Νέο ηλεκτρονικό πρόσωπο αποκτά ο ΕΟΠΥΥ, καθώς εντός των επομένων ημερών ο Οργανισμός θα βγάλει στον αέρα τη νέα του διαδικτυακή σελίδα. Δεν είναι όμως η μόνη αλλαγή που εισάγει αυτή την περίοδο ο Οργανισμός προκειμένου να απλοποιήσει και να αναβαθμίσει τις σχέσεις του με πολίτες και παρόχους.

Το νέο site στόχο έχει να καταστήσει την ηλεκτρονική παρουσία του φορέα πιο «user friendly», αποτελώντας την πύλη εισόδου σε κάθε ηλεκτρονική υπηρεσία, αλλά και πληροφορία που μπορεί να χρειάζονται ασφαλισμένοι και πάροχοι. Ουσιαστικά η νέα ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ αποτελεί και το όχημα για την ανάδειξη και άλλων σημαντικών αλλαγών που προωθεί η διοίκηση του Οργανισμού. Ανάμεσα τους φυσικά ο Ασφαλιστικός Φάκελος, ο οποίος δεν θα αποτελεί μόνο την απεικόνιση.

Μεταξύ των e-υπηρεσιών είναι και Ασφαλιστικός Φάκελος, ο οποίος ενισχύεται ουσιαστικά με νέες λειτουργίες που ενδυναμώνουν το ρόλο του ασφαλισμένου, δίνοντας του λόγο στις υπηρεσίες και τα προϊόντα που του αποζημιώνει ο ΕΟΠΥΥ.

Ο Ασφαλιστικός Φάκελος περιλαμβάνει όλες τις υπηρεσίες και παροχές που έχει αποζημιώσει ο Φορέας και κατ’ επέκταση, με την εγγραφή σε αυτόν ο πολίτης μπορεί να έχει ίδια γνώση και ενημέρωση για ό,τι εκτελείται για τον ίδιο, με το ΑΜΚΑ του. Με αυτό τον τρόπο ενδυναμώνεται ουσιαστικά ο ρόλος του ασφαλισμένου, ο οποίος γνωρίζει το ασφαλιστικό ιστορικό του, με όλες τις νοσηλείες, διαγνωστικές εξετάσεις, φάρμακα και ιατρικές επισκέψεις της τελευταίας 4ετίας και να αποφεύγονται λανθασμένες ή παράτυπες καταχωρήσεις.

Μάλιστα, στο πλαίσιο του Φακέλου παρέχεται δυνατότητα απόρριψης μιας υπηρεσίας ή παροχής από τον ίδιο των ασφαλισμένο, αν διαπιστώσει ότι έχει γίνει κάποια παρατυπία, συμπληρώνοντας μια δήλωση εναντίωσης.

Από 1η Σεπτεμβρίου με «το πάτημα ενός κουμπιού» ο ασφαλισμένος θα μπορεί να μπλοκάρει την εκτέλεση μιας λανθασμένης δαπάνης. Ειδικότερα, θα μπορεί να ακυρώνει συγκεκριμένη πράξη με την καταχώρηση της, αλλά και μετά την υποβολή της, πριν εκκαθαριστεί. Για να αρθεί η αναστολή της εκκαθάρισης θα πρέπει ο ασφαλισμένος να υποβάλλει σχετική υπεύθυνη δήλωση. Σε περίπτωση που η δαπάνη έχει ήδη εκκαθαριστεί, τότε αναλαμβάνει η ΥΠΕΔΥΦΚΑ.

Από την ερχόμενη Δευτέρα προγραμματίζεται να ενεργοποιηθεί και η δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ ΕΟΠΥΥ και πολίτη, στο πλαίσιο του Ασφαλιστικού του Φακέλου. Ήδη χιλιάδες ασφαλισμένοι έχουν εγγραφεί στο σύστημα του Ασφαλιστικού Φακέλου, που για τον Οργανισμό είναι σημαντικό εργαλείο διαφάνειας.

Μια ουσιαστική αλλαγή, όμως, που επηρεάζει ουσιαστικά την καθημερινότητα ασθενών με σοβαρές ή/και χρόνιες παθήσεις αφορά στη διαδικασία προέγκρισης των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους. Από την ερχόμενη εβδομάδα ενεργοποιείται η δυνατότητα ηλεκτρονικής προέγκρισης των ΦΥΚ. Στην πράξη οι συνταγές για τα φάρμακα αυτά θα ελέγχονται ηλεκτρονικά και οι ασθενείς δεν θα χρειάζεται πλέον να προσέρχονται στα ΠΕΔΙ και να περνούν από ειδικές επιτροπές. Εκτιμάται ότι με τις νέες διαδικασίες ο απαιτούμενος χρόνος εν θα ξεπερνά τις 5 ημέρες, όταν τώρα η αναμονή είναι γύρω στις 15. Από 420 φάρμακα υψηλού κόστους περίπου 70 απαιτούν προέγκριση. Για το αποτέλεσμα της ηλεκτρονικής προέγκρισης, που θα διεξάγεται από 3 γιατρούς σχετικών με την πάθηση ειδικοτήτων, θα ενημερώνονται τόσο ο γιατρός όσο και ο ασθενής.

Κλειδί στις ηλεκτρονικές διαδικασίες θα αποτελέσουν οι ηλεκτρονικές υπογραφέςγια τις οποίες οι πάροχοι θα πρέπει να προμηθευτούν ειδικά tablet, στα πρότυπα εκείνων που έχουν οι τράπεζες και τα οποία αναμένεται να αξιοποιηθούν για τις διαδικασίες με τους ασφαλισμένους. Μόνο που η πρόβλεψη αυτή, που ξεκινά πιλοτικά σε πρώτη φάση, με την πρώτη κατηγορία να εντάσσεται μετά από 3 μήνες, δεν θα είναι υποχρεωτική για τους παρόχους, λόγω του κόστους ανά πράξη, που θα πρέπει να την καλύπτουν οι ίδιοι οι πάροχοι.

Όπως έχει γράψει το Virus, ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΕΟΠΥΥ περιλαμβάνει μια σειρά αλλαγών και νέων υπηρεσιών. Μεταξύ αυτών ο Οδηγός Εκκαθάρισης, μια προσπάθεια κωδικοποίησης των υφιστάμενων οδηγιών εκκαθάρισης και κάλυψης των κενών, αλλά η real time έγκριση των νοσηλειών, σύστημα που ήδη εφαρμόζεται σε 4 μεγάλες ιδιωτικές κλινικές πιλοτικά. Η διαδικασία προβλέπει πως η χρέωση του ΚΕΝ θα υποβάλλεται πριν την έξοδο του ασθενή για έγκριση. Σε περίπτωση διαφωνίας επί των υποβολών, είτε από την πλευρά του ΕΟΠΥΥ είτε από την πλευρά των παρόχων, η λύση για την έγκριση θα δίνεται μέσα από το call center. Για την ευρεία εφαρμογή του συστήματος βέβαια, θα πρέπει να ξεμπλοκάρει η διαδικασία πρόσληψης των περίπου 200 ιατρών και φαρμακοποιών που θα αναλάβουν το ρόλο των ελεγκτών.

Ακόμη προωθείται η αυτόματη παραλαβή ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, που πρακτικά σημαίνει ότι 60% των παρόχων δεν θα χρειάζεται να προσέρχεται σε ΠΕΔΙ, αλλά και οι άυλες υποβολές, οι ηλεκτρονικές ενστάσεις και το μητρώο αποζημιούμενων ειδών, με τη χρήση μοναδικών barcodes για κάθε προϊόν.

Στον πυρήνα της σταδιακής ψηφιοποίησης όλων των λειτουργιών του ΕΟΠΥΥ είναι τόσο η απλοποίηση των διαδικασιών, η επιτάχυνση τους και η κατάργηση της «χαρτούρας», στην οποία στο παρελθόν είχαν «πνιγεί» πάροχοι και υπηρεσίες του Οργανισμού. Εν τέλει, ο εξορθολογισμός εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε εξοικονομήσεις. Την ίδια ώρα στο μέτωπο των ληξιπρόθεσμών ο ΕΟΠΥΥ πλέον βρίσκεται να οφείλει λιγότερα 270 εκατ. ευρώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ