του πελάτη σαν σχέση για μια ζωή. Προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των ανθρώπων της ΠΛΑΙΣΙΟ, ως ηγέτης αλλά ταυτόχρονα και ως συνάδελφος.

Το 1985, επόμενη πρωτοπορία αποτελεί ο προσωπικός υπολογιστής TURBO X, που συναρμολογείται στα μέτρα του κάθε πελάτη, με τιμές και εξυπηρέτηση που καθιστούν την τεχνολογία προσιτή στον κάθε Έλληνα.

Το 1995, η ανάγκη για αποστολή προϊόντων στον χώρο του πελάτη δημιουργεί τον πρώτο κατάλογο στην ελληνική αγορά, σε συνδυασμό με call center και αποστολή την επόμενη ημέρα. Έτσι, προσφέρει ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση, το οποίο δημιουργεί την ανάγκη για πολύ εξελιγμένες υποδομές logistics.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το 2009 δημιουργείται το state-of-the-art κέντρο logistics και διανομής στη Μαγούλα Αττικής.

Η ορθότητα της επιλογής του να επενδύει συνεχώς σε υποδομές, επιβεβαιώθηκε τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, όταν μέσα σε δύο μήνες, 230.000 ιδιώτες και επιχειρήσεις εξυπηρετήθηκαν με μέσο χρόνο παράδοσης μόλις 2-3 ημέρες.

Σήμερα, στη μετά-COVID εποχή, η ομάδα των 1.500 ανθρώπων της ΠΛΑΙΣΙΟ, σχεδιάζει το αύριο με συνεχές diversification, μέσω ενός συνεχώς εξελισσόμενου πολυκαναλικού οργανισμού.

“Διεθνώς Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας”: Γεώργιος Μυλωνάς, Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος, ΑΛΟΥΜΥΛ Α.Ε.

Ο νικητής της κατηγορίας “Διεθνώς Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας”, με καταγωγή από τις Σέρρες, μεγάλωσε σε επιχειρηματικό περιβάλλον και, από πολύ νωρίς, μόλις στα 25 του χρόνια, ανέλαβε Διευθύνων Σύμβουλος της οικογενειακής βιομηχανίας αλουμινίου.

Το 1988, αποφάσισε να ξεκινήσει τη δική του εταιρεία, ιδρύοντας την ALUMIL, με έδρα το Κιλκίς.

Η επιτυχία ήρθε αμέσως, με ισχυρή ανάπτυξη κάθε χρόνο, ίδρυση των πρώτων θυγατρικών στα Βαλκάνια και εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών.

Το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης το 2008 και, στη συνέχεια, η ελληνική δημοσιονομική κρίση, έμελλαν να θέσουν μεγάλες και πολυεπίπεδες προκλήσεις στην πορεία της εταιρείας. Η απάντηση του επιχειρηματία ήταν η επένδυση σε καινοτόμα προϊόντα παγκόσμιας εμβέλειας, στην έρευνα και ανάπτυξη και στη διείσδυση σε νέες αγορές.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στην εταιρεία λειτουργεί τμήμα R&D σχεδόν 100 ανθρώπων, που σχεδιάζει αρχιτεκτονικά συστήματα αλουμινίου και επινοεί συνεχώς νέες λύσεις, ενώ συστήματά της κοσμούν μερικά από τα πιο εξελιγμένα και εμβληματικά κτίρια στον κόσμο. Παράλληλα, η ALUMIL έχει αναπτύξει νέα γραμμή παραγωγής “πράσινου” αλουμινίου, η οποία είναι από τις πιο προηγμένες στην Ευρώπη, ώστε να μπορεί να υλοποιεί έργα σύμφωνα με τις αρχές της αειφόρου δόμησης και της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής.

Με πάνω από 80% ποσοστό εξωστρέφειας, η ALUMIL σήμερα αποτελεί κορυφαία ευρωπαϊκή βιομηχανία παραγωγής και επεξεργασίας προφίλ αλουμινίου και, κυρίως, ανάπτυξης και παραγωγής αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου, με ένα πραγματικά παγκόσμιο αποτύπωμα, που εκτείνεται σε 62 χώρες, μέσω 32 θυγατρικών σε όλες τις ηπείρους, 12 εργοστασίων και 2.600 εργαζομένων.

“Δυναμικά Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας”: Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, CEO & Co-Founder, BLUEGROUND

Ο νικητής της κατηγορίας “Δυναμικά Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας”, πάντα έβλεπε την επιχειρηματικότητα με δέος και ενθουσιασμό.

Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του ως σύμβουλος επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο της εργασίας του, έχοντας ζήσει σε 15 διαφορετικές χώρες σε όλον τον κόσμο, η συνειδητοποίηση ότι τα δωμάτια των ξενοδοχείων δεν είναι αρκετά για όσους ταξιδεύουν συχνά και για μεγάλο χρονικό διάστημα και θέλουν μια πιο προσωποποιημένη, οικιστική εμπειρία, στάθηκε αφορμή για τη σύλληψη της ιδέας πίσω από την Blueground και την ίδρυσή της το 2013.

Ξεκινώντας τη δράση της αρχικά από την Αθήνα, σήμερα, η Blueground, είναι παγκόσμια ηγέτιδα στον χώρο του PropTech, με πάνω από 6.500 διαμερίσματα σε 18 πόλεις παγκοσμίως, απασχολώντας περισσότερους από 600 ανθρώπους.

Η καινοτομία και η τεχνολογία βρίσκονται στην καρδιά της Blueground. Παντρεύοντας το real estate με μια τεχνολογική πλατφόρμα, έχει ως στόχο να κάνει τη διαδικασία αναζήτησης, μίσθωσης και εγκατάστασης σε ένα νέο διαμέρισμα, γρήγορη και εύκολη, παρέχοντας μια πλήρως ψηφιοποιημένη εμπειρία πελάτη.

Παρά το ισχυρό χτύπημα που δέχτηκαν τα ταξίδια και ο κλάδος της φιλοξενίας από την επέλαση του COVID-19, η προσαρμοστικότητα, η επιμονή και η ανάληψη ρίσκων, βοήθησαν να μετατρέψουν την πρόκληση σε καταλύτη θετικών αλλαγών, με τη Blueground να επανατοποθετείται στρατηγικά και να διατηρεί την πληρότητα των διαμερισμάτων της σε υψηλά επίπεδα, σημειώνοντας αξιοσημείωτη ανάπτυξη.

Όσον αφορά το μέλλον, η εταιρεία σχεδιάζει την περαιτέρω επέκταση του παγκόσμιου αποτυπώματός της σε συνολικά 50 πόλεις σε όλον τον κόσμο έως το 2025.

“Πρωτοπόρος Επιχειρηματίας”: Δρ. Βασίλης Γ. Αποστολόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, Όμιλος Ιατρικού Αθηνών

Ήταν 12 ετών όταν ο πατέρας του πήρε την απόφαση να ιδρύσει το ΙΑΤΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ, γεγονός καταλυτικό για τον νικητή της κατηγορίας “Πρωτοπόρος Επιχειρηματίας”, που απέκτησε από νωρίς επιχειρηματικά ερείσματα.

Όντας ακόμη φοιτητής, συντόνισε την προετοιμασία για την εισαγωγή της θυγατρικής εταιρείας στο χρηματιστήριο, ενώ το 1997, ολοκληρώνοντας τις σπουδές του, κλήθηκε να αναλάβει την ενσωμάτωση του Απολλωνείου Θεραπευτηρίου στο ΙΑΤΡΙΚΟ.

Η εμπειρία αυτή στάθηκε αφορμή για να εμπνευστεί τη δημιουργία του Ομίλου το 2002, μέσω τριπλής συγχώνευσης και λειτουργικής ενοποίησης των επιχειρηματικών μονάδων του.

Από το ξεκίνημά του, το ΙΑΤΡΙΚΟ υπήρξε πρωτοπόρο στον κλάδο της υγείας στην Ελλάδα, με την πορεία του να είναι συνυφασμένη με την επιστημονική καινοτομία. Μεταξύ πολλών άλλων πρωτιών και διακρίσεων, αποτέλεσε τον πρώτο οργανισμό στη χώρα που επένδυσε και εισήγαγε τη ρομποτική χειρουργική, το υβριδικό χειρουργείο, τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και εν γένει ιατρική τεχνολογία αιχμής σε ένα μεγάλο φάσμα τομέων και ειδικοτήτων όπως η καρδιολογία, η ογκολογία και η αγγειοχειρουργική.

Αντιμετωπίζοντας επιτυχώς τις μεγάλες δυσκολίες και προκλήσεις στα χρόνια της κρίσης, ο Όμιλος αποτελεί σήμερα κορυφαίο πάροχο υπηρεσιών υγείας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, διαθέτοντας 8 υπερσύγχρονα νοσοκομεία, με δυναμικότητα 1.200 νοσηλευτικών κλινών, απασχολώντας περισσότερους από 3.000 εργαζόμενους, και συνεργαζόμενος με 2.800 γιατρούς.

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, το ΙΑΤΡΙΚΟ επικεντρώνεται στη δημιουργία κλίμακας και οικοσυστημάτων μέσω στρατηγικών συνεργασιών, υπηρετώντας τις νέες τάσεις και δυνατότητες της ιατρικής που θα επιτρέπουν στον άνθρωπο να ζει περισσότερο και με καλύτερη υγεία.

“Διάκριση Συνολικής Επιχειρηματικής Προσφοράς”: Ελευθέριος Σαΐτης, Ιδρυτής και Πρόεδρος των εταιρειών Kronos, Intercomm Foods, Agrophoenix

Με καταγωγή από τη Θεσσαλία, ο πολύπειρος επιχειρηματίας και ιδρυτής επιτυχημένων εταιρειών στον κλάδο τροφίμων, κος Ελευθέριος Σαΐτης, μεγαλώνοντας με στερήσεις, γαλουχήθηκε στο συνεκτικό ομαδικό πνεύμα των νομάδων προγόνων του, επιλέγοντας να έχει πάντα συνεταίρους-συνοδοιπόρους στην επιχειρηματική πορεία του.

Αριστούχος απόφοιτος της ΑΣΟΕΕ, το μακροχρόνιο επιχειρηματικό του έργο ξεκινά το 1970 με την ίδρυση της ΕΡΜΗΣ και συγχρόνως ιδρύεται η ΚΡΟΝΟΣ Α.Ε., κονσερβοποιία φρούτων, στη Σκύδρα Ν. Πέλλας. Καθιέρωσε την κομπόστα ροδάκινο ως εθνικό προϊόν και την Ελλάδα ως πρώτη δύναμη παγκοσμίως στο βιομηχανικό ροδάκινο.

Επόμενο σταθμό στο ταξίδι του αποτελεί η ίδρυση της INTERCOMM FOODS Α.Ε., στη Λάρισα, το 1990, βιομηχανίας επεξεργασίας φρούτων σε ασηπτική συσκευασία και ηγέτιδα στον κλάδο επιτραπέζιας ελιάς, καθιερώνοντας την ελληνική ελιά στο ράφι όλων των αλυσίδων στο εξωτερικό.

Επιπρόσθετα, το 1998, ιδρύεται εταιρεία στη Ρωσία για την προώθηση ελληνικών ειδών διατροφής, ενώ το 2010 επεκτείνεται στον τομέα της ανανεώσιμης ενέργειας, με την ίδρυση της Kronos Sun Energy.

Το 2017, ακολουθεί η Agrophoenix AE, στο Ζερβοχώρι Ημαθίας, εταιρεία παραγωγής χυμών φρούτων και συναφών προϊόντων.

Σήμερα, οι διάφορες εταιρείες των οποίων υπήρξε ιδρυτής, συνεργάζονται με χιλιάδες Έλληνες παραγωγούς, έχουν καθαρά εξαγωγικό χαρακτήρα με πωλήσεις σε πάνω από 80 χώρες σε όλον τον κόσμο και απασχολούν πάνω από 1.200 άτομα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ