Αύξηση κατά 400% καταγράφει φέτος η εβδομαδιαία ζήτηση για ενοικίαση αυτοκινούμενου τροχόσπιτου στην Ελλάδα, έναντι του 2019, και μπορεί ακόμη η προσφορά να μην καλύπτει τη ζήτηση, αλλά με την ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου, που αναμένεται στο αμέσως επόμενο διάστημα, και τη μείωση φόρων που επιτεύχθηκε από τον Αύγουστο του 2020, εκτιμάται πως το 2021 θα υπάρξει σημαντική ενίσχυση του κλάδου.

Τα παραπάνω ανέφεραν στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο ιδιοκτήτης της Caravan Expert, Αδάμ Ασημακόπουλος, ο οποίος εδώ και δεκαετίες δραστηριοποιείται στην αγορά καινούριων και μεταχειρισμένων τροχόσπιτων και αυτοκινούμενων και ο Αντώνης Ζαμπέτας, επικεφαλής της ομώνυμης εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, που εισάγει αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και δραστηριοποιείται και στην αγορά του κάμπινγκ. Από την πλευρά της, η γενική γραμματέας της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινούμενων Τροχόσπιτων (ΕΛΑΤ), Αναστασία Γεωργουλοπούλου, έθεσε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος του αυτοκινούμενου τροχόσπιτου στην Ελλάδα υπογραμμίζοντας ότι «το αυτοκινούμενο είναι το μέλλον του τουρισμού στην χώρα μας».

Κοινή εκτίμηση είναι πως το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού προσέλκυσε ακόμη μεγαλύτερη μερίδα ενδιαφερόμενων για ενοικίαση αυτοκινούμενου τροχόσπιτου στη χώρα μας, εξέλιξη απόλυτα αναμενόμενη, αφού, όπως εξήγησαν, εν μέσω της covid-19 σήμερα είναι πιο επιτακτική από ποτέ για τους εκδρομείς, η ανάγκη του απόλυτου ελέγχου στις μετακινήσεις, τη διαμονή και την κυκλοφορία τους από μέρος σε μέρος, με ασφάλεια και αποφυγή… συνωστισμού.

Η έντονη ζήτηση, η προσφορά που δεν φτάνει και το νομοθετικό πλαίσιο

«Αν και το αυτοκινούμενο τροχόσπιτο ήταν πάντα στην αντίληψη του Έλληνα εκδρομέα, ωστόσο το 2019 λαμβάναμε 10 τηλεφωνήματα την εβδομάδα από ενδιαφερόμενους για ενοικίαση και φέτος λαμβάνουμε 50 (+400%)», επισήμανε ο κ. Ασημακόπουλος, προσθέτοντας ότι «το οξύμωρο είναι, ότι η ζήτηση δεν μπορεί να καλύψει την προσφορά, αφού προς ενοικίαση αυτοκινούμενα τροχόσπιτα βρίσκονται στην Ελλάδα περί τα 50 το πολύ».

Πρόσθεσε δε, ότι και αυτά τα λίγα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα που διαθέτει η χώρα μας προς ενοικίαση, «ενοικιάζονται στο 80% από Ευρωπαίους πολίτες, κυρίως Γερμανούς, Γάλλους και Ιταλούς, οι οποίοι κλείνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές στη χώρα μας από τον Ιανουάριο κάθε χρόνο». Στο πλαίσιο αυτό συμπλήρωσε, «δυστυχώς οι Έλληνες, παρά το ενδιαφέρον τους δεν τα προλαβαίνουν».

Στο ίδιο πνεύμα και οι δηλώσεις του κ. Ζαμπέτα, ο οποίος διευκρίνισε ότι «μπορεί για κάποια χρόνια να μην φαινόταν η ζήτηση για ενοικίαση που υπάρχει στη χώρα μας για αυτοκινούμενο τροχόσπιτο, αλλά αυτό ήταν πλασματικό, αφού ελλείψει ικανού αριθμού να καλύψει τη ζήτηση, πολλοί ήταν αυτοί που νοίκιαζαν αυτοκινούμενο τροχόσπιτο σε γειτονική χώρα και έκαναν διακοπές στην πατρίδα τους, δηλαδή την Ελλάδα».

Άρα, όπως υπογράμμισε, «στην Ελλάδα ανέκαθεν υπήρχε η ζήτηση για αυτοκινούμενο τροχόσπιτο, είτε για αγορά, είτε για ενοικίαση», αλλά «ήταν η έλλειψη νομοθετικού πλαισίου και η υπερφορολόγηση εν μέσω της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας, που πάγωσε τον κλάδο, αλλά ευτυχώς δεν τον αφάνισε».

Υπό το πρίσμα των προαναφερομένων, οι κ.κ. Ασημακόπουλος και Ζαμπέτας επισήμαναν ότι ενώ το 2009 πωλήθηκαν στην Ελλάδα περί τα 100-150 καινούρια αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, τη δεκαετία που ακολούθησε, από το 2010 έως και το 2020, ο αριθμός τους δεν ξεπέρασε τα πέντε, τη στιγμή που στην Ευρώπη το αντίστοιχο νούμερο υπερβαίνει και τα 60.000 ετησίως.

Διευκρίνισαν ότι επειδή στην Ελλάδα το αυτοκινούμενο τροχόσπιτο θεωρείται ΙΧ άνω των 2.000 κυβικών έχει φόρο πολυτελείας, τεκμήρια, μεγάλα τέλη κυκλοφορίας και όλα τα παραπάνω καθιστούν αποτρεπτική την αγορά του. Συγκεκριμένα, όπως είπε ο κ. Ασημακόπουλος, «για να έχει ο Έλληνας ένα αυτοκινούμενο τροχόσπιτο 2.300 κυβικών, υποχρεούται να πληρώνει 690 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, 700 ευρώ φόρο πολυτελείας, και περίπου 15.000 τεκμήριο».

Το ενδιαφέρον ιδιωτών για τον κλάδο

«Ο πρώτος και ο μοναδικός πολιτικός που μετά από 11 χρόνια μας άκουσε σαν κλάδο είναι ο υφυπουργός Οικονομικών, φορολογικής πολιτικής και δημόσιας περιουσίας, Απόστολος Βεσυρόπουλος», σημείωσε ο κ. Ζαμπέτας και πρόσθεσε ότι «ήδη τον Αύγουστο του 2020, με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών, μειώθηκε ο φόρος εισαγωγής για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα στην Ελλάδα κατά 75%, από 20.000 ευρώ σε περίπου 2.000-3.000 ευρώ για ένα μεταχειρισμένο και σε περί τα 5.000 ευρώ για ένα καινούριο, ενώ μέσα στο επόμενο 15νθήμερο δεσμεύτηκε ότι θα ψηφιστεί νομοθετικό πλαίσιο, με βάση το οποίο θα απαλλαγεί το αυτοκινούμενο τροχόσπιτο από τη μέτρηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, λόγω του ότι είναι οχήματα ειδικού σκοπού και με βάση την αντίστοιχη κοινοτική νομοθεσία που βρίσκεται σε ισχύ από το 2007».

Υπογραμμίζοντας ότι κατά τα έτη 2004-2005, στην καρδιά της οικονομικής κρίσης «γεννήθηκαν» τουλάχιστον δύο εταιρείες ενοικίασης αυτοκινούμενων τροχόσπιτων στην Ελλάδα, οι κ.κ. Ασημακόπουλος και Ζαμπέτας επισήμαναν ότι «θα ήταν πολλές περισσότερες, εάν υπήρχε νομοθετικό πλαίσιο και μια κανονική φορολογία».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ