του Βάιου Κρόκου

Αναγκαία κρίνεται μια συστηματική, πολύπλευρη και με επιστημονική τεκμηρίωση προσέγγισης του ζητήματος της οδικής ασφάλειας, με απαραίτητη τη συνεργασία όλων των φορέων που ασχολούνται με την οδική κυκλοφορία, καθώς οι αλλαγές που συντελούνται είναι πολύ μεγάλες σε όλα τα επίπεδα.

Οδηγοί, ασφαλιστικές εταιρείες, Πολιτεία και το σύνολο του οικοσυστήματος που απαρτίζει την οδική συμπεριφορά καλείται να αλλάξει εκ βάθρων. Τα big data, η τηλεματική και οι άλλες νέες τεχνολογίες ήρθαν για να μείνουν και να δείξουν το μέλλον της αυτοκίνησης…

Δυστυχώς, αρνητικά παραμένουν τα νέα αναφορικά με τα οδικά τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας καθώς σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σημειώθηκε άνοδος 10,5% τον Ιούνιο.

Ειδικότερα, τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη Χώρα και προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, αυξήθηκαν κατά 10,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018 (1.038 τον Ιούνιο του 2019, έναντι 939 τον Ιούνιο του 2018).

Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, κατεγράφησαν 73 νεκροί, 76 βαριά τραυματίες και 1.157 ελαφρά τραυματίες, έναντι 49 νεκρών, 60 βαριά τραυματιών και 1.110 ελαφρά τραυματιών τον Ιούνιο του 2018, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 49,0% σε νεκρούς, κατά 26,7% σε βαριά τραυματίες και κατά 4,2% σε ελαφρά τραυματίες.

Διαβάστε αναλυτικά: Αύξηση 10,5% στα τροχαία ατυχήματα τον Ιούνιο

Εστιάζοντας τώρα στον ασφαλιστικό κλάδο και το ύψος των ζημιών που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες συναρτήσει των νέων εξελίξεων, η τεχνολογία και δη η τηλεματική μπορεί να πάρει διπλό ρόλο στην ασφάλιση.

Από την μία να βοηθήσει στην διατηρησιμότητα των πελατών καθώς στην περίπτωση που ο πελάτης συναντήσει αυξημένο τιμολόγιο πιθανά να μεταφέρει το συμβόλαιο του σε άλλη ασφαλιστική από μόνος του ή μέσω του ασφαλιστή του, και από την άλλη παρακολουθώντας μέσω της τηλεματικής το τρόπο που οδηγεί να εκπαιδευτεί και να βελτιώσει την συμπεριφορά, οδηγώντας στην μείωση του δείκτη ζημιών και εξόδων προς τα ασφάλιστρα ο οποίος για να είναι βιώσιμος θα πρέπει να βρίσκεται κάτω του 100%.

Διαβάστε αναλυτικά: Αυτοκίνητο: Πώς θα βελτιωθεί ο δείκτης ζημιών

Νέο τοπίο στις αυτοκινητοβιομηχανίες – αλλάζει το μοντέλο της κάλυψης και η πολιτική των ασφαλιστικών

Μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα είχε λάβει χώρα το προηγούμενο διάστημα με θέμα «Έρευνα στην Οδική Ασφάλεια στην Ψηφιακή Εποχή», που οργανώθηκε από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας ΕΜΠ.

Εκεί αναλύθηκαν τα χαρακτηριστικά της κυκλοφορίας και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ του οδηγού, του οχήματος και του οδικού περιβάλλοντος, με στόχο τη συνεχώς πιο ασφαλή κυκλοφορία, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, όταν γίνεται η χρήση big data και τηλεματικής….Αλλαγές που όπως είναι ευνόητο αλλάζει τους υπολογισμούς των ασφαλιστικών εταιρειών για τις απαιτούμενες καλύψεις.

Πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις των βασικών ερευνητικών έργων τεχνολογικής αιχμής που εκπονούνται στον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής ΕΜΠ, ενώ επίσης αναπτύχθηκε συζήτηση εξειδικευμένων εισηγητών για τις νέες προοπτικές και τους ορίζοντες της οδικής ασφάλειας στην ψηφιακή εποχή, στην Ευρώπη και παγκοσμίως.

Εκ μέρους της εταιρείας Interamerican, συνομιλητής στη συζήτηση ήταν ο Πάνος Κούβαλης, διευθυντής της Απευθείας Ασφάλισης Anytime.

Συμμετείχαν εκπρόσωποι από τον δημόσιο τομέα (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών), από τον ερευνητικό τομέα (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών), από τους Αυτοκινητόδρομους (Νέα Οδός), καθώς και από τον τομέα της νεοφυούς επιχειρηματικότητας (OSeven).

Ο Γιώργος Γιαννής, καθηγητής και διευθυντής του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής ΕΜΠ, επεσήμανε ότι η τηλεματική, τα δεδομένα ευρείας κλίμακας (big data) και οι πολλαπλασιαζόμενοι αυτοματισμοί των οχημάτων έχουν ήδη αρχίσει να μετασχηματίζουν τα χαρακτηριστικά της κυκλοφορίας και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ του οδηγού, του οχήματος και του οδικού περιβάλλοντος, με αποτέλεσμα τη συνεχώς πιο ασφαλή κυκλοφορία, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

Η ανάλυση της οδικής ασφάλειας αποτελεί έρευνα μεγάλης σημασίας και η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμη, τόσο για την πιο ασφαλή συμπεριφορά των οδηγών όσο και για τις κατάλληλες αποφάσεις των διαχειριστών της υποδομής και της κυκλοφορίας. Χρειάζεται όμως εντατικοποίηση της έρευνας και στενή συνεργασία όλων των ιδιωτικών και δημόσιων φορέων για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της νέας ψηφιακής εποχής, όπως τόνισε ο κ. Γιαννής.

Από την Anytime της Interamerican, ο Πάνος Κούβαλης οριοθέτησε τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ασφαλιστική αγορά σε μια ιδιαίτερα μεταβατική περίοδο για την ασφάλιση οχημάτων. Προκλήσεις που συνδέονται με τη δυναμική κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν την οδήγηση με τη χρήση όλο και περισσότερων δεδομένων, και αφετέρου με τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας να περιορίσει σημαντικά τα ατυχήματα και να αυξήσει την οδική ασφάλεια.

Ο κ. Κούβαλης αναφέρθηκε και στη σύνθεση ενός νέου τοπίου στη βιομηχανία της αυτοκίνησης, μελλοντικά, που θα αλλάξει τόσο τον χαρακτήρα της ασφαλιστικής κάλυψης όσο και το επιχειρηματικό μοντέλο των ασφαλιστικών εταιρειών.

Βελτίωση δεικτών και αξιοποίηση της τεχνολογίας

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε στις αρχές Απριλίου τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το έτος 2018. Πέρσι, σύμφωνα με τα στοιχεία, 25.100 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους των 28 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από το 2010 έως σήμερα καταγράφεται μείωση 21% των τροχαίων θυμάτων, η οποία απέχει από τον αρχικό στόχο της μείωσης κατά 50% έως το 2020. Στρατηγικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξακολουθεί να παραμένει ο εκμηδενισμός των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους της έως το 2050.

Επίσης, παραμένουν και οι ενδιάμεσοι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των θανάτων κατά 50% από 2020 έως το 2030, καθώς και των σοβαρών τραυματισμών κατά την ίδια περίοδο.

Επισημαίνεται ότι στην πλειοψηφία των κρατών-μελών ο αριθμός των νεκρών ήταν κάτω από 60 ανά 1 εκατομμύριο κατοίκων, για 8 κράτη-μέλη ήταν 40 θάνατοι και μόνο για 2 κράτη-μέλη ήταν πάνω από 80.

Οι επιδόσεις της Ελλάδας σημείωσαν εντυπωσιακή βελτίωση, φθάνοντας σε μείωση κατά 45% από το 2010. Ωστόσο, ο αριθμός των θανάτων παραμένει υψηλός: 64 θάνατοι ανά 1 εκατομμύριο κατοίκων κατά το 2018.

Στο πλαίσιο των δράσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης εντάσσονται και οι νέοι κανόνες, που καθιερώνουν 30 χαρακτηριστικά ασφαλείας για τα νέα αυτοκίνητα. Τέτοια χαρακτηριστικά είναι το ευφυές σύστημα ελέγχου ταχύτητας, η συσκευή προειδοποίησης για την απόσπαση της προσοχής του οδηγού και το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης.

Οι υποχρεωτικές τεχνολογίες ασφάλειας θα μπορούσαν να συμβάλουν ώστε να διασωθούν περισσότερες από 25.000 ζωές ανθρώπων και να αποτραπούν τουλάχιστον 140.000 τραυματισμοί έως το 2038, δεδομένου του ότι το 95% των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ