Του Τάκη Πουρναράκη
Παραδοσιακά η πρώτη χειμερινή περίοδος δοκιμών εξέλιξης που ολοκληρώθηκε χτες, ασκεί έντονη γοητεία καθότι αποκαλύπτονται τα καινούργια μονοθέσια και αρχίζουν να διαφαίνονται οι νέες ισορροπίες δυνάμεων.
Σε σχέση με πέρυσι οι αλλαγές είναι πολλές: Οι αεροτομές έχουν απλοποιηθεί και διευρυνθεί με στόχο να μην επηρεάζουν τόσο πολύ την προσπάθεια των οδηγών να προσπεράσουν. Πλέον οι διαθέσιμες γόμες ελαστικών έχουν περιοριστεί σε πέντε και τα χρώματα σε τρία. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε όλες τις λεπτομέρειες για τα νέα ελαστικά της Pirelli.
Όλες οι ομάδες παρουσίασαν τις προηγούμενες μέρες τα νέα τους μονοθέσια. Δεν συμμετείχαν όμως όλες στις δοκιμές από την αρχή, η Williams εμφανίστηκε την 3η μέρα ουσιαστικά, χάνοντας τις δυο πρώτες.
Η μόνη ομάδα που δεν έχει μεγάλη αλλαγή είναι η Mercedes. Αντίθετα στη Ferrari έχουν έναν νέο ταλαντούχο οδηγό το Λεκλέρκ, ο οποίος «θα μάθει από τον Φέτελ» όπως τόνισε ο επικεφαλής της ομάδας Ματία Μπινότο. Πάντως στην 1η βδομάδα δοκιμών, ο νεαρός Μονεγάσκος ήταν εντυπωσιακά σταθερός, αλάνθαστος και εξίσου ταχύς με το Φέτελ τη στιγμή που πληθαίνουν οι φωνές αμφισβήτησης του Γερμανού. Είναι σαφές ότι η Ferrari έχει – όπως πέρυσι και πρόπερσι – ξεκινήσει με το δεξί. Συμπλήρωσαν μέσα σε 4 μέρες δοκιμών 3000km όπως και οι Mercedes, ήταν ταχύτατες, αξιόπιστες και όπως τόνισε ο Φέτελ «νιώθεις πως πρόκειται για μονοθέσιο δουλεμένο, όχι για κάτι καινούργιο».
Στη Mercedes δεν μπήκαν στον κόπο να πιέσουν, ούτε να χρησιμοποιήσουν την πιο μαλακή γόμα της Pirelli (C5, κόκκινη) καθότι το πρόγραμμά τους είχε αξιολόγηση της W10. Ο Μπότας λέει πως βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού το κράτημά της, ο Χάμιλτον τονίζει πως ακόμη κι δεν ξεκινήσουν με πλεονέκτημα έχει εμπιστοσύνη στο ρυθμό εξέλιξης που μπορεί να επιτύχει η ομάδα.
Στη Red Bull δηλώνουν ευχαριστημένοι με την απόδοση και την αξιοπιστία της νέας υβριδικής μηχανής της Honda με την οποία συνεργάζονται φέτος. Συμπλήρωσαν 2250km και ο επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων Χέλμουτ Μάρκο λέει ότι δεν έχουν κάνει καλύτερο ξεκίνημα προετοιμασίας εδώ και χρόνια. Ο πολύπειρος Αυστριακός βλέπει προβάδισμα της Ferrari.
Προσωπικά διακρίνω ότι ανάμεσα στις 3 κορυφαίες ομάδες η Ferrari έχει σαφώς ξεκινήσει καλύτερα όμως αυτό μπορεί ν’ ανατραπεί ως τον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία (17/3) ή τον 5ο αγώνα στην Ισπανία (12/5) όπως έγινε πέρυσι. Ή και να εδραιωθεί/διευρυνθεί.
Το νέο μονοθέσιο της Ferrari είναι γρήγορο, αξιόπιστο. Μένει να δούμε αν η ομάδα θα επιδείξει ανταγωνιστικό ρυθμό εξέλιξης στη συνέχεια.Οι ομάδες που έχουν αναμφίβολα σημειώσει μεγάλη πρόοδο σε σχέση με το 2018 είναι οι Renault, Alfa Romeo Racing. ΜcLaren. Το μονοθέσιο της γαλλικής ομάδας είναι εντυπωσιακά σταθερό, ταχύ και ο Χούλκενμπεργκ απαλλαγμένος από το μειονέκτημα βάρους (σ.σ: από φέτος βάση κανονισμών θα προστίθεται έρμα στο κάθισμα των οδηγών που ζυγίζουν κάτω από 80kg) έδειξε δείγματα ταχύτητας που προβλημάτισαν το νεοφερμένο Ρικιάρντο. Στην πρώην Sauber, νυν Alfa Romeo με προίκα από το Μαρανέλο, βαδίζουν εντυπωσιακά καλά και η εμπειρία του Ράικονεν θα βοηθήσει στη συγκομιδή βαθμών. Εκεί που δεν το περίμενε κανείς η McLaren Renault για πρώτη φορά μετά από χρόνια έχει μια καλή βάση για να δουλέψει. Το μονοθέσιο είναι σταθερό, ευκολοδήγητο, τα αβίαστα περάσματα πάνω από τα κερμπ δεικνύουν εύρος σεταρίσματος, μένει να δούμε πως θα εξελιχθούν. Οι τρεις αυτές ομάδες θα δώσουν μάχη για την 4η θέση φέτος, πίσω από Ferrari, Mercedes Red Bull.
Οι Haas, Toro Rosso θα δώσουν τη μάχη της 7ης θέσης, ενώ οι Racing Point και Williams θα βρίσκονται σίγουρα στις 2 τελευταίες θέσεις της κατάταξης.
Χρόνοι και χρόνοι με αναγωγή στην πιο μαλακή γόμα (C5) ακόμη και για όσους δεν την χρησιμοποίησαν.
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Αναγωγή χρόνου σε γόμα C5 | Οδηγός | Χρόνος/Γόμα |
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1m16.846s | Nico Hulkenberg | 1m17.393s (C5) |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m16.961s | Alexander Albon | 1m17.637s (C5) |
3. | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1m17.311s | Daniil Kvyat | 1m17.704s (C5) |
4. | R.Grosjean | Haas | 1m17.363s | Kimi Raikkonen | 1m17.762s (C5) |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m17.377s | Daniel Ricciardo | 1m17.785s (C5) |
6. | N. Hulkenberg | Renault | 1m17.393s | Valtteri Bottas | 1m17.857s (C5) |
7. | K.Magnussen | Haas | 1m17.520s | Lewis Hamilton | 1m17.977s (C4) |
8. | Pierre Gasly | Red Bull | 1m17.580s | Charles Leclerc | 1m18.046s (C3) |
9. | Max Verstappen | Red Bull | 1m17.587s | Sebastian Vettel | 1m18.161s (C3) |
10. | Alexander Albon | Toro Rosso | 1m17.637s | Lando Norris | 1m18.431s (C4) |
11. | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1m17.704s | A.Giovinazzi | 1m18.511s (C3) |
12. | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | 1m17.762s | Carlos Sainz | 1m18.558s (C4) |
13. | Lance Stroll | Racing Point | 1m17.764s | Romain Grosjean | 1m18.563s (C3) |
14. | Daniel Ricciardo | Renault | 1m17.785s | Kevin Magnussen | 1m18.720s (C3) |
15. | Lando Norris | McLaren | 1m17.831s | Pierre Gasly | 1m18.780s (C3) |
16. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m17.857s | Max Verstappen | 1m18.787s (C3) |
17. | Carlos Sainz | McLaren | 1m17.958s | Pietro Fittipaldi | 1m19.249s (C4) |
18. | Pietro Fittipaldi | Haas | 1m18.649s | Lance Stroll | 1m19.664s (C2) |
19. | Sergio Perez | Racing Point | 1m18.744s | Sergio Perez | 1m19.944s (C3) |
20. | Robert Kubica | Williams | 1m19.642s | George Russell | 1m20.997s (C3) |
21. | George Russell | Williams | 1m19.797s | Robert Kubica | 1m21.542s (C2) |
Θα έχουμε περισσότερα να πούμε μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης και τελευταίας περιόδου δοκιμών εξέλιξης που ξεκινά την ερχόμενη Τρίτη 26/2.