Παρά την εντύπωση ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν άλλα χαρακτηριστικά από τα συμβατικά οχήματα και απαιτούν διαφορετική ασφάλιση, αποδεικνύεται στην πράξη, ότι οι διαφορές όταν υπάρχουν δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο Corporate and Car Manufacturers Manager, της Allianz Ελλάδoς, Κωνσταντίνος Καλημέρης.

Ο κ. Καλημέρης μιλώντας στο δεύτερο πάνελ του 5th Auto Forum με τίτλο «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης, υποδομές, δίκτυα, πρατήρια ενέργειας», ήταν καθησυχαστικός στις ανησυχίες που υπάρχουν για μεγάλα ατυχήματα και ζημιές στα ηλεκτροκίνητα.

Επικαλούμενος στοιχεία  και μελέτες στην Ευρώπη, είπε ότι διακρίνεται πλέον, πως τα ηλεκτροκίνητα δεν είναι πολύ διαφορετικά, αντίθετα είναι πολύ κοντά σε συμπεριφορά, με τα συμβατικά οχήματα και παρουσιάζεται συχνά υπερβολική εικόνα για την ασφάλειά τους.

Οι ζημιές όπως είπε είναι οριακά λιγότερες, σε νέα ποιοτικά οχήματα αλλά έχουν μεγαλύτερο κόστος, λόγω του ότι αφορούν οχήματα που θεωρούνται high end. Η επιδιόρθωσή τους, απαιτεί ειδικά πιστοποιημένα συνεργεία που μετρώνται ακόμα στα δάχτυλα, ενώ απαιτούν και πιστοποίηση των εταιριών οδικής βοήθειας.

Ο αρχαιότερος στόλος φορτηγών- Η φόρτιση του ΙΧ όπως αυτή του κινητού

Στο μεγάλο κόστος αντικατάστασης του πλέον απαρχαιωμένου στόλου φορτηγών στην Ευρώπη (21 ετών και πλέον) στάθηκε ο πρόεδρος του ΕΕΣΥΜ οικονομολόγος και εμπειρογνώμων Μεταφορών, Μιχάλης Αδαμαντιάδης.

Όπως σημείωσε το κόστος είναι πολύ μεγάλο ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι ακόμα και ο εκσυγχρονισμός των οχημάτων σύμφωνα με τις προδιαγραφές Euro 6 δεν προχωρά γι αυτό το λόγο.

Ο κ. Αδαμαντιάδης  χαιρέτισε τις εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Α. Kαραμανλή, για την αντικατάσταση του στόλου των λεωφορείων με 680 ηλεκτροκίνητα οχήματα, που αποτελούν το 10% του συνόλου.

Στο ερώτημα κατά πόσο καταπονεί η ταχυφόρτιση τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων κλήθηκε να απαντήσει ο Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ Κυριάκος Κοφινάς.

Ο κ. Κοφινάς εξήγησε ότι οι μπαταρίες αυτές, δεν πρέπει να αδειάζουν εντελώς για να φορτίσουν μετά κατά 100% αλλά αντίθετα η φόρτιση πρέπει να συμπληρώνεται με κάθε ευκαιρία, με τον ίδιο τρόπο που γίνεται η φόρτιση στα κινητά τηλέφωνα.

Υπάρχουν οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσει ο οδηγός και παρέχονται εξήγησε ο κ. Κοφινάς, αλλά η γενική εικόνα είναι να κάνουμε ότι κάνουμε και με τα κινητά τηλέφωνα.

Στα νούμερα του 2018 έχουν επιστρέψει διεθνώς οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων σύμφωνα με τον Μιχάλη Μάρκου MBA, Διευθυντικό Στέλεχος-Σύμβουλος Επιχειρήσεων & Καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων/Marketing, λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και του πολέμου στην Ουκρανία. Όπως είπε υπάρχει πρόβλημα με την τροφοδοσία microchips και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επιδεινώσει την κατάσταση.

Σε αντικατάσταση 40 οχημάτων με ηλεκτροκίνητα ή σύγχρονα βενζινοκίνητα μικρής κατανάλωσης θα προχωρήσει η περιφέρεια Αττικής, είπε ο Kίμων Φρ. Λογοθέτης, Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας & Οδικής Ασφάλειας στην Περιφέρεια Αττικής.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η Περιφέρεια Αττικής έχει χώρο για την εγκατάσταση φορτιστών και υπάρχει και μελέτη η οποία προβλέπει και φορτιστές υβριδικού τύπου που θα δίνουν ρεύμα παραγόμενου από ΑΠΕ.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ