Η Ελλάδα αποτέλεσε το 2022 τη χώρα με το χαμηλότερο κόστος χρήσης αυτοκινήτου, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index), ο οποίος αναλύει το συνολικό κόστος οδήγησης και λειτουργίας ενός αυτοκινήτου σε 22 ευρωπαϊκές χώρες, από την κατηγορία sub-compact έως την κατηγορία executive. 

Ειδικότερα, το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου – για τη μέτρηση του οποίου λαμβάνονται υπόψη τα κόστη ενέργειας/καυσίμων, της απόσβεσης, των φόρων, της ασφαλιστικής κάλυψης και του κόστους συντήρησης – κυμαίνεται από 905 € τον μήνα στην Ελλάδα έως 1.313 € τον μήνα στην Ελβετία. Η «πρωτιά» της χώρας στον δείκτη του 2022 αφορά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οδήγηση των οποίων είναι φθηνότερη στην Ελλάδα, στη συντριπτική πλειονότητα των κατηγοριών.

Η νέα έκδοση του δείκτη αποκαλύπτει, ακόμη, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σχεδόν σε κάθε κατηγορία και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες – και στην Ελλάδα, έχουν πλέον το ίδιο κόστος ή είναι φθηνότερα ως προς το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, παρά τις αυξήσεις στην οικονομική αξία των καυσίμων και της ηλεκτρικής ενέργειας. Συγκεκριμένα, στη χώρα μας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ανταγωνιστικό κόστος σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Μάλιστα, για τις κατηγορίες compact, standard μεσαίου μεγέθους και premium μεσαίου μεγέθους, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αποτελούν την πιο συμφέρουσα επιλογή ως προς το κόστος χρήσης και λειτουργίας σε σχέση με υβριδικά, diesel και βενζινοκίνητα οχήματα. Ενδεικτικά, το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) για ένα standard μεσαίου μεγέθους BEV ανέρχεται στα 844 €, όταν το αντίστοιχο κόστος για ένα όχημα της ίδιας ανέρχεται στα 934 € εάν αυτό κινείται με diesel και στα 1.018 € αν κινείται με βενζίνη. 

Άλλα σημαντικά ευρήματα του Δείκτη για το 2022 είναι τα εξής:

  • Παρά τον πληθωρισμό στις τιμές της ενέργειας, το κόστος των καυσίμων παραμένει σημαντικά χαμηλότερο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, το κόστος των καυσίμων αντιστοιχεί στο 15% του TCO ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ για τους οδηγούς βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 23% και 28%, αντίστοιχα.
  • Σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων και τις ευρωπαϊκές χώρες,  τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πλέον το ίδιο κόστος ή είναι φθηνότερα όσον αφορά το TCO σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα:
    • της κατηγορίας compact είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 18 από 22 τις ευρωπαϊκές χώρες
    • της κατηγορίας standard μεσαίου μεγέθους είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 19 από τις 22 ευρωπαϊκές χώρες
    • της κατηγορίας premium μεσαίου μεγέθους είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 18 από τις 22 ευρωπαϊκές χώρες
  • Υπάρχουν περισσότερα μοντέλα EV στην αγορά από ποτέ. Στον πρώτο Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου είχαν εξεταστεί μόλις 11 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η έκδοση για το 2022 περιλαμβάνει 33.

Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, σχολίασε σχετικά: «Ο Δείκτης Κόστους Αυτοκινήτου 2022 έδειξε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν όχι μόνο την πιο φιλική για το περιβάλλον, αλλά και την πιο οικονομικά συμφέρουσα επιλογή για τους Έλληνες οδηγούς. Ειδικά σήμερα, με την ενεργειακή κρίση να επηρεάζει έντονα τις τιμές των καυσίμων, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να αποτελέσει την απάντηση. Στη LeasePlan, στο πλαίσιο του στρατηγικού μας στόχου να επιτύχουμε καθαρές μηδενικές εκπομπές από τον χρηματοδοτούμενο στόλο μας έως το 2030, εργαζόμαστε για να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας στη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, βοηθώντας τους να ανακαλύψουν τα πολλαπλά οφέλη της. Από εκεί και πέρα, η ενίσχυση των υποδομών φόρτισης αλλά και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μακροπρόθεσμης πολιτικής σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην αποφασιστική διείσδυση της ηλεκτροκίνησης».

ΤΕΛΟΣ

Σημειώσεις προς τους συντάκτες 

  • Ο Δείκτης Κόστους Αυτοκινήτου της LeasePlan για το 2022 είναι διαθέσιμος για λήψη εδώ.
  • Οι 22 χώρες που περιλαμβάνονται στον Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου είναι οι εξής: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο.
  • Το κόστος υπολογίζεται κατά μέσο όρο για τα πρώτα τέσσερα χρόνια χρήσης, με ετήσια χιλιομετρική απόσταση 30.000 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με την έρευνα, ως «ανταγωνιστικά ως προς το κόστος», ορίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δεν είναι άνω του 5% ακριβότερα από αντίστοιχα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).
  • Ο Δείκτης Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) λαμβάνει υπόψη τις διάφορες κατηγορίες κόστους, τις οποίες συνεπάγεται η χρήση αυτοκινήτου σε κάθε χώρα, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας/ των καυσίμων, της απόσβεσης, των φόρων, των τόκων, της ασφάλισης και της συντήρησης.
  • Το συνολικό μηνιαίο κόστος χρήσης στην κατηγορία D1, την πιο δημοφιλή κατηγορία για εταιρικούς πελάτες (σύμφωνα με δεδομένα για 22 αγορές, ταξινομημένα με βάση το φθηνότερο συνολικό κόστος χρήσης ηλεκτρικού οχήματος), ανέρχεται σε: 

 

BEV Αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα
PHEV Plug-in υβριδικά οχήματα
Diesel Πετρελαιοκίνητα οχήματα
Petrol Βενζινοκίνητα οχήματα
  • Η LeasePlan έχει δεσμευτεί να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές από τον χρηματοδοτούμενο στόλο της έως το 2030. Η LeasePlan είναι, επίσης, ιδρυτικός εταίρος της Πρωτοβουλίας EV100 της ομάδας The Climate Group, η οποία ξεκίνησε στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ τον Σεπτέμβριο του 2017.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ