γράφει η “ξενοδόχος”

Ο συνολικός αριθμός των ξενοδοχειακών brands στην ελληνική αγορά φθάνει τα 209 στο τέλος του 2018 από 198 το 2017, εκ των οποίων τα 159 είναι εγχώρια ονόματα και τα 50 ξένα. Τhomas Cook, Grecotel του ομίλου Ν. Δασκαλαντωνάκη, Marriott, όμιλος Μήτση και TUI είναι οι “παίκτες” από την Ελλάδα και το εξωτερικό που έχουν τη  μεγαλύτερη παρουσία όσον αφορά τις ξενοδοχειακές αλυσίδες στη χώρα μας το 2018, όπου ωστόσο το μερίδιο των αλυσίδων είναι σαφώς χαμηλότερο σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές έναντι των μεμονωμένων ξενοδοχειακών μονάδων.

Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα της έρευνας European Hotel & Chains Report 2019”, που πραγματοποίησε η Horwarth HTL, η διεθνής εταιρεία συμβούλων με εξειδίκευση στον τουριστικό και ξενοδοχειακό κλάδο, η οποία ανακοίνωσε πρόσφατα την έλευσή της και στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα, στην οποία για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνεται για πρώτη φορά και η χώρα μας,  το 2018, οι αλυσίδες ξενοδοχείων αύξησαν το μερίδιό τους κατά 4% στην ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά, ενώ οι  ξενοδοχειακές μονάδες που ανήκουν σε brand, hotel group ή family group διαθέτουν το 38% της συνολικής δυναμικότητας δωματίων.

Ειδικά για την Ελλάδα, όπως επισημαίνεται στην έρευνα της Horwarth, οι ξενοδοχειακές αλυσίδες αντιπροσώπευαν στο τέλος του 2018 το 1/4 της συνολικής δυναμικότητας με βάση τον αριθμό των δωματίων, ωστόσο μόλις το 8% επί του συνολικού αριθμού των ξενοδοχείων ανήκουν σε κάποιον ξενοδοχειακό όμιλο ή brand.

  • Το ποσοστό ανεβαίνει στο 25% αν ληφθεί υπόψη ο αριθμός των δωματίων δεδομένου ότι τα εν λόγω ξενοδοχεία είθισται να έχουν μεγάλο μέγεθος. Με βάση την ίδια έρευνα, ο συνολικός αριθμός των ξενοδοχείων που αποτελούν μέρος κάποιας αλυσίδας (εγχώριας και ξένης) στην ελληνική αγορά αντιστοιχεί  σε 730 έχοντας αυξηθεί κατά 5% έναντι του 2017. Επιπλέον, κατά 5,5% έχει αυξηθεί ο συνολικός αριθμός των δωματίων σε αλυσίδες το 2018 ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις 100 χιλιάδες. Το μέσο μέγεθος των εν λόγω ξενοδοχείων είναι τα 137 δωμάτια.

Τα ονόματα

Όσον αφορά ειδικότερα τα ονόματα των αλυσίδων, Thomas Cook, Grecotel, Marriott, όμιλος Μήτση και TUI απαρτίζουν την πεντάδα των μεγαλύτερων αλυσίδων στην ελληνική αγορά (με βάση τον αριθμό των ξενοδοχείων τους ανά την Ελλάδα, δεδομένου ότι η σειρά αλλάζει αν ληφθεί υπόψη ο αριθμός των δωματίων), ενώ από την 6η μέχρι τη 10η θέση, πλήν της Louis Hotels από την Κύπρο στην 7η θέση κυριαρχούν οι εγχώριοι όμιλοι και συγκεκριμένα ο όμιλος Ξένου βρίσκεται στην έκτη θέση, Myconian Collection, Blue Lagoon Group και Ηersonissos Group βρίσκονται από την 8η έως τη 10η θέση.

Αξίζει να σημειωθεί, πως το 2018 οι διεθνείς αλυσίδες ή brands αύξησαν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά κατά 15% σε επίπεδο δυναμικότητας δωματίων και κατά 12,1% σε επίπεδο δυναμικότητας κρεβατιών αποτυπώνοντάς με αυτόν τον τρόπο τις ανοδικές τάσεις της ζήτησης του ελληνικού τουρισμού των τελευταίων ετών, καθώς και την ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Επιπλέον, κατά το 2018 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 150 luxury ξενοδοχεία φτάνοντας έτσι τα 550 ξενοδοχεία 5 αστέρων και τα 1.581 ξενοδοχεία 4 αστέρων, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 21.6% του συνολικού αριθμού ξενοδοχείων της χώρας.

  • Οσον αφορά τη δεκάδα των μεγαλύτερων εγχώριων ομίλων, αυτή περιλαμβάνει τους ομίλους Μήτση και Grecotel, με έναν συνολικό αριθμό δωματίων στα 5.737 και 5.523 αντίστοιχα και 17 και 29 ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα, ακολουθούν ο όμιλος Ξένου με 13 ξενοδοχεία και 1.254 δωμάτια, Βlue Lagoon Group και  Μυconian Collection με 10 ξενοδοχεία έκαστος, 1.340 και 754 δωμάτια αντίστοιχα, Ηersonissos Group με μεγαλύτερο αριθμό δωματίων, στα 1.408 αλλά μικρότερο αριθμό ξενοδοχείων, στα 9 και ακολουθούν οι Caldera Group, Vasia Hotels & Resorts, Diana Group Hotels και Domotel.
  • Στις διεθνείς αλυσίδες την πεντάδα των ομίλων με τη μεγαλύτερη παρουσία στη χώρα μας απαρτίζουν οι Thomas Cook (7.268 δωμάτια), Marriott (3.533 δωμάτια- 28 ξενοδοχεία), TUI (4.148 δωμάτια), Louis Hotels (2.694 δωμάτια) και η Wyndham (1.440 δωμάτια). Ακολουθούν οι Labranda, Best Western, Preferred Hotels & Resorts, Cronwell και Dessole  Hotels.

Η παρουσία των αλυσίδων πανευρωπαϊκά

Με στόχο να  διερευνηθεί σε βάθος η διείσδυση των Hotel Groups, Family Groups και Brands έναντι των ανεξάρτητων ξενοδοχείων στην ευρωπαϊκή αγορά, η Horwath HTL ανέλυσε συνολικά 22 ευρωπαϊκών αγορών με συνολική δυναμικότητα 150.000 ξενοδοχείων και πάνω από 6 εκατομμύριων δωματίων. Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων η αγορά των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων κατέχει πλέον το 13% της συνολικής αγοράς, και το 38% της δυναμικότητας δωματίων, ενώ κάθε ξενοδοχείο που ανήκει σε αλυσίδα ή όμιλο διαθέτει κατά μέσο όρο 131 δωμάτια σε σύγκριση με τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία που διαθέτουν κατά μέσο όρο 61 δωμάτια.

Παράλληλα, η έρευνα χαρτογραφεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο τις επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2018, το ύψος τους καθώς και την προέλευση των κεφαλαίων δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη εικόνα της ξενοδοχειακής αγοράς στην Ευρώπη.

«Το εύρος και η ανάλυση που διαθέτει η φετινή έρευνα την καθιστά ένα πολύτιμο εργαλείο τόσο για τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων όσο και για τους επενδυτές», αναφέρει ο κ. Ξενοφώντας Πετρόπουλος, Country Director του ελληνικού γραφείου της Horwath HTL. «Αποτυπώνει με ακρίβεια την θέση των ξενοδοχειακών ομίλων στην ευρωπαϊκή αγορά και χαρτογραφεί πλήρως την ανάπτυξη των εγχώριων επιχειρήσεων. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός πως φέτος στην έρευνα, συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά και η Ελλάδα, χάρη στη συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και τα στοιχεία που μας διέθεσε.»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ