Στη σύνδεση της μικροκινητικότητας με την οδική ασφάλεια προσανατολίστηκε η συζήτηση που έλαβε χώρα στο τρίτο πάνελ του Auto Forum 2021 #auf21 με τίτλο: «Εξηλεκτρισμός», το οποίο διοργανώθηκε για 4η χρονιά από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το περιοδικό ΧΡΗΜΑ, μέσα από τη LiveOn, την ολοκληρωμένη ψηφιακή τεχνολογία επιχειρηματικής επικοινωνίας του ethosGROUP. Στο πάνελ συμμετείχαν οι ομιλητές κ.κ. Dudley Curtis, Communications Manager, European Transport Safety Council (ETSC), Εμμανουήλ Μπρούζας, Μηχανολόγος – Μηχανικός, Υπεύθυνος Τεχνικών Θεμάτων,  Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», Ιωάννης Ρούσσης, Senior Product Manager, KIA Europe, Δημήτρης Σκιάννης, Δημοσιογράφος, Αρχισυντάκτης, GetElectric.gr, Ευστάθιος Πανουργιάς, Αρχηγός Ομάδας, Prom Racing, Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, Υπεύθυνος Marketing, Prom Racing.

Ο κ. Curtis αναφέρθηκε στο γεγονός της έλλειψης σαφήνειας αναφορικά με την συλλογή δεδομένων που αφορούν τους κινδύνους που ελλοχεύουν κατά την χρήση μέσων μικροκινητικότητας. «Αυτή την στιγμή δεν γνωρίζουμε τα πραγματικά στοιχεία. Υπάρχει έλλειψη σαφήνειας και ξεκάθαρης εικόνας. Ποιος χρησιμοποιεί τα μέσα μικροκινητικότητας και τι μέτρα προφύλαξης παίρνει;  Χρειαζόμαστε στοιχεία από την αστυνομία. Χωρίς τα δεδομένα δε μπορούμε να κάνουμε ανάλυση και να αξιολογήσουμε τους κινδύνους. Για παράδειγμα, όπως ανέφερα στη παρουσίαση, στη Δανία η χρήση  ηλεκτρικών σκούτερ είναι 7 φορές πιο επικίνδυνη από συμβατικά οχήματα», τόνισε.

«Η έρευνα του Transport Research Labarotary γίνεται από ειδικούς εμπειρογνώμονες που εξετάζουν το πλήρες  φάσμα της μικροκινητικότητας, τους κανόνες, τη νομοθεσία καθώς και  τους τύπους των οχημάτων. Γίνεται μια πολύ μεγάλη δουλειά. Τον Μάρτιο αναμένεται η υποβολή της έκθεσης και η δημοσίευση των στοιχείων», συμπλήρωσε.

Ο κ. Ρούσσης είπε πως όταν μιλάμε για ανθρακικό αποτύπωμα το βλέπουμε από την μεριά του συνολικού ενεργειακού αποτυπώματος. Είναι εφικτό  να μειώσουμε το αποτύπωμα, να κάνουμε δράσεις και να χρησιμοποιήσουμε τεχνολογίες με πράσινη ενέργεια με στόχο την μείωση του αλλά όχι τον μηδενισμό του. Πολλές  εταιρείες κοιτούν διάφορους τρόπους προσέγγισης. Χρησιμοποιούν τεχνολογίες κίνησης, τεχνολογίες υβριδικών αυτοκινήτων ή και τεχνολογίες ‘cell fuels’. Υπάρχουν αρκετές δραστηριότητες που βοηθούν προς την προσπάθεια μείωσης του αποτυπώματος. Σε βάθος χρόνου μπορούμε να δούμε την μεγάλη εξέλιξη στο τομέα της ασφάλειας. Υπάρχει το regulatory και οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρέχουν rescue safety. Μεγάλη σημασία έχει η εκπαίδευση των διασωστών στη προσέγγιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά την διάρκεια ενεργειών διάσωσης.

Ο κ. Σκιάννης υπογράμμισε τις σημαντικές λύσεις που προσφέρουν τα μέσα μικροκινητικότητας, όπως η αποφυγή της κίνησης, η μη αναζήτησης θέσης στάθμευσης και η μηδενική ρύπανση. Μιλώντας για τους κινδύνους σημείωσε πως, «είναι  απαραίτητη η δημιουργία υποδομών καθώς η ποιότητα του οδοστρώματος αποτελεί αιτία ατυχημάτων. Συστήνουμε τη χρήση κράνους άλλα πιθανότητα δεν θα γίνει υποχρεωτική καθώς δεν είναι ούτε στη Γερμανία. Εφόσον δε μπορούμε να υποχρεώσουμε τον χρήστη να φοράει κράνος, μπορούμε όμως να εκπαιδεύσουμε τον χρήστη στο πως να χρησιμοποιεί τα μέσα μικροκινητικότητας. Φορείς όπως το ΙΟΑΣ μπορούν να συμβάλλουν στην εκπαίδευση των χρηστών μέσων μικροκινητικότητας».

Από την μεριά του ο κ. Πανουργιάς μίλησε για την τεχνολογική καινοτομία της ανάπτυξης του μονοθέσιου της Prom Racing,τις τεχνικές ιδιαιτερότητες του και την πρωτοποριακή κατασκευή του.

Τέλος ο κ. Αλεξόπουλος αναφερόμενος στην Prom Racind, είπε πως στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετές ομάδες formula student, από την Πάτρα έως την Ξάνθη. Ο διαγωνισμός που συμμετέχουμε (FS) αποτελεί ‘must’ για την αγορά εργασίας αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι πίσω από τις ομάδες κρύβονται μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως για παράδειγμα η Tesla. Μέλη της ομάδας μας ήδη δουλεύουν στις επαγγελματικές ομάδες της Formula 1. H ομάδα μας χρειάστηκε 10 χρόνια για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Επόμενος στόχος μας η ανάπτυξη driverless μονοθέσιου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ