Με τεχνολογία από το μέλλον η ηλεκτρική Jaguar καθιστά τα συμβατικά αυτοκίνητα αναχρονισμό.

Του Τάκη Πουρναράκη

Στη JLR φτιάχνουν πολυτελή, επιβλητικά αυτοκίνητα με αξιοσημείωτες ικανότητες εκτός ασφαλτόδρομου. Πλέον μπορούν να επαίρονται ότι δείχνουν το δρόμο στην νέα ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης με την jaguar i Pace. Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι η I Pace δεν βασίζεται σε μια συμβατική πλατφόρμα που μπορεί να φέρει, θερμικό κινητήρα, υβριδικό σύστημα ή ηλεκτροκίνηση. Δεν είναι προϊόν συμβιβασμού (σ.σ: απ’ όλα κι ότι κάτσει). Σχεδιάστηκε εξαρχής μόνο για ηλεκτρική τεχνολογία. Τούτου σημαίνει πως όλο το πάτωμα είναι μια μπαταρία, με 432 κυψέλες ιόντων λιθίου χωρισμένες σε 36 δωδεκάδες. Μ’ αυτό τον τρόπο οι μηχανικοί της Jaguar θεωρούν ότι θα πετύχουν το μέγιστο σε αυτονομία, απόδοση και κατανάλωση.

Πράγματι κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, χωρίς να είμαστε συγκρατημένοι με το συναρπαστικό γκάζι καταγράψαμε μέση κατανάλωση 21kwh/100km. Δεδομένου ότι η μπαταρία έχει χωρητικότητα 90kwh τα 480km αυτονομίας με προδιαγραφές WLTP είναι ένα ρεαλιστικό νούμερο. Εμείς στην πράξη διανύσαμε 385km προτού βάλουμε την iPace στην πρίζα. Η φόρτιση είναι ένα θέμα χρειάζεται ισχυρός ταχυφορτιστής (100kw DC) για να φορτίσει το 89% σε 45 λεπτά. Δύσκολο να έχεις τέτοια εγκατάσταση στο σπίτι ή στο γραφείο. Το Wall Box (7kw AC) μετά από 10 ώρες φόρτιση, λογικά τη νύχτα δίνει το 80% στη μπαταρία. Σε απλή οικιακή πρίζα η φόρτιση γίνεται με ρυθμό 10km/h οπότε μετά από 12 ώρες έχεις 120km ρεύμα ξανά. Βέβαια μέσα στην πόλη καθημερινά σπάνια διανύει κάποιος πάνω από 50 -60km οπότε κι έτσι μπορείς να την χρησιμοποιήσεις. Αν την αγοράσεις βέβαια (σ.σ: το αυτοκίνητο δοκιμής μας έχει τιμή 107χ.) καλό είναι να εγκαταστήσεις ένα wallbox στο σημείο που τη σταθμεύεις.

Η εμπρός μάσκα διοχετεύει τον αέρα στο πάνω μέρος του εμπρός καπό, καθότι δεν υπάρχουν ανάγκες ψύξης.

Η I pace δεν έχει κινητήρα, δεν έχει κιβώτιο, δεν έχει εξάτμιση. Έχει δυο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα προσαρμοσμένο στον εμπρός άξονα και ένα στον πίσω. Οπότε είναι τετρακίνητη. Κάθε ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 200PS οπότε η συνολική δύναμη της I Pace είναι στα 400PS. Φυσικά πολύ περισσότερο εντυπωσιάζει η σταθερή ροπή των 71kgm που είναι συνεχώς διαθέσιμη. Αρκετά όμως με τη θεωρία, ας περάσουμε στην πράξη…

Όχι άλλο δεν αντέχω!

Στέκεσαι στο φανάρι και χαμογελάς μειλίχια στο ομορφόπαιδο με την Cayman που σε κοιτά με ύφος «Που πας ρε μπάρμπα με την Jaguar». Στο επόμενο φανάρι, όταν φτάνει κάτασπρος, απορημένος, χαμογελά αμήχανα: «Καλά πάει, πόσα κυβικά είναι;». Νόμιζε ότι τον δούλευα όταν του είπα πως δεν έχει κινητήρα. Η τετρακίνητη I pace παρά τα 2133kg της επιταχύνει από στάση έως τα 100km/h σε 4.5sec. Η διαφορά της με αντίστοιχα γρήγορα συμβατικά αυτοκίνητα, είναι ότι το κάνει αβίαστα, ξανά και ξανά χωρίς να κουραστεί, ο συμπλέκτης, η μετάδοση, το κιβώτιο. Απλούστατα γιατί δεν έχει τίποτα απ’ όλα αυτά. Με την ίδια άνεση ξεκινά και στην πιο γλιστερή απότομη ανηφόρα. Επιταχύνει επίπονα όσες φορές αντέχει ο αυχένας σου, η πλάτη σου, η κοιλιά σου. Μέσα στην πόλη κινείται αρχοντικά, αθόρυβα, ο οδηγός απολαμβάνει το συγκλονιστικό τράβηγμα, την παντελή απουσία κραδασμών και την κορυφαία ηχομόνωση. Μεταβάλλοντας το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας, μπορείς να κινείσαι χωρίς να ξαναπατήσεις φρένο από τη στιγμή που θα συνηθίσεις την επιβράδυνση/ανάκτηση. Ένας νέος τρόπος οδήγησης ανοίγεται μπροστά σου. Ο οδηγός κάθεται σχεδόν στο κέντρο του αυτοκινήτου, πράγμα που βελτιώνει την αίσθηση οδήγησης για να καταλάβετε το ιδιαίτερο της κατασκευής αρκεί ν’ αναφέρουμε ότι με μήκος 4.6m έχει μεταξόνιο 3m

Στρίβει;

Πέρα των Stelvio, Macan δεν έχω οδηγήσει αυτοκίνητο της κατηγορίας που να με ιντριγκάρει στις στροφές. Για να μην παρεξηγηθώ υπάρχουν πολλά SUV που στρίβουν ταχύτατα και με ασφάλεια όπως τα GLC, X3/X4, Evoque αλλά αυτά δεν ξυπνά τις αισθήσεις μου. Το I Pace έχει ένα ενδιαφέρον καθώς το κέντρο βάρους είναι πιο χαμηλά (σ.σ: μη φανταστείς, 1.3cm πιο χαμηλά από την F pace). Παρότι αλουμινένια (94%) το βάρος της είναι μεγάλο και αυτό φορτίζει υπέρμετρα τα θηριώδη ελαστικά 20 ιντσών τα οποία στριγγλίζουν ακόμη και σε μικρές γωνίες τιμονιού και χαμηλές σχετικά ταχύτητες. Η I Pace δεν έχει φτιαχτεί για να στρίβει, έχει φτιαχτεί για να επιταχύνει ανελέητα, να μετακινείται με μοναδική άνεση στην πόλη ενώ δε θα πει όχι και σ’ ένα ταξίδι μέχρι την Καλαμάτα ή τα Γιάννενα. Σημειώστε βέβαια πως πλέον υπάρχουν ταχυφορτιστές σε αρκετά σημεία των αυτοκινητοδρόμων.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η απτή ποιότητα είναι αισθητή σε όλα τα επίπεδα: Από τους διακόπτες, τις 3 ψηφιακές οθόνες (σ.σ: οι δυο αφής) τα λεπτά καθίσματα, τη λειτουργία της αερανάρτησης, όλα αποπνέουν ατμόσφαιρα Jaguar. Εντάξει δεν έχει ξύλινο τιμόνι ή ταμπλό αλλά οι εποχές αλλάζουν, αυτή η Jaguar καίει 2 ευρώ τα 100 km. O χώρος αποσκευών φτάνει τα 656lt αλλά εκεί τοποθετείται και η ρεζέρβα. Ο χώρος στο εμπρός καπό αξιοποιείται για τα καλώδια των δυο φορτιστών, ένας για απλή πρίζα, ο άλλος για ταχυφόρτιση.

Εν κατακλείδι το I Pace είναι εξαιρετικό, πρωτόγνωρο, πρωτοποριακό και δε μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο που έχουμε οδηγήσει έως τώρα. Αν θα το αγόραζα; Δεν έχω τέτοιες οικονομικές δυνατότητες, αν είχα, σίγουρα θα το σκεφτόμουν σοβαρά. Αντίπαλοι της I pace είναι η Mercedes EQC και το Audi etron.

Όλο το πάτωμα είναι μπαταρίες, σε κάθε άξονα εδράζεται ένα πανίσχυρο ηλεκτρικό μοτέρ 200PS.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA  Jaguar I pace 400PS

Κινητήρες: 2 ηλεκτρικά μοτέρ ένα σε κάθε άξονα
Ισχύς: 400PS
Ροπή: 71 kgm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Μιας σχέσης, άμεσης μετάδοσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4,5 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 21kwh/100 km (δοκιμής)
Βάρος: 2.133 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.682/1.895/1.565 mm
Μεταξόνιο: 2.990 mm
Χώρος αποσκευών: 656 lt
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: από 107 χιλιάδες ευρώ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ