Υπογράφηκε η δανειακή σύμβαση 450 εκ. € ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για την υλοποίηση του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας (ΠΕΒΟΑ) το οποίο έχει κεντρική θέση στο σχεδιασμό του Υπουργείου Μεταφορών και Μεταφορών.
Το ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας βασίστηκε στις Μελέτες Επεμβάσεων Οδικής Ασφάλειας, που ολοκληρώθηκαν από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας».
Συνολικά:
- Υλοποιήθηκαν 60 Μελέτες που καλύπτουν όλες τις Περιφερειακές Ενότητες και στις 13 Περιφέρειες της χώρας.
- Μελετήθηκαν οδικά τμήματα μήκους 15.000χλμ., από τα οποία 4.200χλμ εθνικών οδών και 10.800 χλμ περιφερειακών οδών.
- Οι μελέτες είχαν ως αποτέλεσμα την ανάδειξη περίπου 7.000 επικίνδυνων θέσεων, που εκτείνονται σε 2.500 χλμ. του οδικού δικτύου, σε 80 οδικούς άξονες.
Το ΠΕΒΟΑ περιλαμβάνει εργασίες σε επικίνδυνες θέσεις σε όλη τη χώρα, που δεν αποτελούν συντήρηση του οδικού δικτύου, αλλά μικρής κλίμακας κατασκευαστικές επεμβάσεις χαμηλού κόστους και υψηλής αποτελεσματικότητας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για εργασίες αναβάθμισης και αντικατάστασης του οδικού εξοπλισμού (διαγράμμιση, σήμανση οδών, στηθαία ασφαλείας, μονάδες απόσβεσης ενέργειας, εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικές κ.λπ.), βελτιώσεις υποδομής (διαπλάτυνση οδοστρώματος, αποκατάσταση φθορών οδοστρώματος, ασφαλτοτάπητες, αντιολισθηρή, έργα αποχέτευσης, τάφροι, ερείσματα, νησίδες πεζοδρομιών κλπ.), αλλά και διαμόρφωση ισόπεδων κόμβων.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δήλωσε:
«Η οδική ασφάλεια αποτελεί απόλυτη πολιτική προτεραιότητα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο και έχουμε δεσμευθεί στην ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος. Προχωράμε, λοιπόν, με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο επεμβάσεων στο Εθνικό και Επαρχιακό Δίκτυο όλης της χώρας. Ακολουθώντας επιστημονικές διαδικασίες εντοπίσαμε 7.000 ιδιαίτερα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου και τις συγκεκριμένες επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν. Τώρα, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στην υλοποίηση και είναι πολύ σημαντικό που έχουμε την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αρωγό σε αυτή μας την προσπάθεια. Η υλοποίηση αυτού του Προγράμματος είναι ένα σημαντικό βήμα για την οδική μας ασφάλεια. Σε συνδυασμό με τη βελτίωση της οδικής μας συμπεριφοράς –στόχο για τον οποίον επίσης ετοιμάζουμε κινήσεις – μπορούμε να καταφέρουμε να έχουμε λιγότερα και λιγότερο σοβαρά οδικά ατυχήματα στη χώρα μας».
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε:
«Σήμερα είναι μία πολύ σημαντική ημέρα, γιατί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα βελτίωσης επεμβάσεων οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης. Στόχος είναι να κάνουμε ασφαλέστερη την οδήγηση στους ελληνικούς δρόμους, για αυτό και προχωράμε σε μια σειρά από στοχευμένες σημαντικές παρεμβάσεις σε όλους τους δρόμους της χώρας. Παρεμβαίνουμε καθοριστικά σε 7000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα με σημειακές βελτιώσεις, δημιουργώντας έτσι ένα ποιοτικότερο και ασφαλέστερο οδικό δίκτυο για όλους τους Έλληνες. Παράλληλα, μέσω του προγράμματος αυτού, αναμένεται να δοθεί δουλειά σε μικρότερους ή μεγαλύτερους μελετητές και κατασκευαστές σε μια περίοδο που το έχουν μεγάλη ανάγκη τόσο εκείνοι όσο και η χώρα. Είμαστε πραγματικά υπερήφανοι για το ΠΕΒΟΑ, είναι ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει έργα ουσίας και όχι εντυπωσιασμού και αποδεικνύει εμπράκτως την κατεύθυνση της πολιτικής μας».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ Κωνσταντίνος Κουτσούκος δήλωσε:
«Μία πολύ σημαντική προσπάθεια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε όλη την χώρα και ειδικότερα στο οδικό δίκτυο εκτός των αυτοκινητοδρόμων, ξεκινάει και τυπικά σήμερα, με τη σύναψη δανειακής σύμβασης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Εγνατία Οδός Α.Ε. υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που τόσο το Υπουργείο όσο και η ΕΤΕΠ, εμπιστεύτηκαν το σημαντικό αυτό πρόγραμμα, στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., συνεκτιμώντας την τεχνογνωσία της εταιρείας αλλά και την αποτελεσματικότητά της, γεγονός που αποτελεί, πέρα από επιβράβευση και προοπτική για το μέλλον της εταιρείας».
Αρκεί να μη τα φάνε οι εργολάβοι.