«Είμαστε η Εθνική μας Τράπεζα, συνδυάζοντας την εμπειρία και τεχνογνωσία δεκαετιών με τις τεχνολογίες αιχμής και τις καινοτόμες λύσεις που προσφέρει η Global Payments, ηγέτιδα εταιρεία παροχής υπηρεσιών πληρωμών σε παγκόσμιο επίπεδο. H NBG και η Global Payments έχουν συνάψει μια μακροπρόθεσμη στρατηγική συνεργασίας δημιουργώντας joint venture ως NBG Pay, για την παροχή υπηρεσιών επεξεργασίας και εκκαθάρισης ηλεκτρονικών συναλλαγών (merchant acquiring και payment processing services) στην περιοχή» αναφέρει, μεταξύ άλλων, στη συνέντευξη που ακολουθεί ο κ. Χριστόφορος Χατζόπουλος, γενικός διευθυντής της NBG Pay.

Ποια είναι η κατάσταση του ηλεκτρονικού εμπορίου σήμερα στην Ελλάδα και πώς βλέπετε να διαμορφώνεται στο άμεσο μέλλον;

Την περίοδο που ακολούθησε μετά την άρση του lockdown, οι καταναλωτές δήλωναν έτοιμοι να συνεχίσουν να αγοράζουν από online καταστήματα (94%), ενώ ένα 14% του συνόλου του δείγματος δήλωσε έτοιμο να αυξήσει τη συχνότητα των αγορών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του GRECA. 

Αντίστοιχη αύξηση παρατηρείται και στη διείσδυση των καρτών, που αυτήν τη στιγμή είναι στο 27%, ενώ προ Covid ήταν στο 20%. 

Στην Ευρώπη είμαστε οι καλύτεροι σε εμπειρία πελάτη στο ηλεκτρονικό εμπόριο, σύμφωνα με έρευνες της Mastercard. 

Έχουμε σημαντική αύξηση και σε Α2Α (account-to-account) payments, παρ’ όλα αυτά είμαστε αρκετά πίσω, αφού στην Ευρώπη αντιπροσωπεύουν το 18% της αξίας των συναλλαγών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ στην Ελλάδα δεν ξεπερνά το 1%. 

Το 2022, η αύξηση των συναλλαγών στο IRIS e-commerce ήταν της τάξεως του 68%. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα της υπηρεσίας IRIS P2B είναι ότι ο επιχειρηματίας βλέπει άμεσα την πίστωση των χρημάτων στον λογαριασμό του. 

Tο γεγονός αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε εντυπωσιακό περιθώριο ανάπτυξης μελλοντικά. Η λύση A2A μπορεί να αποτελέσει ένα κοινά αποδεκτό εναλλακτικό μέσο πληρωμής για τους εμπόρους, όπου θα εξορθολογίσει το κόστος των ηλεκτρονικών πληρωμών, θα ενδυναμώσει την ασφάλεια και θα εισαγάγει καινοτομία. 

Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις και τάσεις που έχετε παρατηρήσει στον τομέα του e-Commerce;

H μεγαλύτερη πρόκληση του «σήμερα» είναι η τεχνολογία, η οποία «καλπάζει» και απαιτεί μεγάλες επενδύσεις και οικονομίες κλίμακας ταυτόχρονα. Οι ψηφιακές πληρωμές θα αυξηθούν, θα ενταθούν, και αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ήδη ένα μερίδιο αγοράς διαχειρίζεται από μη εγχώριες νεοφυείς και FinTech εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται και στην Ελλάδα, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς. 

Οι επιχειρήσεις απαιτούν όλες τις διαθέσιμες μεθόδους πληρωμών που εξυπηρετούν τις εκάστοτε ανάγκες των πελατών τους, όπως Εναλλακτικές και Τοπικές Μεθόδους Πληρωμών (APMs, LPMs) και ψηφιακά πορτοφόλια. 

Στην Ελλάδα, δεν έχουμε υιοθετήσει τα ψηφιακά πορτοφόλια στον βαθμό που θα μπορούσαμε. Είμαστε περί το 15%, μακριά ακόμα από τον μέσο όρο της Κεντρικής Ευρώπης, που είναι 23%. 

Εδώ να σημειώσουμε ότι η αντικαταβολή με μετρητά θα αργήσει να φύγει ως μέθοδος πληρωμής στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Το πρόβλημα είναι η εμπιστοσύνη του καταναλωτή προς το τελικό προϊόν που θα παραδοθεί και όχι προς την ίδια τη συναλλαγή. Οπότε επιλέγει να πληρώσει κατά την παραλαβή του προϊόντος. Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι και η αντικαταβολή περιλαμβάνει κάρτα πληρωμών σε πολλές περιπτώσεις! 

Το κανονιστικό πλαίσιο, το οποίο ενισχύεται και θα βοηθήσει στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αποτελεί επίσης μια πρόκληση. Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες και για τις ψηφιακές αγορές (PSR) θα ενδυναμώσει το επίπεδο των αγορών και μέσω Διαδικτύου, ρυθμίζοντας ζητήματα όπως η διαφάνεια των όρων και των απαιτήσεων πληροφόρησης για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. 

Μια μεγάλη τάση, πέρα από την αυξημένη ψηφιοποίηση λόγω χρήσης κινητών συσκευών στις πληρωμές, είναι τα Fast payments με Α2Α συναλλαγές αντί για χρεωστική/πιστωτική κάρτα πληρωμών. Oι real-time πληρωμές αποτελούν μια έντονη τάση στις σύγχρονες συναλλαγές. 

Ήδη οι προκλήσεις για εμάς συμπεριλαμβάνουν σαφώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία έχουν αλλάξει σημαντικά τα δεδομένα και έχουν πλέον αναδειχθεί σε ένα εξίσου σημαντικό εργαλείο για το διαδικτυακό εμπόριο σε ό,τι αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν στο Διαδίκτυο (social commerce). 

Είτε εντός της ίδιας της πλατφόρμας –όπως το Instagram, TikTok κ.ά.– είτε κατευθυνόμενοι σε άλλα κανάλια, οι χρήστες αλληλοεπιδρούν με επιχειρήσεις σε όλα τα διαφορετικά σημεία (touchpoints) κατά μήκος της «τυπικής» ροής της πληροφορίας και «εμπνέονται» να αγοράζουν κάτι μέσω των εφαρμογών αυτών των κοινωνικών δικτύων. 

Θεωρείται δεδομένο από τις επιχειρήσεις τόσο η ταχύτητα όσο και η απλότητα ολοκλήρωσης της συναλλαγής και η εμπειρία κατά την πληρωμή-αγορά να είναι όσο το δυνατόν πιο «αόρατη» για τον τελικό χρήστη-καταναλωτή. Αυτό σημαίνει “invisible” ή αλλιώς “one-click payments”, ώστε να ολοκληρώνεται η συναλλαγή με ένα «κλικ» κατά το checkout, εύκολα, με ασφάλεια και γρήγορα, ενισχύοντας το conversion rate και ελαχιστοποιώντας το cart abandonment. 

Πέρα από τα παραπάνω, φροντίζουμε η πίστωση των χρημάτων στον λογαριασμό της επιχείρησης να πραγματοποιείται καθημερινά νωρίς το πρωί, καθώς θεωρούμε την άμεση πίστωση ως τις πιο σημαντικές της ανάγκες, προκειμένου η επιχείρηση να έχει ρευστότητα για τις καθημερινές της λοιπές συναλλαγές. 

Τέλος, με λύσεις Α2Α, όπως το IRIS Online payments (IRIS P2B), ο επιχειρηματίας βλέπει άμεσα την πίστωση των χρημάτων στον λογαριασμό του και μειώνει δραστικά-εξορθολογίζει το κόστος προμήθειας των ηλεκτρονικών συναλλαγών. 

Ποιες στρατηγικές, πιθανόν, θα ακολουθήσει η NBG Pay για την επέκταση των υπηρεσιών της στον ψηφιακό κόσμο του e-Commerce;

Η NBG Pay έχει θέσει ως πρωταρχικό στόχο να παρέχει το μέγιστο επίπεδο εξυπηρέτησης στον πελάτη, καθώς επίσης όλες τις διαθέσιμες μεθόδους πληρωμών για την άριστη εξυπηρέτηση των πελατών της επιχείρησης, αξιοποιώντας Εναλλακτικές και Τοπικές Μεθόδους Πληρωμών, ψηφιακά πορτοφόλια –πέραν των ήδη υποστηριζόμενων Google Pay και Apple Pay–, ενσωματώνοντάς τα στα e-Commerce συστήματα-πλατφόρμες μας και ενεργοποιώντας τα με ελάχιστες ή μηδαμινές απαιτήσεις υλοποίησης από την επιχείρηση. 

Οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου επιθυμούν κυρίως μια “eCommerce-in-a-box” ενοποιημένη λύση, με όλα τα εργαλεία που θα τους επιτρέψουν να δημιουργήσουν ένα website αν δεν έχουν, θα τους προσφέρουν κάθε πιθανή μέθοδο διασύνδεσης (integration model) με την πύλη πληρωμών, θα τους παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τη συναλλακτική συμπεριφορά των πελατών τους (AI) και εργαλεία προωθητικών ενεργειών (marketing campaigns), ακόμα και προγράμματα επιβράβευσης (loyalty schemes). 

Επιθυμούν να συνεργάζονται με έναν πάροχο ο οποίος γνωρίζει καλά τις ιδιαιτερότητες της τοπικής αγοράς, μπορεί να λύσει τεχνικά θέματα άμεσα, και ο οποίος θα τους επιτρέψει να συνδεθούν με κάθε πιθανό και απλό τρόπο στην πύλη πληρωμών, ώστε να επικεντρώνονται στις πραγματικές ανάγκες της επιχείρησής τους και πώς θα αυξήσουν τις πωλήσεις και την ποιότητα των υπηρεσιών/προϊόντων τους. 

Είμαστε παρόντες σε όλους τους κλάδους, γνωρίζοντας τις ιδιαίτερες επιχειρησιακές ανάγκες τους, προσφέροντας καθετοποιημένες λύσεις και καλύπτοντας όλα τα κανάλια της επιχείρησης μέσα από μια ολιστική, πολυκαναλική και πολυεπίπεδη προσέγγιση (omnichannel) ως προς την εμπειρία πελάτη. 

Με τεχνολογίες αιχμής, όπως EMV 3DS (3DS v2.2) Tokenisation σε επίπεδο πύλης πληρωμών (payment gateway), αλλά και σε επίπεδο interchange network (λ.χ. Visa, Mastercard), αλλά και ενσωματωμένους Risk Scoring μηχανισμούς κατά τη διενέργεια online συναλλαγών, εξασφαλίζουμε τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια των ευαίσθητων δεδομένων από άκρη σε άκρη και ελαχιστοποιούμε τον κίνδυνο απάτης και τυχόν αμφισβητήσεων που επηρεάζουν αρνητικά την εμπειρία των κατόχων καρτών. 

Παράλληλα, εργαζόμαστε καθημερινά για να επιταχύνουμε το λανσάρισμα νέων λειτουργικοτήτων για τις επιχειρήσεις μας και να προσφέρουμε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.

Γιατί να επιλέξει μια επιχείρηση e-Commerce την NBG Pay;

Η NBG Pay είναι ένας αξιόπιστος πάροχος υπηρεσιών πληρωμών και εκκαθάρισης συναλλαγών, με τοπική παρουσία και δεκαετίες εμπειρίας. 

Συνδυάζουμε την εμπειρία και τεχνογνωσία δεκαετιών στον χρηματοοικονομικό τομέα, ως Εθνική Τράπεζα, με τις τεχνολογίες αιχμής και τις καινοτόμες λύσεις που προσφέρει η Global Payments, ηγέτιδα εταιρεία παροχής υπηρεσιών πληρωμών σε παγκόσμιο επίπεδο. 

Αυτός ο συνδυασμός πολυετούς εμπειρίας, τοπικής παρουσίας, τεχνογνωσίας, όπως και στρατηγικών συνεργασιών, διασφαλίζει αφενός την καλύτερη κατανόηση των τοπικών αναγκών και προτύπων, άρα και εξατομικευμένων λύσεων, συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των μη εγχώριων παικτών, αφετέρου τη συνεχή κάλυψη των διαρκώς αυξανόμενων επιχειρησιακών αναγκών των επιχειρήσεων και την απρόσκοπτη ανάπτυξη των υπηρεσιών και λειτουργικοτήτων της. 

Οι λύσεις που παρέχει η NBG Pay έχουν προσαρμοστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις αξιόπιστες λύσεις, σύμφωνα με τις επιχειρησιακές τους ανάγκες. Συγκεκριμένα, οι λύσεις e-Enterprise για μεγάλες επιχειρήσεις και e-Simplify για SMEs φροντίζουν για την κάλυψη των διαφορετικών αναγκών. 

Η NBG Pay χρησιμοποιεί υψηλά πρότυπα ασφάλειας και τις βέλτιστες πρακτικές για τη διενέργεια ηλεκτρονικών συναλλαγών, επενδύοντας σε προηγμένες τεχνολογικές λύσεις, προσφέροντας ευέλικτες επιλογές ενσωμάτωσης στα συστήματα πληρωμών, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των πελατών, προσφέροντας σύγχρονες τεχνολογίες πληρωμών και υπηρεσίες εκκαθάρισης, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να προσελκύσουν νέους πελάτες. Σήμερα, η ασφάλεια στο εμπόριο και μάλιστα στο ηλεκτρονικό, αναδεικνύεται καθοριστικός παράγοντας επιλογής συνεργασιών για κάθε έμπορο. Επειδή τα εμπορικά περιθώρια στον καιρό της παγκοσμιοποίησης στενεύουν αδιάκοπα, οι απάτες στις συναλλαγές ενδέχεται να μετατρέψουν μια εμπορική επιχείρηση σε ζημιογόνα, ακόμη και με μία μόνο ατυχή συναλλαγή. Είναι, λοιπόν, πρωταρχικό κριτήριο επιλογής συνεργάτη η εμπειρία, η πληροφόρηση και τα συστήματα ασφαλείας που κάποιος σαν την NBG Pay μπορεί να προσφέρει. 

Παράλληλα, προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές για τη διασύνδεση με τις λύσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και υπηρεσίες εκκαθάρισης, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να εξοικονομήσουν περαιτέρω χρήματα. 

Τέλος, παρέχει εξαιρετική υποστήριξη πελατών καθώς και εξειδικευμένους συμβούλους για την εξυπηρέτηση των αναγκών των επιχειρήσεων κάθε μεγέθους. 

Αυτοί οι παράγοντες καθιστούν την NBG Pay μια ελκυστική επιλογή για τις επιχειρήσεις που αναζητούν υπηρεσίες εκκαθάρισης ηλεκτρονικών συναλλαγών μέσω Διαδικτύου στην Ελλάδα.

Aπό το περιοδικό ΧΡΗΜΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ