Για 11η συνεχή χρονιά, η Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (ΕΝΔΥ ΟΕΥ) του Υπουργείου Εξωτερικών σε συνεργασία με την ethosEVENTS, το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το οικονομικό και επενδυτικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ διοργανώνουν το συνέδριο-θεσμός για τον εξαγωγικό τομέα, το Greek Exports Forum, το οποίο και φέτος πραγματοποιείται μαζί με τα Greek Exports Awards 2023.

Στην ομιλία του, ο Διονύσης Πρωτοπαπάς Σύμβουλος Α’ Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων, Υπουργείο Εξωτερικών αναφέρθηκε στις επιχειρηματικές δραστηριότητες στον Καναδά καθώς και τις εμπορικές δραστηριότητες της Ελλάδας στη χώρα.

Αρχικά, ο κ. Πρωτοπαππάς παρουσίασε τα βασικά στοιχεία της οικονομίας της 2ης μεγαλύτερης χώρας στον κόσμο. Το 2022 παρουσίασε μεταβολή του ΑΕΠ στο +4,1%, ενώ το κατα κεφαλήν εισόδημα διαμορφωνόταν στα 52000 αμερικανικά δολάρια. Η ανεργία είναι στο 5,2% και ο πληθωρισμός έφθασε πέρυσι στα επίπεδα του 7%.

Εν συνεχεία, παρέθεσε τις 3 βασικές διεθνείς εμπορικές συμφωνίες που έχει συνάψει με ΗΠΑ και Μεξικό (CUSMA), με τις χώρες του Ειρηνικού (CPTPP)και με τις χώρες της Ευρώπης (CETA). Ειδικά η τρίτη προβλέπει 0% εισαγωγικό δασμό για το 98% του συνόλου των προϊόντων. Τα ελληνικά Π.Γ.Ε. υπό προστασία στον Καναδά είναι μεταξύ άλλων η φέτα, άλλα τυριά, η μαστίχα Χίου, το ελαιόλαδο, η ελιά Καλαμάτας κ.ά.

Όσον αφορά το διμερές εμποριο, από τις συνολικά 12 κατηγορίες προϊόντων που εισάγει από την Ελλάδα ο Καναδάς, οι 10 παρουσιάζουν εντυπωσιακή αύξηση και μόλις 2 μείωση (τσιμέντο και τυριά).

Παρακάτω αποτυπώνονται τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη δυναμική ανόδου

Ο κλάδος με την πιο μεγάλη άνοδο είναι τα φάρμακα και ακολουθούν τα προϊόντα αλουμινίου, ζύμης και το  ελαιόλαδο.

Από την άλλη μεριά, η νομοθεσία επιβάλλει κάποιες απαγορεύσεις εισαγωγής για τα εξής προϊόντα : κρεας οστρακοειδή και αβγά. Παράλληλα υπάρχουν αυστηροί κανόνες για τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, το μέλι και τα γαλακτοκομικά (τυριά) όπου το ανώτατο πλαφόν προβλέπει την εισαγωγή 16.000 τόνων το χρόνο. Ο κ. Πρωτοπαπάς συνιστά επίσης την προσοχή των εξαγωγέων στα θέματα σήμανσης των προϊόντων.

Όσον αφορά τη μεταφορά είπε πως με εξαίρεση λίγα προιόντα που ταξιδεύουν αεροπορικώς, οι μεταφορές γίνονται με κοντέινερ, ενώ χρειάζονται περίπου 20-40 μέρες για να φθάσουν από τον Πειραιάς στο Χάλιφαξ, το ανατολικότερο λιμάνι του Καναδά. από εκεί μεταφέρονται στην ενδοχώρα κυρίως με τρένα.

Το κόστος όπως είπε, είναι ένα πρόβλημα, μικρότερο ωστόσο από ότι την περίοδο της πανδημίας. Πλοίο με 40 κοντέινερ κοστίζει 6.500 δολάρια. Προ πανδημίας το κόστος ήταν 3.000 δολάρια ωστόσο κατά τη διάρκεια της πανδημίας έφθασε τα 12.000 με 13.000δολ.

Εν συνεχεία ενημέρωσε για τη λιανική αγορά η οποία είναι όπως είπε συγκεντρωμένη σε 3 μεγάλες αλυσίδες 

Τα παρακάτω infographics δείχνουν τις καταναλωτικές τάσεις στη χώρα, τι συμβαίνει στην αγορά οιοπνεύματος καθώς και την πρόσβαση που έχουν οι εξαγωγείς στις δημόσιες προμήθειες μέσω διαγωνισμών.

Κάθε περιοχή έχει το δικό της μονοπώλιο οινοπνεύματος, πράγμα που σημαίνει ότι ο κάθε εξαγωγέας έχει τον δικό του μοναδικό πελάτη.

Οι εταιρείες της ΕΕ μπορούν να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς των δημόσιων προμηθειών χάρη στη CETA, ωστόσο οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα πρέπει να είναι προσεκτικές καθώς κάθε επαρχία έχει και διαφορετικές απαιτήσεις.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ