της Ελενας Ερμείδου, insuranceworld.gr
Γύρους μειώσεων στα τιμολόγια των αυτοκινήτων έχουν φέρει οι νέες ψηφιακές πλατφόρμες ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, αλλά και τα παρατεταμένα lockdown. Αρκετοί πάντως ασφαλιστές εμφανίζονται ανήσυχοι τονίζοντας στο IW ότι ο πόλεμος των τιμών στο κλάδο αυτοκινήτου δεν θα τελειώσει ενώ κάποιοι άλλοι βλέπουν την κατάσταση αυτή που επικρατεί σήμερα ως κίνητρο για να στραφούν προς άλλους κλάδους ασφάλισης που αφήνουν περισσότερο χρήμα.
Εκπτωτικά κουπόνια, προτάσεις δελεαστικές για συνεργασίες είναι βρίσκονται στην φαρέτρα των πλατφόρμων, κάπου στην μέση βρίσκεται η καραντίνα η οποία λειτουργεί ως καταλύτης στις προτάσεις των ασφαλιστικών. Ωστόσο, πηγές του IW αναφέρουν ότι ορισμένες ασφαλιστικές αποφασίζουν σε μειώσεις τιμολογίων, επιδεινώνοντας το τεχνικό αποτέλεσμα.
Το τελευταίο διάστημα των 6 μηνών οι κίνηση στους δρόμους τονίζουν είναι τόσο αυξημένη που ο κίνδυνος για τις ασφαλιστικές είναι μεγάλος καθώς ανοδικός είναι και ο ρυθμός των ατυχημάτων. Συμπληρώνουν ότι η κίνηση στους δρόμους, ιδιαίτερα της Αττικής θα αυξάνεται καθώς αυξάνεται και η χρήση αυτοκινήτου εν απουσία σχεδίου αντιμετώπισης της διάδοσης της πανδημίας. Τα σχέδια υπογραμμίζουν για τον περιορισμό της χρήσης αυτοκίνητου, θα μπορούσαν να περιέχουν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης και χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς υπό τον όρο ότι το υπουργείο μεταφορών θα διέθετε σχέδιο οργανωμένο.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία το 2019 αυξήθηκε στο 9,90% από 9,26% το 2018. Η συχνότητα ζημιών Αστικής Ευθύνης Οχημάτων στο 6,86% από 6,56%. Ο δείκτης ζημιών στο 50,56% από 46,33%. Κύριοι υπαίτιοι των ατυχημάτων τα επιβατικά και ταξί με ποσοστό συμμετοχής 70%. Οι καταβολές το 2019 στα 238.282.802, αυξημένες κατά 18.269.308 ευρώ και ποσοστιαία αύξηση 8,30%. Οι επελθούσες ζημιές στα 508.632.179 ευρώ, αυξημένες κατά 67.860.731 και με ποσοστιαία αύξηση 15,40%.
Πολύ λίγες δηλώνουν είναι οι ασφαλιστικές που έχουν κρατήσει σταθερό τιμολόγιο στον κλάδο και δεν κινδυνεύουν ενώ οι ίδιοι έθεσαν στην συζήτηση το θέμα της ασφαλιστική απάτης που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους βρίσκεται περίπου στο 5% των αποζημιώσεων.