Στην νέα ψηφιακή εποχή μπαίνουν και τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής ώστε να λειτουργήσουν ταχύτερα και αποτελεσματικότερα με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών και της Πολιτείας.

«Η επανεκκίνηση της οικοδομικής δραστηριότητας και εν πολλοίς της οικονομίας, προϋποθέτουν ότι τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής λειτουργούν σε ολόκληρη τη χώρα και λειτουργούν σωστά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός ΠΕΝ, κ. Κωστής Χατζηδάκης.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΝ, η πλειονότητα των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής έχει ξεκινήσει να συνεδριάζει και μέχρι τέλος Μαΐου θα έχουν ξεκινήσει τις εργασίες τους και τα υπόλοιπα, ενώ έχουν ήδη εκδοθεί οι πρώτες 111 αποφάσεις.

Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, έγινε πλέον υποχρεωτική η άμεση πραγματοποίηση διαδοχικών συνεδριάσεων των Συμβουλίων, προκειμένου να εξεταστούν όλες οι εκκρεμείς αιτήσεις το ταχύτερο δυνατόν. Η νομοθεσία μάλιστα, προβλέπει ότι τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής πρέπει να εξετάζουν τις αιτήσεις μέσα σε 2 μήνες από την κατάθεση τους και επομένως ο Ιούνιος θα είναι ο μήνας της έκδοσης της πλειονότητας των αποφάσεων που εκκρεμούν.

Συγκεκριμένα, το προηγούμενο διάστημα, το Υπουργείο ανέλαβε πρωτοβουλίες για να αντιμετωπιστούν τα διοικητικά προβλήματα των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής: να συγκροτηθούν εκ νέου, να μπουν στην ψηφιακή εποχή και να λειτουργήσουν ταχύτερα και αποτελεσματικότερα με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών και της Πολιτείας.

Αναλυτικά:

-Ελήφθησαν νομοθετικές πρωτοβουλίες για να διευκολυνθεί η συγκρότηση των νέων Συμβουλίων μετά τη λήξη της θητείας των προηγούμενων (άρθρο 58 Ν.4643/2019 και άρθρο 108 Ν.4674/2020). Επιπλέον εκδόθηκε τεύχος αναλυτικών οδηγιών για τη λειτουργία των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής.

-Πραγματοποιήθηκαν 3 τηλεδιασκέψεις (27 Μαρτίου 2020, 7 Απριλίου 2020 και 7 Μαΐου 2020) μεταξύ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και των Συντονιστών των Αποκεντρωμένων, προκειμένου να δοθούν κατευθύνσεις και να επιλυθούν τυχόν προβλήματα συγκρότησης ή λειτουργίας των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής.

-Δόθηκε η δυνατότητα τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής να συνεδριάζουν με τηλεδιάσκεψη αξιοποιώντας την υπηρεσία e:Presence.gov.gr. Διαφορετικά οι συνεδριάσεις μπορούν να πραγματοποιούνται με φυσική παρουσία με την προϋπόθεση της τήρησης όλων των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας.

-Δημιουργήθηκε σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής αιτημάτων. Από τις 13 Απριλίου 2020 ενεργοποιήθηκε σε συνεργασία με το ΤΕΕ η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής των φακέλων προς τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής μέσω του «e-Άδειες».

-Σήμερα έχει ολοκληρωθεί η συγκρότηση 61 Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής και εκκρεμεί μόνο η συγκρότηση των Συμβουλίων σε Θάσο και Λευκάδα. Συγκεκριμένα, συστάθηκαν Συμβούλια στις παρακάτω Περιφερειακές Ενότητες:

Αιτωλοακαρνανίας, Ανατολικής Αττικής, Αργολίδας, Αρκαδίας, Άρτας, Αχαΐας, Βοιωτίας, Βορείου Τομέα Αθηνών, Γρεβενών, Δράμας, Δυτικής Αττικής, Δυτικού Τομέα Αθηνών, Έβρου, Ευβοίας, Ευρυτανίας, Ζακύνθου, Ηλείας, Ημαθίας, Ηρακλείου, Θεσπρωτίας, Θεσσαλονίκης, Θήρας, Ιωαννίνων, Καλύμνου, Καρδίτσας, Καστοριάς, Κεντρικού Τομέα Αθηνών, Κέρκυρας, Κεφαλληνίας και Ιθάκης, Κιλκίς, Κοζάνης, Κορινθίας, Κω, Λακωνίας, Λάρισας, Λασιθίου, Λέσβου, Μαγνησίας και Σποράδων, Μεσσηνίας, Νάξου, Νήσων, Νοτίου Τομέα Αθηνών, Ξάνθης, Πειραιώς, Πέλλας, Πιερίας, Πρέβεζας, Ρεθύμνης, Ροδόπης, Ρόδου, Σάμου, Σερρών, Σύρου, Τήνου, Τρικάλων, Φθιώτιδας, Φλώρινας, Φωκίδας, Χαλκιδικής, Χανίων και Χίου.

-Η πλειονότητα των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής έχει ξεκινήσει να συνεδριάζει και μέχρι τέλος Μαΐου θα έχουν ξεκινήσει τις εργασίες τους και τα υπόλοιπα. Έτσι έχουν εκδοθεί οι πρώτες 111 αποφάσεις. Ωστόσο έγινε πλέον υποχρεωτική η άμεση πραγματοποίηση διαδοχικών συνεδριάσεων των Συμβουλίων, προκειμένου να εξεταστούν όλες οι εκκρεμείς αιτήσεις το ταχύτερο δυνατόν. Η νομοθεσία προβλέπει ότι τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής πρέπει να εξετάζουν τις αιτήσεις μέσα σε 2 μήνες από την κατάθεση τους. Ο Ιούνιος επομένως θα είναι ο μήνας της έκδοσης της πλειονότητας των αποφάσεων που εκκρεμούν.

-Ανεξάρτητα από αυτά θα υπάρχει εβδομαδιαία έκθεση με την πορεία διεκπεραίωσης των αιτήσεων από τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής. Η διαδικασία ψηφιακής κατάθεσης αιτήσεων και η ψηφιακή διεκπεραίωση τους από τα Συμβούλια επιτρέπει στους Συντονιστές των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να παρακολουθούν την εξέλιξη του έργου τους και αν χρειαστεί να λάβουν πρόσθετα μέτρα για την επιτάχυνση του.

Όπως ανέφερε, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης:

«Ενώ προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε ολόκληρη τη δημόσια διοίκηση τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής δεν μπορούσαν να παραμείνουν στον προηγούμενο αιώνα. Εργαστήκαμε συστηματικά το τελευταίο διάστημα για να ξεπεραστούν χρόνιες διοικητικές δυσκολίες και τα νέα Συμβούλια να μπουν στην ψηφιακή εποχή με στόχο την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών και της Πολιτείας. Η επανεκκίνηση της οικοδομικής δραστηριότητας και εν πολλοίς της οικονομίας προϋποθέτουν ότι τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής λειτουργούν σε ολόκληρη τη χώρα και λειτουργούν σωστά».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ