Του Τάκη Πουρναράκη

 

Παραδοσιακά η πρώτη χειμερινή περίοδος δοκιμών εξέλιξης που ολοκληρώθηκε χτες, ασκεί έντονη γοητεία καθότι αποκαλύπτονται τα καινούργια μονοθέσια και αρχίζουν να διαφαίνονται οι νέες ισορροπίες δυνάμεων.

Σε σχέση με πέρυσι οι αλλαγές είναι πολλές: Οι αεροτομές έχουν απλοποιηθεί και διευρυνθεί με στόχο να μην επηρεάζουν τόσο πολύ την προσπάθεια των οδηγών να προσπεράσουν. Πλέον οι διαθέσιμες γόμες ελαστικών έχουν περιοριστεί σε πέντε και τα χρώματα σε τρία. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε όλες τις λεπτομέρειες για τα νέα ελαστικά της Pirelli.

Όλες οι ομάδες παρουσίασαν τις προηγούμενες μέρες τα νέα τους μονοθέσια. Δεν συμμετείχαν όμως όλες στις δοκιμές από την αρχή, η Williams εμφανίστηκε την 3η μέρα ουσιαστικά, χάνοντας τις δυο πρώτες.

Όλες οι ομάδες παρουσίασαν τα νέα τους μονοθέσια εδώ οι Ράικονεν Τζιοβινάζι με τη νέα Alfa Romeo Racing στη Βαρκελώνη.

Η μόνη ομάδα που δεν έχει μεγάλη αλλαγή είναι η Mercedes. Αντίθετα στη Ferrari έχουν έναν νέο ταλαντούχο οδηγό το Λεκλέρκ, ο οποίος «θα μάθει από τον Φέτελ» όπως τόνισε ο επικεφαλής της ομάδας Ματία Μπινότο. Πάντως στην 1η βδομάδα δοκιμών, ο νεαρός Μονεγάσκος ήταν εντυπωσιακά σταθερός, αλάνθαστος και εξίσου ταχύς με το Φέτελ τη στιγμή που πληθαίνουν οι φωνές αμφισβήτησης του Γερμανού. Είναι σαφές ότι η Ferrari έχει – όπως πέρυσι και πρόπερσι – ξεκινήσει με το δεξί. Συμπλήρωσαν μέσα σε 4 μέρες δοκιμών 3000km όπως και οι Mercedes, ήταν ταχύτατες, αξιόπιστες και όπως τόνισε ο Φέτελ «νιώθεις πως πρόκειται για μονοθέσιο δουλεμένο, όχι για κάτι καινούργιο».

Ο Λεκλέρκ (δεξιά) στα 21 του χρόνια είναι ο νεότερος οδηγός Ferrari στη σύγχρονη εποχή της F1.

Στη Mercedes δεν μπήκαν στον κόπο να πιέσουν, ούτε να χρησιμοποιήσουν την πιο μαλακή γόμα της Pirelli (C5, κόκκινη) καθότι το πρόγραμμά τους είχε αξιολόγηση της W10. Ο Μπότας λέει πως βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού το κράτημά της, ο Χάμιλτον τονίζει πως ακόμη κι δεν ξεκινήσουν με πλεονέκτημα έχει εμπιστοσύνη στο ρυθμό εξέλιξης που μπορεί να επιτύχει η ομάδα.

Ο Ρικιάρντο προβληματίστηκε τη 2η μέρα από αστοχία του DRS που οδήγησε σε κατάρρευση την πίσω αεροτομή της Renault στη μεγάλη ευθεία με 300km/h.

Στη Red Bull δηλώνουν ευχαριστημένοι με την απόδοση και την αξιοπιστία της νέας υβριδικής μηχανής της Honda με την οποία συνεργάζονται φέτος. Συμπλήρωσαν 2250km και ο επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων Χέλμουτ Μάρκο λέει ότι δεν έχουν κάνει καλύτερο ξεκίνημα προετοιμασίας εδώ και χρόνια. Ο πολύπειρος Αυστριακός βλέπει προβάδισμα της Ferrari.

Στη Red Bull δηλώνουν ικανοποιημένοι από την αξιοπιστία και την απόδοση της υβριδικής μηχανής της Honda.

Προσωπικά διακρίνω ότι ανάμεσα στις 3 κορυφαίες ομάδες η Ferrari έχει σαφώς ξεκινήσει καλύτερα όμως αυτό μπορεί ν’ ανατραπεί ως τον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία (17/3) ή τον 5ο αγώνα στην Ισπανία (12/5) όπως έγινε πέρυσι. Ή και να εδραιωθεί/διευρυνθεί.

Το νέο μονοθέσιο της Ferrari είναι γρήγορο,  αξιόπιστο. Μένει να δούμε αν η ομάδα θα επιδείξει ανταγωνιστικό ρυθμό εξέλιξης στη συνέχεια.Οι ομάδες που έχουν αναμφίβολα σημειώσει μεγάλη πρόοδο σε σχέση με το 2018 είναι οι Renault, Alfa Romeo Racing. ΜcLaren. Το μονοθέσιο της γαλλικής ομάδας είναι εντυπωσιακά σταθερό, ταχύ και ο Χούλκενμπεργκ απαλλαγμένος από το μειονέκτημα βάρους (σ.σ: από φέτος βάση κανονισμών θα προστίθεται έρμα στο κάθισμα των οδηγών που ζυγίζουν κάτω από 80kg) έδειξε δείγματα ταχύτητας που προβλημάτισαν το νεοφερμένο Ρικιάρντο. Στην πρώην Sauber, νυν Alfa Romeo με προίκα από το Μαρανέλο, βαδίζουν εντυπωσιακά καλά και η εμπειρία του Ράικονεν θα βοηθήσει στη συγκομιδή βαθμών. Εκεί που δεν το περίμενε κανείς η McLaren Renault για πρώτη φορά μετά από χρόνια έχει μια καλή βάση για να δουλέψει. Το μονοθέσιο είναι σταθερό, ευκολοδήγητο, τα αβίαστα περάσματα πάνω από τα κερμπ δεικνύουν εύρος σεταρίσματος, μένει να δούμε πως θα εξελιχθούν. Οι τρεις αυτές ομάδες θα δώσουν μάχη για την 4η θέση φέτος, πίσω από Ferrari, Mercedes Red Bull.

Οι Haas, Toro Rosso θα δώσουν τη μάχη της 7ης θέσης, ενώ οι Racing Point και Williams θα βρίσκονται σίγουρα στις 2 τελευταίες θέσεις της κατάταξης.

Daniel Ricciardo (AUS) Renault Sport F1 Team RS19.
Formula One Testing, Day 1, Monday 18th February 2019. Barcelona, Spain.

 

Χρόνοι και χρόνοι με αναγωγή στην πιο μαλακή γόμα (C5) ακόμη και για όσους δεν την χρησιμοποίησαν.

 

Θέση Οδηγός Ομάδα Αναγωγή χρόνου σε γόμα  C5 Οδηγός Χρόνος/Γόμα
1. Charles Leclerc Ferrari 1m16.846s Nico Hulkenberg 1m17.393s (C5)
2. Sebastian Vettel Ferrari 1m16.961s Alexander Albon 1m17.637s (C5)
3. A.Giovinazzi Alfa Romeo 1m17.311s Daniil Kvyat 1m17.704s (C5)
4. R.Grosjean Haas 1m17.363s Kimi Raikkonen 1m17.762s (C5)
5. Lewis Hamilton Mercedes 1m17.377s Daniel Ricciardo 1m17.785s (C5)
6. N. Hulkenberg Renault 1m17.393s Valtteri Bottas 1m17.857s (C5)
7. K.Magnussen Haas 1m17.520s Lewis Hamilton 1m17.977s (C4)
8. Pierre Gasly    Red Bull 1m17.580s Charles Leclerc 1m18.046s (C3)
9. Max Verstappen Red Bull 1m17.587s  Sebastian Vettel 1m18.161s (C3)
10. Alexander Albon Toro Rosso 1m17.637s Lando Norris 1m18.431s (C4)
11. Daniil Kvyat Toro Rosso 1m17.704s A.Giovinazzi 1m18.511s (C3)
12. Kimi Raikkonen Alfa Romeo 1m17.762s Carlos Sainz 1m18.558s (C4)
13. Lance Stroll Racing Point 1m17.764s Romain Grosjean 1m18.563s (C3)
14. Daniel Ricciardo Renault 1m17.785s Kevin Magnussen 1m18.720s (C3)
15. Lando Norris McLaren 1m17.831s Pierre Gasly 1m18.780s (C3)
16. Valtteri Bottas Mercedes 1m17.857s Max Verstappen 1m18.787s (C3)
17. Carlos Sainz McLaren 1m17.958s Pietro Fittipaldi 1m19.249s (C4)
18. Pietro Fittipaldi Haas 1m18.649s Lance Stroll 1m19.664s (C2)
19. Sergio Perez Racing Point 1m18.744s Sergio Perez 1m19.944s (C3)
20. Robert Kubica Williams 1m19.642s George Russell 1m20.997s (C3)
21. George Russell Williams 1m19.797s Robert Kubica 1m21.542s (C2)

 

Θα έχουμε περισσότερα να πούμε μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης και τελευταίας περιόδου δοκιμών εξέλιξης που ξεκινά την ερχόμενη Τρίτη 26/2.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ