του Βάιου Κρόκου

Οι μετακινήσεις αλλάζουν και βασικό παράγοντα αποτελεί η ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας. Αυτό ανέδειξε, μεταξύ άλλων κατά την ομιλία του ο διευθύνων σύμβουλος της Interamerican, κ. Γιάννης Καντώρος κατά την χθεσινή διαδικτυακή συζήτηση που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία της INTERAMERICAN και της Anytime, με την υποστήριξη του Παρατηρητήριου Οδικής Ασφάλειας (ΕΜΠ) για τις σύγχρονες λύσεις και εφαρμογές της τεχνολογίας στην Αυτοκίνηση, που στοχεύουν σε πιο καθαρή ατμόσφαιρα και περιβάλλον, σε ανθρώπινες πόλεις και σε περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους για τους πολίτες.

Κρίσιμη παράμετρος η οποία θα αποτελέσει απάντηση στις σύγχρονες προκλήσεις είναι η Συνεργασία. “Είναι πολυσύνθετα όλα αυτά τα προβλήματα και στην Ελλάδα δεν είμαστε συνηθισμένοι στην σύνθεση και την συνεργασία“, σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καντώρος.

Μιλώντας για τον ασφαλιστικό κλάδο, ο κ. Καντώρος σημείωσε πως ο ρόλος της ασφάλισης είναι ευρύτερος, κάτι το οποίο συμμερίζεται εδώ και καιρό η Interamerican. “Δεν είναι μόνο οι ασφαλιστικές καλύψεις αλλά οι ευρύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες για μια καλύτερη, μεγαλύτερη σε διάρκεια και ασφαλή ζωή”, τόνισε.

Παράλληλα, ο κ. Καντώρος σημείωσε πως η ψηφιακή τεχνολογία έρχεται να φέρει πιο ασφαλείς, φθηνότερες και πιο έξυπνες μετακινήσεις. Την ίδια ώρα όμως προσφέρει εν τέλει και ένα πιο δίκαιο ασφάλιστρο, καθώς εκτός από τα γενικά χαρακτηριστικά για κάθε οδηγό – ασφαλισμένο, τα real time data προσφέρουν έξτρα πληροφορίες για την οδηγική συμπεριφορά.

Οι υποδομές, ένα καλό αυτοκίνητο και ο τρόπος με τον οποίον οδηγούμε είναι τα στοιχεία για μια πιο ασφαλή οδήγηση, και τα στοιχεία που μπορούν να προσφέρουν οι σύγχρονες εφαρμογές (ψηφιακή τεχνολογία) αποτελούν ένα ακόμα εργαλείο για εκπαίδευση, που θα βοηθήσει ώστε να φτιάξουμε μια νέα οδηγική κουλτούρα

Αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος και τις βιώσιμες πόλεις, ο κ. Καντώρος ανέδειξε – μεταξύ άλλων – τις λύσεις της Interamerican, εστιάζοντας πρακτικά στην επιβράβευση με την μη άσκοπη χρήση.

“Μπορεί κάποιος να πληρώνει ασφάλιση με την χρήση (ασφάλιση με το χιλιόμετρο), για μια δίκαιη κατανομή του κόστους, λιγότερη κίνηση στους δρόμους που συνεισφέρει στις προσπάθειες για την προστασία του περιβάλλοντος”, σημείωσε.

Καταλήγοντας από την πλευρά, ο κ. Καντώρος επεσήμανε πως πρέπει πια να βρίσκουμε λύσεις με σύγχρονους όρους (για το 2030, 2040 κλπ). Οι μεγάλες αλλαγές μπορεί να έχουν κάποιο κόστος όμως η μόνη λύση – όπως και στην ασφάλιση – είναι η καινοτομία. Σε αυτό το πνεύμα κινείται η Interamerican που από χρηματοοικονομικός οργανισμός μετατρέπεται σε ένα οικοσύστημα υπηρεσιών, με στόχο να δίνει λύσεις στην καθημερινότητα του ασφαλισμένου και του πολίτη.

Στο ίδιο μοτίβο κινήθηκε και από την πλευρά του ο κ. Πάνος Κούβαλης, Mobility & Convenience Tribe Leader INTERAMERICAN, κάνοντας λόγο για μεγάλες αλλαγές το επόμενο διάστημα στις μετακινήσεις. Έθεσε επί τάπητος το μέλλον της κινήσης υπό το πρίσμα του sharing economy και τις συνέπειες που θα έχει αυτό (λιγότεροι ιδιοκτήτες ΙΧ, μεγαλύτερη ευκολία και οικονομία, προστασία του περιβάλλοντος)

Έμφαση έδωσε επίσης σε έννοιες όπως smart drive με τηλεματική και συλλογή data, στοιχεία που θα μπορέσουν να φέρουν νέα προϊόντα και τιμές στην ασφάλιση. Αποτέλεσμα όλων αυτών όμως θα είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, η βελτίωση στην οδική συμπεριφορά.

“Οι νέοι πληρώνουν τα πιο ψηλά ασφάλιστρα από όλους κατά 30% ως 100% σε σχέση με άλλους οδηγούς, λόγω των πάρα πολλών ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται (οδήγηση τη νύχτα, με αλκοόλ κλπ)”, σημείωνοντας χαρακτηριστικά το πόσο μεγάλο “στοίχημα” αποτελεί για την κοινωνία να αλλάξει αυτή η εικόνα.

Σημαντικές ήταν και οι παρεμβάσεις όλων των ομιλητών της χθεσινής συζήτησης για την Ενέργεια, την Αστική Βιωσιμότητα και την τεχνολογία γύρω από το Αυτοκίνητο:

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης ανέλυσε το όραμα και τους στόχους που υπηρετεί η δέσμη μέτρων που εξαγγέλθηκε πρόσφατα για την ηλεκτροκίνηση, αλλά και το πώς θα συνεχιστεί η πολιτική του υπουργείου, με ανάλογες κινήσεις στο προσεχές μέλλον.

Η Αλεξάνδρα Σδούκου, γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έδωσε όλες τις πρακτικές απαντήσεις για το πρόγραμμα που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ο Δημήτρης Παπαστεργίου, με την ιδιότητά του ως πρόεδρος της ΚΕΔΕ και ως δήμαρχος Τρικκαίων και την πολύχρονη εμπειρία του στην τοπική αυτοδιοίκηση, εξήγησε ποιες είναι οι απαραίτητες παρεμβάσεις στον αστικό ιστό μιας ελληνικής πόλης και πώς η τεχνολογία μπορεί να παίξει τον κατάλληλο ρόλο.

Ο δήμαρχος της Αθήνας Κώστας Μπακογιάννης μίλησε για την ελληνική πρωτεύουσα και τις παρεμβάσεις που σχεδιάζονται και υλοποιούνται στον τομέα αυτό, την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη η μεγαλύτερη επέμβαση στις μετακινήσεις της πρωτεύουσας, τα τελευταία χρόνια.

Χρήσιμα στοιχεία για την τρέχουσα εικόνα και τις μελλοντικές προκλήσεις παρέθεσαν ο Γιώργος Γιαννής, Καθηγητής ΕΜΠ, Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, ο Παναγιώτης Παπαντωνίου, Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και ο Co Founder της εφαρμογής O Seven, Πέτρος Φορτσάκης.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ