Πρωτοβουλία για την ενίσχυση του αστικού τουρισμού και την Αθήνα αναλαμβάνει το Υπουργείου Τουρισμού, που θέλει να μαζέψει σε μία ευρεία συνάντηση  όλα τα συναρμόδια υπουργεία, την αυτοδιοίκηση και τους φορείς του τουρισμού για την αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών αλλά και του αστικού περιβάλλοντος στην Αττική, προκειμένου να καταστεί ελκυστικός τουριστικός προορισμός.

Οι ανακοινώσεις έγιναν στην γενική συνέλευση της ‘Eνωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού από τον υφυπουργό κ. Μάνο Κόνσολα, με το σκεπτικό ότι ο αστικός τουρισμός έχει ως προϋπόθεση ένα ασφαλές και όχι ένα υποβαθμισμένο αστικό περιβάλλον και στην Αττική υπάρχει η ανάγκη να αντιμετωπιστεί αυτό το έλλειμμα, μέσα από την αισθητική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος.

Η πρόταση ακούγεται ωραία αλλά είναι πολύ δύσκολα υλοποιήσιμη αν ληφθεί υπόψη η εμπειρία του ελληνικού Δημοσίου:

  • Εγκαταλελειμμένα ή υποβαθμισμένα ακίνητα μπορούν να αλλάξουν όψη και να αναπτυχθούν ολοκληρωμένες χωρικές επενδύσεις σε υποβαθμισμένες περιοχές, με την παραχώρηση ακινήτων του δημοσίου σε ιδιώτες-επενδυτές, που, σήμερα, έχουν παραδοθεί στην εγκατάλειψη και στη φθορά του χρόνου.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Κόνσολας, υπάρχουν περιοχές, στις οποίες μπορούν να γίνουν αναπλάσεις με κατεύθυνση τον πολιτισμό και την ψυχαγωγία.

  • «Αναφέρομαι στις λεγόμενες πολιτιστικές συγκεντρώσεις (cultural clustering)  που μεταφράζονται στην  μετατροπή υποβαθμισμένων περιοχών με μεταβιομηχανικό χαρακτήρα σε ελκυστικές, ζωντανές γειτονιές με χώρους αναψυχής, πολιτισμού, μέσω της δημιουργίας ενός δικτύου χώρων πολιτισμού και ψυχαγωγίας, αυτό που ονομάζουμε πολιτιστικές διαδρομές», τόνισε ο Υφυπουργός Τουρισμού.

Σαφώς πιο εύκολα υλοποιήσιμες είναι άλλες παρεμβάσεις που πρότεινε ο κ. Κόνσολας και μπορούν να δώσουν ώθηση στον τουρισμό της Αττικής, όπως:

  • Διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, έξυπνες, αλλά αυτονόητες κινήσεις, όπως είναι το ενιαίο εισιτήριο που θα περιλαμβάνει επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους και ταυτόχρονα μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
  • Εφαρμογές νέων τεχνολογιών για την παροχή υπηρεσιών και χρηστικών πληροφοριών στους επισκέπτες, αλλά και η αξιοποίηση του διαδικτύου και των social media στην προβολή και στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος, αφού η κυρίαρχη και διαρκώς αυξανόμενη τάση, είναι να γίνονται κρατήσεις μέσω διαδικτύου.
  • Ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού που πρέπει να αποτελεί μέρος του Πολυκεντρικού Αστικού Τουριστικού Προτύπου της Αττικής, με  προτεραιότητα την κατασκευή ενός σύγχρονου, μεγάλου συνεδριακού κέντρου στην Αττική.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ