Της Ελενας Ερμείδου

Είναι αλήθεια ή μύθος τελικά ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα προκαλούν λιγότερα ατυχήματα σε σχέση με τα συμβατικά; Μήπως τελικά ο όγκος των αποζημιώσεων που θα καταβάλλουν οι ασφαλιστικές εν ευθέτω χρόνω θα είναι υψηλότερες σε συχνότητα από αυτές που καταβάλλουν σήμερα οι ασφαλιστικές με τα αμάξια που ξέρουμε;

Στην Ελλάδα ακόμα δεν έχει οριοθετηθεί το πλαίσιο λειτουργίας των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ο κυβερνητικός σχεδιασμός θα περιλαμβάνει ρεαλιστικούς στόχους για το στόλο των ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με την Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, ενώ το Εθνικό Σχέδιο Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς των εναλλακτικών καυσίμων που εκπονήθηκε το 2017 προβλέπει  15.000 επιβατικά ηλεκτροκίνητα οχήματα  το 2030.

Ωστόσο θα μελετηθούν από την κυβέρνηση για να ληφθούν υπ’ όψιν στο νέο πλαίσιο λειτουργίας οι νέοι κίνδυνοι που προκύπτουν από την κυκλοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων

Η αλήθεια είναι ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν μπει στην κυκλοφορία πολύ πρόσφατα, συμβάλλουν στην μείωση των ρύπων του θερμοκηπίου ωστόσο δεν υπάρχει μεγάλος όγκος δεδομένων ετών ώστε να μπορεί να μιλήσει κάποιος με ασφάλεια.

Πρόσφατη μελέτη της ΑΧΑ Ελβετίας ανατρέπει τα μέχρι τώρα δεδομένα, διευκρινίζοντας ότι η συχνότητα αναφοράς ζημιών και απαιτήσεων των πολυτελών ηλεκτροκίνητων οχημάτων ήταν υψηλότερη των συμβατικών οχημάτων κατά 40%.

Στον αντίποδα τα μικρά ηλεκτροκίνητα τα οποία εμφάνισαν απαιτήσεις για αποζημιώσεις 10% χαμηλότερες.

Σύμφωνα με το τμήμα ερευνών της ΑΧΑ οι ζημιές που παρουσιάζουν τα οχήματα αυτά οφείλονται στην άμεση επιτάχυνση που δέχεται το αυτοκίνητο σε σχέση με την κινητήρα και τις καύσεις που κάνει πριν πιάσει την τελική ταχύτητα.

Για να βελτιωθεί η εικόνα αυτή και να μειωθούν τα ατυχήματα, η ΑΧΑ συστήνει στους οδηγούς να αλλάξουν τον τρόπο που οδηγούν σε ο,τι αφορά το φρενάρισμα και τον τρόπο που επιταχύνουν.

Τα πολυτελή αμάξια σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες επιταχύνουν πολύ πιο γρήγορα από ότι αναμένει ο οδηγός με αποτέλεσμα οι προσκρούσεις να είναι συχνότερες.

Αν και οι οδηγοί των οχημάτων αυτών μπορεί να είναι προστατευμένοι φορώντας ζώνες και έχοντας απέναντι και δίπλα τους αερόσακους, οι τραυματισμοί μπορεί να είναι πολύ πιο σοβαροί σημειώνει η ΑΧΑ.

Ένα σοβαρό ζήτημα είναι το να αρπάξει φωτιά η μπαταρία του αυτοκινήτου. Αν και η τα ηλεκτροκίνητα οχήματα δεν πιάνουν εύκολα φωτιά σε σχέση με τα συμβατικά, αν η μπαταρία πιάσει φωτιά αναφέρει η ΑΧΑ τότε η φωτιά εξαπλώνεται πολύ γρήγορα και είναι εξαιρετικά δύσκολα να την σβήσεις.

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν επίσης παρουσιάζουν αυξημένο βαθμό πολυπλοκότητας κατά τις επισκευές τους μετά από μία σύγκρουση.

Και δεν τελειώνει η μελέτη εδώ. Η μελέτη αναφέρει ότι οι κινητήριες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι εξαιρετικά αθόρυβοι, και κατά την στάση τους. Ενας πεζός που μπορεί να βρίσκεται δίπλα τους μπορεί να μην ακούσει να έρχεται ένα τέτοιο όχημα, και αν ο οδηγός δεν παρατηρήσει τον πεζό, η σύγκρουση και το ατύχημα είναι πολύ πιθανό. Τέτοιες συγκρούσεις καταγράφει η ΑΧΑ με γυναίκες μεγάλης ηλικίας.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι επίσης εξαιρετικά απαιτητικά σε θέματα ασφαλείας εντός του συνεργείου κατά την διάρκεια επισκευών τους. Αρκεί να σημειωθεί η αναγκαιότητα ενός ή και δύο ανθρώπων “Υπολόγων” των οποίων το κύριο καθήκον εντός του συνεργείου είναι η ασφαλής επιτήρηση έναρξης διάρκειας και πέρας των εργασιών επισκευής. Θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις στατιστικών στοιχείων ατυχημάτων εντός του χώρου επισκευών

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ