γράφει ο Δημήτρης Μαλλάς

Το 2020 εκτιμάται ότι θα είναι από τις πλέον ενδιαφέρουσες χρονιές όσον αφορά την αγορά των προϊόντων τεχνολογίας. Ένας λόγος είναι επειδή όσοι κινούνται στο συγκεκριμένο χώρο ευελπιστούν ότι το θετικό κλίμα που υπάρχει μεταξύ των καταναλωτών μπορεί να μετεξελιχθεί σε αύξηση των πωλήσεων, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν μεν παρουσιάσει σημάδια ανάκαμψης αλλά απέχουν πολύ από εκείνες στις αρχές της προηγούμενης -πλέον- δεκαετίας.

Ένας δεύτερος λόγος είναι οι κινήσεις που έχουν γίνει από διάφορους «παίκτες». Στις αλυσίδες, για παράδειγμα, η συγχώνευση Public – Media Markt δημιουργεί νέα δεδομένα και το πως θα κινηθεί το συγκεκριμένο σχήμα μέσα στους επόμενους μήνες είναι ένα από τα μεγάλα ερωτήματα που υπάρχουν. Όπως, επίσης, ερώτημα είναι ποια θα είναι η επόμενη κίνηση του Πλαισίου, το οποίο φέρεται, μεταξύ άλλων, έτοιμο να ανοίξει νέα καταστήματα. Και υπάρχει, φυσικά, και ο Κωτσόβολος, ο οποίος, επίσης, έχει ενδιαφέροντα σχέδια αν κρίνει κανείς από τη δημιουργία των αποκαλούμενων k spots, ήτοι μικρών σημείων πώλησης σε κεντρικά σημεία πόλεων στην περιφέρεια.

Παράλληλα, έχουμε αλλαγές και στον τομέα της χονδρικής με πολλά μάτια να έχουν στραφεί πάνω στην AVE, όπως είναι το νέο όνομα της Audiovisual. Η AVE έχει αποκτήσει από το περασμένο καλοκαίρι το 50,1% της Kristelkom, μίας πολύ δυναμικής εταιρείας στο χώρο της διανομής προϊόντων τεχνολογίας που έχει συνεργασίες με εταιρείες όπως η Samsung, η Huawei και η Lenovo, μέσω των Globalsat και Teleunicom. Το πλάνο είναι επέκταση των συνεργασιών αλλά και εξαγορές όπως, για παράδειγμα, εταιρείας service, κάτι που σημαίνει ότι εκεί στην AVE δείχνουν ότι θέλουν να παίξουν σοβαρή «μπάλα» κατά το κοινώς λεγόμενον. Και να πιέσουν τους υπόλοιπους «παίκτες» που δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητοι (Info Quest Technologies, Enet-Logicom, Westnet και Oktabit) και έχουν αρκετή ισχύ.

Όσον αφορά στην AVE, πάντως, ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα στοιχεία είναι πως θα λειτουργήσουν οι συνέργιες μεταξύ της θυγατρικών της Kristelkom και της IGE, της επιχειρηματικής μονάδας της μητρικής εταιρείας του ομίλου που δραστηριοποιείται στο χώρο του gaming. Για το ευρύ επενδυτικό κοινό, το gaming είναι πιθανότατα μία niche αγορά, αλλά η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική τα τελευταία χρόνια και ουσιαστικά πρόκειται για έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης ολόκληρου του κλάδου της λιανικής πώλησης προϊόντων τεχνολογίας.

Η IGE είναι ηγέτης στο συγκεκριμένο τομέα όντας εκ των βασικών διανομέων video games και τώρα επιδιώκει να αξιοποιήσει τις σχέσεις που έχει με τις αλυσίδες επεκτείνοντας τη γκάμα των προϊόντων της μέσω της διανομής ηχοσυστημάτων αλλά και φορητών υπολογιστών (VAIO). Θα είναι ένα από τα μεγάλα «στοιχήματα» της φετινής χρονιάς -και όχι μόνο- αν IGE και Kristelkom θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν τις συνέργιες και να προσφέρουν τον ρυθμό ανάπτυξης που περιμένει η διοίκηση της AVE. Και γενικότερα η περίπτωση της AVE είναι από τα «στοιχήματα» της αγοράς προϊόντων τεχνολογίας αλλά και ψυχαγωγίας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ