Ανάλυση: Του Τάκη Πουρναράκη
Η εξέλιξη του GP στο Μπαχρέιν ήταν συναρπαστική. Σ’ αυτό έπαιξαν ρόλο πολλά πράγματα. Προσωπικά δε με εξέπληξε η απόδοση του Λεκλέρκ πιστεύω στο ταλέντο του νεαρού Μονεγάσκου και δεν είμαι φυσικά ο μόνος. Αλλά ας μην βιάζονται όσοι αντιπαθούν το Φέτελ να τον ξεγράψουν ο Γερμανός θα δουλέψει για να επανέλθει, δεν είναι τυχαίος, είναι τετράκις πρωταθλητής. Η δραματική τροπή που έδωσαν τα προβλήματα αξιοπιστίας της Ferrari και της Renault στο χθεσινό αγώνα δεν προσφέρονταν για όσους έχουν θέματα υγείας.
Ο Λεκλέρκ είχε πάρει το Σάββατο την 1η pole στην καριέρα του αλλά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων τον βρήκε να στρίβει 3ος πίσω από τους Φέτελ και Μπότας που έφυγαν καλύτερα. «Στα μέσα του πρώτου γύρου ένιωσα ότι ήταν πολύ δύσκολο να οδηγήσω το μονοθέσιο» λέει ο Φέτελ: «Ο Τσάρλς δεν πρέπει να είχε ίδιο πρόβλημα γιατί με πέρασε εύκολα. Έχασα και τη δεύτερη θέση, αν και με τη μέση γόμα πήγαινα λίγο καλύτερα. Ενώ είχα μάχη με το Λιούις έκανα λάθος στην στροφή 4 και γύρισα. Αυτό προκάλεσε κραδασμούς στα ελαστικά κάτι που οδήγησε στην αστοχία της εμπρός πτέρυγας. Λυπάμαι για τον Τσάρλς και την ομάδα, ήταν δική του η νίκη σήμερα», δήλωσε ο Φέτελ.
Ο Λεκλέρκ αφού πέρασε τους Μπότας και Φέτελ έφτιαξε μια διαφορά ασφαλείας που του επέτρεψε να διατηρήσει την πρώτη θέση ακόμη και μετά το 2ο πιτ στοπ του. Ο Μονεγάσκος έβαλε δυο φορές τη μέση γόμα που ήταν και η πιο ταιριαστή επιλογή για τις χθεσινοβραδινές συνθήκες στο Σακχίρ. Απόδειξη ότι μ’ αυτή πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα, στην αρχή του stint πράγμα που του έδωσε και ένα έξτρα βαθμό. Επίσης αν δείτε τους χρόνους ανά γόμα – τη σκληρή την έβαλε μόνο ο Σάινθ για λίγο – είναι προφανές ότι ο Χάμιλτον έκανε λάθος που έβαλε τη μαλακή γόμα στο πρώτο του πιτ στοπ. Λάθος που δεν το πλήρωσε, καθότι ήταν εκεί για να επωφεληθεί από τα προβλήματα της Ferrari
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Σκληρή | Μεσαία | Μαλακή |
Sainz
1m37.179s |
Leclerc
1m33.411s |
Bottas 1m34.209s |
Hamilton
1m33.528s |
Hamilton 1m34.644s |
|
Vettel 1m34.918s |
Vettel 1m34.895s |
Το δράμα για το Λεκλέρκ ήρθε περίπου 15 γύρους πριν το τέλος. Εκεί ο Μονεγάσκος ένιωσε τη μηχανή του να έχει μειωμένη απόδοση όπως μάλιστα λέει, περίμενε να σπάσει. Ο επικεφαλής της ομάδας Ματία Μπινότο κάνει λόγω για μειωμένη συμπίεση σ’ έναν κύλινδρο: «Θα πάει στο Μαρανέλο ο κινητήρας όπου θ’ αναλύσουμε τι συνέβη» τόνισε ο Ιταλός μηχανικός. Ο Λεκλέρκ τερμάτισε τελικά 3ος πίσω από τις Mercedes που τον πέρασαν. Θα τον περνούσε και ο Φερστάπεν (σ.σ: απογοητευτική απόδοση της Red Bull) αν δεν έσπαγαν δυο γύρους πριν το τέλος του αγώνα και τα δυο Renault. Μένει να μάθουμε αν αυτό συνέβη για τον ίδιο λόγο, προφανώς τόσο ο Χούλκενμπεργκ (είχε κάνει φανταστικό αγώνα και από 17ος ανέβηκε 6ος) όσο και ο Ρικιάρντο έμειναν από μηχανή. Το μονοθέσιο του Ρικιάρντο είχε πρόβλημα με το ERS γι’ αυτό και του είπαν να μην το αγγίζει (σ.σ: δεν έβαλε πάλι στη θέση του το τιμόνι).
Η διπλή εγκατάλειψη των Renault είχε ως αποτέλεσμα να βγει αυτοκίνητο ασφαλείας, που οριοθέτησε το ρυθμό και η καρό σημαία έπεσε υπό το καθεστώς του. Αυτό επέτρεψε στο Λεκλέρκ ν’ ανέβει για πρώτη φορά στο βάθρο (σ.σ: 6ος νεότερος στην ιστορία), κάτι που ο ίδιος δεν πανηγύριζε καθότι, περίμενε τη νίκη. Η προηγούμενη φορά που αγώνας τερμάτισε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν στην Κίνα το 2015. Συνολικά αυτό έχει γίνει 8 φορές στην ιστορία του θεσμού.
Όπως και να έχει ο Λεκλέρκ άξιζε χτες τη νίκη, πράγμα που αναγνώρισε προς τιμήν του και ο νικητής Λιούις Χάμιλτον: « Έχω ζήσει παρόμοιες καταστάσεις και καταλαβαίνω πως νιώθει ο Τσάρλς. Έκανε σπουδαία δουλειά όλο το τριήμερο, έχει σπουδαίο μέλλον μπροστά του. Η Ferrari έχει το πάνω χέρι πρέπει να δουλέψουμε σκληρά και να επανέλθουμε». Αρκετοί μπορεί να απορούν πως οι Ferrari παρουσίασαν τελείως διαφορετικό πρόσωπο από την Αυστραλία κάνοντας το 1-2 στις δοκιμές και κυριαρχώντας στον αγώνα. Η αλήθεια είναι πως η Αυστραλία ήταν μια ιδιαίτερη περίπτωση όπου τα κόκκινα μονοθέσια δεν είχαν σωστό σετάρισμα. Η πραγματική εικόνα των Ferrari είναι αυτή που είδαμε στο Μπαχρέιν. Αξίζει όμως να τονίσουμε ότι ακόμη και έτσι, πάλι οι Mercedes έκαναν το 1-2 καθώς εκμεταλλεύτηκαν τα προβλήματα και τα λάθη των κόκκινων. Πρέπει να ειπωθεί ότι οι Ferrari δεν έκαναν κανένα λάθος στρατηγικής, αντίθετα προσπάθησαν όπως και οι Mercedes να περάσουν με στρατηγική undercut επισπεύδοντας την είσοδό τους στα πιτ.
Δια χειρός Τομπάζη!
Του προσπεράσματος έγινε χτες στο Μπαχρέιν, αυτό οφείλεται και στην 3η ζώνη DRS αλλά κυρίως στις αεροδυναμικές αλλαγές (σ.σ: πιο μεγάλες και πιο απλές αεροτομές) που σχεδίασε ο συμπατριώτης μας Νικόλας Τομπάζης μέλος της FIA και επικεφαλής του γκρουπ μηχανικών που δουλεύει πάνω στις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών της F1. Θυμίζουμε πως στον Έλληνα κορυφαίο μηχανικό ασκήθηκε έντονη κριτική από την πλευρά της Red Bull για τις αλλαγές που τελικά, αποδείχτηκαν στην πράξη εξαιρετικά πετυχημένες, καθώς έχουν δώσει άλλη διάσταση στη δράση της F1.
Αξίζει πριν κλείσουμε να σταθούμε στην επιτυχία του Nόρις που στον 2ο του αγώνα με τη McLaren τερμάτισε 6ος. Δίπλα του θα βρίσκονταν και ο Σάινθ αν δεν τον είχε χτυπήσει ο Φερστάπεν. Μπορεί οι αγωνοδίκες στο πνεύμα του «ας τους ν’ αγωνιστούν» να θεώρησαν την επαφή τους αγωνιστικό συμβάν αλλά είναι προφανές ότι ο Φερστάπεν βρίσκει και τα κάνει. Φταίει κατά την άποψή μου ο Σάινθ και οι υπόλοιποι οδηγοί που του επιτρέπουν να την γλυτώνει μετά από τέτοιες επιλογές/ενέργειες.
Eκ μέρους της Pirelli ο επικεφαλής F1, αγώνων αυτοκινήτου, Μάριο Ίσολα είπε: “Όπως τόνισε ο Χάμιλτον, ο Λεκλέρκ άξιζε τη νίκη σήμερα. Τα προβλήματά του ήταν μέρος ενός πραγματικά δραματικού και απρόβλεπτου Grand Prix στο οποίο η στρατηγική ελαστικών έπαιξε κομβικό ρόλο. Τόσο η Ferrari, όσο και η Mercedes επίσπευσαν τις αλλαγές τους προσπαθώντας να πετύχουν προσπέρασμα μέσω των πιτ (undercut). Το πλεονέκτημα απόδοσης που είχε ο Λεκλέρκ του επέτρεψε να πραγματοποιήσει την 2η του αλλαγή, χωρίς να χάσει την πρωτοπορία. Υπήρξε ευρεία γκάμα στρατηγικών: Στην πραγματικότητα μόνο δυο ομάδες είχαν ίδια στρατηγική για τους οδηγούς τους. Πέρα από τους πρωτοπόρους είδαμε εξαιρετικές αποδόσεις από οδηγούς όπως ο Νόρις που πήρε τους πρώτους του βαθμούς για λογαριασμό της McLaren.”
Στη βαθμολογία οδηγών προηγείται ο Μπότας με 44 βαθμούς και ακολουθούν: Χάμιλτον 43, Φερστάπεν 27, Λεκλέρκ 26, Φέτελ 22.
Στη βαθμολογία κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 87 βαθμούς και ακολουθούν: Ferrari 48, RBR 31, Alfa Romeo 10.
Επόμενος αγώνας το Κινέζικο GP στις 14/4.
Συγνώμη αλλά όσον αφορά στον Vettel διαφωνω.
Η δικαιολογία του 4κις πρωταθλητή εχει λήξει απο καιρό.
Πέρυσι στο 2ο μισό του πρωταθλήματος ηταν ανεκδιήγητος και εχει κλωτσήσει σωρηδόν τις ευκαιρίες που του δόθηκαν ολα αυτα τα χρόνια που τρέχει με τη ferrari.
Το τετ αε που έκανε στο bahrein μετά την προσπέραση του Hamilton πως το δικαιολογείτε εσείς;;;;
Έχει παραιτηθεί ετσι και τον περάσει και ο μικρός εφέτος στην βαθμολογία εχει ξοφλήσει σαν οδηγός.