Ο ελληνικός μαθητικός πληθυσμός ηλικίας 6-12 ετών δεν έρχεται σε επαφή με κανένα μάθημα σχετικό με τα οικονομικά ενώ ο ελληνικός μαθητικός πληθυσμός ηλικίας 12-18 ετών έρχεται σποραδικά σε επαφή με μαθήματα οικονομικών και μόνο όσοι μαθητές επιλέξουν το αντίστοιχο οικονομικό πεδίο παρακολουθούν συστηματικά μάθημα οικονομικών. Αυτό δείχνουν οι μελέτες και πιστοποιούν σχετικές έρευνες στη χώρα μας.

Αυτό τονίσθηκε και κατά τη χθεσινή παρουσίαση του προγράμματος της Action AidΑλφαβητάρι οικονομικών»), το οποίο στοχεύει στην εξοικείωση των μαθητών με βασικές οικονομικές δραστηριότητες της καθημερινότητας, και φιλοδοξεί να αποτελέσει την πρώτη μάχη κατά του οικονομικού αναλφαβητισμού στη χώρα μας.

Ο γενικός διευθυντής της ActionAid, Γεράσιμος Κουβαράς, μεταφέροντας την εμπειρία της οργάνωσης από τη δραστηριοποίησή της σε χώρες της Αφρικής, ενώ η εκπρόσωπος της ΕΡΓΩ, Ιωάννα Γεωργούλη, σημείωσε πως «ο οικονομικός εγγραμματισμός βοηθά στην κατανόηση τόσο του κόσμου όσο και της θέσης μας μέσα σε αυτόν».

Το πρόγραμμα, το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα σε ειδική εκδήλωση που φιλοξενήθηκε στην Τράπεζα της Ελλάδας, εκπονήθηκε από την ActionAid Ελλάς, σε σύμπραξη με την ΜΚΟ ΕΡΓΩ και Aflatoun International, ενώ χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Τι έδειξε η χθεσινή παρουσίαση

Οι οικονομικά αναλφάβητοι έχουν περισσότερα χρέη, καταβάλλουν μεγαλύτερα επιτόκια για την αποπληρωμή τους και συνήθως αδυνατούν να ανταποκριθούν σε έκτακτες δαπάνες. Στη χώρα μας το 45% του πληθυσμού είναι οικονομικό αναλφάβητο, ποσοστό που την κατατάσσει στην 30η θέση ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ.

Ενώ το χρέος των νοικοκυριών ως ποσοστό του ΑΕΠ βρίσκεται κοντά στον μέσο ευρωπαϊκό όρο, η χώρα μας είναι η πρώτη στην Ευρώπη στη μη εξυπηρέτηση δανείων (52% στα καταναλωτικά και 40% στα στεγαστικά).

Στη χώρα μας μόλις το 16% των νοικοκυριών αποταμιεύει, ποσοστό που ήταν αρκετά χαμηλό και προ κρίσης.

Το πρόγραμμα «Αλφαβητάρι οικονομικών» αποτελείται από τα εγχειρίδια των εκπαιδευτικών και τα τετράδια εργασιών των μαθητών. Περιλαμβάνει δραστηριότητες ψυχοπαιδαγωγικής ενδυνάμωσης των μαθητών, βασικές έννοιες οικονομικών εννοιών όπως η αποταμίευση, η (εγκρατής) κατανάλωση, η διαχείριση χρημάτων και ο οικονομικός προγραμματισμός, βιωματικές δράσεις προκειμένου να υιοθετήσουν οι μαθητές αποτελεσματικά υγιείς χρηματοοικονομικές συνήθειες και να τις εφαρμόσουν στην καθημερινότητά τους.

Το πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου 2.000 εκπαιδευτικών και 42.000 μαθητών απ’ όλη την Ελλάδα, είναι διετούς διάρκειας, ενώ όπως τονίστηκε στην παρουσίαση, θα δοθεί έμφαση στις πιο φτωχές περιοχές.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ