Έχοντας ως στόχο την μείωση της εξάπλωσης του COVID-19 (Coronavirus), η πλειοψηφία των οργανισμών ζήτησαν από τους ανθρώπους τους να εργαστούν απομακρυσμένα. Αδιαμφισβήτητα, η τηλεργασία παρέχει ορισμένα πλεονεκτήματα όπως η εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος λόγω της μείωσης των μετακινήσεων, μπορεί όμως να αυξήσει τα επίπεδα άγχους αναφέρει η Manpower.

Για πολλούς, η απομακρυσμένη εργασία αποτελεί μια απροσδόκητη εξέλιξη που μπορεί να τους βρήκε απροετοίμαστους. Η εργασία εξ αποστάσεως μπορεί να είναι μια πρόκληση υπό κανονικές συνθήκες – αλλά για όσους το κάνουν για πρώτη φορά ή προσαρμόζονται στο να μοιράζονται το σπίτι τους με παιδιά, συζύγους ή συγκατοίκους – είναι σημαντικό να δημιουργηθεί μια συγκεκριμένη δομή και ξεκάθαρες προσδοκίες.

Πιθανές προκλήσεις της απομακρυσμένης εργασίας

  • Έλλειψη συνεργασίας και συγκέντρωσης στην εργασία
  • Πολύωρη ή ελάχιστη εργασία​
  • Ισορροπία εργασίας / προσωπικής ζωής και καθορισμός των ορίων για τον περιορισμό των περισπασμών
  • Έλλειψη καθημερινής προσωπικής επαφής, που οδηγεί σε αυξημένα συναισθήματα απομόνωσης, μειωμένο κίνητρο και έλλειψη εμπιστοσύνης
  • Πιθανότητα κακής επικοινωνίας λόγω έλλειψης μη λεκτικής επικοινωνίας

Βασικές συμβουλές

  1. Προετοιμαστείτε για την Επιτυχία
  • Δημιουργείστε τον χώρο εργασίας σας: Οριοθετήστε έναν συγκεκριμένο χώρο εργασίας, μακριά από περισπασμούς. Σκεφτείτε το να αποσυνδεθείτε από όλα τα κοινωνικά δίκτυα (εκτός αν είναι αναγκαία για την εργασία σας). Αν μοιράζεστε τον ίδιο χώρο και με άλλο άτομο, καθορίστε συγκεκριμένους κανόνες, όπως για τα επίπεδα θορύβου και τις ώρες διαλειμμάτων.
  • Αξιολογήστε και αναβαθμίστε τον τεχνολογικό εξοπλισμό που διαθέτετε στο σπίτι: Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να αναβαθμίσετε τη σύνδεση σας στο Internet στην περίπτωση που μοιράζεστε την ίδια σύνδεση και με άλλους την ίδια χρονική στιγμή.
  • Καθορίστε συγκεκριμένες ώρες εργασίας: Δημιουργείστε ένα καθημερινό πρόγραμμα έναρξης & ολοκλήρωσης της εργασίας. Ενδεχομένως να προγραμματίσετε μια επαναλαμβανόμενη καθημερινή πρωινή συνάντηση ώστε να διασφαλίσετε πως θα ξεκινήσετε την εργασία σας εγκαίρως. Ομοίως, αποσυνδεθείτε από τα συστήματα της εργασίας σας στο τέλος της εργάσιμης ημέρας.
  1. Μείνετε Συνδεδεμένοι
  • Καθορίστε καθημερινά ορόσημα εργασίας (check-in):​ Διατηρήστε συχνή επικοινωνία με τον manager σας, τους συναδέλφους σας και όσους αναφέρονται σε εσάς. Οι managers θα πρέπει να κάνουν συχνές συναντήσεις με τα μέλη της ομάδας τους. Καθορίστε συγκεκριμένους χρόνους απόκρισης για emails και τηλεφωνικές επικοινωνίες και χρησιμοποιήστε μηνύματα όπως το «εκτός γραφείου» αν δεν είστε διαθέσιμος για μεγάλο χρονικό διάστημα.
  • Χρησιμοποιήστε όλες τα διαθέσιμα τεχνολογικά εργαλεία: Το τηλέφωνο, το email και οι ηλεκτρονικές συνομιλίες μέσω chat είναι τα βασικά μέσα. Οι βιντεοκλήσεις θα σας βοηθήσουν να νοιώσετε πιο κοντά στους συναδέλφους σας, ενώ παράλληλα μειώνουν το αίσθημα της απομόνωσης. (Συμβουλή: Οι βιντεοκλήσεις παρακινούν τους συμμετέχοντες να ντυθούν σαν να πηγαίνουν στο γραφείο, κάτι το οποίο βοηθάει στην αλλαγή νοοτροπίας κατά τη διάρκεια της ημέρας).
  • Παραμείνετε παραγωγικοί και προνοητικοί: Παρακινήστε τον manager και τους συναδέλφους σας να σας αναθέτουν αρμοδιότητες. Ειδοποιήστε τους συναδέλφους σας αν αντιμετωπίζετε καθυστερήσεις στην εργασία σας ή αν δουλεύετε πάνω σε ένα ομαδικό έργο.
  • Χρησιμοποιήστε τη διαθέσιμη τεχνολογική υποστήριξη: Επικοινωνήστε με την τεχνική υποστήριξη που σας παρέχει η εταιρεία σας, αν έχετε απορίες ή χρειάζεστε βοήθεια. Έχετε κατά νου όμως πως πιθανόν την ίδια στιγμή να δέχονται μεγάλο αριθμό αιτημάτων.
  1. Διαχειριστείτε τον Χρόνο σας σωστά
  •  Διαχειριστείτε αποτελεσματικά τον χρόνο σας: Καθώς θα προσαρμόζεστε στο νέο εργασιακό σας περιβάλλον, καθορίστε τις πιο παραγωγικές ώρες εργασίαςσας.
  • Δημιουργήστε διαθέσιμο χρόνο για κάποιο απρόοπτο: Αν κρατήσετε διαθέσιμο χρόνο εργασίας για κάποια έκτακτη εργασία που μπορεί να προκύψει, θα είστε λιγότερο αγχωμένος. Τον διαθέσιμο ελεύθερο χρόνο εργασίας μπορείτε επίσης να τον χρησιμοποιήσετε ώστε να ολοκληρώσετε πιο γρήγορα κάποιο έργο, αν δεν εμφανιστεί κάτι έκτακτο.
  • Κάντε διαλείμματα: Πραγματοποιήστε ένα σύντομο περίπατο, διαβάστε ένα άρθρο, συζητήστε με τα μέλη της οικογένειας σας ή τους φίλους σας που εργάζονται και αυτοί εξ αποστάσεως. Αυτή η αλλαγή παραστάσεων θα σας κάνει πιο παραγωγικούς.
  • Παραμείνετε ευέλικτοι και υπομονετικοί: Είναι πιθανό να υπάρχουν καθυστερήσεις στις απαντήσεις που περιμένετε από συναδέλφους ή να αντιμετωπίσετε κάποια τεχνικά προβλήματα.

Για τις εταιρείες που αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, η Manpower Group έχει δημιουργήσει μια ειδικά σχεδιασμένη σελίδα μέσα από την οποία οι εργοδότες αλλά και οι managers μπορούν να διαβάσουν άρθρα του ομίλου, συμβουλές διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού αλλά και να συμπληρώσουν την φόρμα επικοινωνίας με τους συμβούλου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ