Της Κυρέλας Πέτρου
Αλματώδεις ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία του Παναγιώτη Τσινάβου.
Η επέκταση των συνεργασιών της Κρι Κρι σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Μ. Βρετανίας οδήγησε τις πωλήσεις γιαουρτιού σε αύξηση της τάξης του 60,4%. Ως αποτέλεσμα, η συμμετοχή των εξαγωγών ξεπερνά το 30% επί των συνολικών πωλήσεων του 2017.
Καθώς λοιπόν η βρετανική αγορά καλύπτει το 15% του τζίρου της, η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται προβληματισμένη για τις πολιτικές εξελίξεις αναφορικά με την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η εξέλιξη στις εργασίες της. Όπως αναφέρεται στην οικονομική της έκθεση, το BREXIT ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά την εξαγωγική δραστηριότητα της.
Η εξέλιξη ωστόσο αυτή δεν είναι καινούρια και ο κ. Τσινάβος έχει ήδη εξετάσει όλα τα ενδεχόμενα. Στο πρόσφατο παρελθόν άλλωστε έχει δηλώσει ότι θα εξέταζε το ενδεχόμενο ακόμα και δημιουργίας παραγωγικής μονάδας επί βρετανικού εδάφους, εάν δεν υπήρχε άλλη καλύτερη εναλλακτική.
Στο μεταξύ, για να καλύψει την αυξημένη ζήτηση, η εταιρεία υλοποιεί επενδύσεις για την ενίσχυση της παραγωγικής υποδομής, συνολικού προϋπολογισμού 18 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα υλοποίησης έως τα τέλη του 2018. Έμφαση θα δοθεί στην αναβάθμιση του εργοστασίου γιαουρτιού και στον εκσυγχρονισμό συγκεκριμένων γραμμών παραγωγής παγωτού. Για τα σχέδια αυτά, έχουν υποβληθεί αιτήσεις υπαγωγής τους στον αναπτυξιακό νόμο ν.4399/2016.
Το τελευταίο έτος στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, στην οποία η Κρι Κρι κατέχει τη δεύτερη θέση, οι πωλήσεις της εμφανίζουν αύξηση 8,4%. Στον τομέα αυτό, η εταιρεία εστιάζει στην ανάπτυξη της καταναλωτικής της βάσης, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη μεγάλη κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού. Επίσης, ενίσχυσε τη θέση της και στις προϊοντικές κατηγορίες, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυναμική, όπως είναι οι κατηγορίες των λειτουργικών γιαουρτιών και των παιδικών, στην οποία έχει κατακτήσει την πρώτη θέση με μερίδιο σε όγκο 35% (στοιχεία IRI, Δεκ. 2017).
Στην ελληνική αγορά παγωτού, η Κρι Κρι ενίσχυσε τη θέση της επιτυγχάνοντας συνολική αύξηση πωλήσεων 8,2%. Βασικό μοχλό ανάπτυξης αποτέλεσε η αύξηση των πωλήσεων στα τυποποιημένα branded παγωτά Κρι Κρι (+19%), που κατατάσσει τη μάρκα Κρι Κρι στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 15% (στοιχεία NIELSEN Δεκ. 2017).
Οι παραπάνω κινήσεις είχαν ως αποτέλεσμα η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία να κλείσει το 2017 με κύκλο εργασιών ύψους €79,25 εκ. έναντι €66,57 εκ. το 2016, αυξημένο κατά 19%, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε €7,34 εκ., έναντι €6,24 εκ. το 2016.
Για τη χρήση 2017, το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε να προτείνει το ίδιο μέρισμα με πέρυσι, ύψους 0,09 ευρώ ανά μετοχή.