του Δημήτρη Μαλλά

Στα περισσότερα καταστήματα λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών ειδών, τα smartphones καταλαμβάνουν ένα σημαντικό κομμάτι του χώρου. Επίσης, η αίσθηση που έχει ο καταναλωτής είναι πως υπάρχει πληθώρα επιλογών και κατασκευαστών. Όμως, τελικώς, όπως φαίνεται τουλάχιστον, οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν να αγοράσουν smartphones από μόλις 4 κατασκευαστές!!

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, στο α’ εξάμηνο του 2020 τα μερίδια αγοράς των Samsung, Xiaomi, Huawei και Apple ήταν πάνω από 85% όσον αφορά στα τεμάχια και πάνω από 93% με βάση την αξία των πωληθέντων συσκευών! Πρόκειται για εντυπωσιακούς αριθμούς και δείχνουν ότι η αγορά παρουσιάζει μία ιδιάζουσα συγκέντρωση.

Η κατάσταση ήταν λίγο διαφορετική στο παρελθόν δεδομένου ότι υπήρχε και η MLS. Όμως, τα προβλήματα της τελευταίας και οι ανησυχίες για το μέλλον της είχαν ως αποτέλεσμα να πέσουν και οι πωλήσεις. Αντίστοιχα, η Honor που προσπάθησε να μπει «σφήνα», πέτυχε αρχικά το στόχο της αλλά το γεγονός ότι ανήκει στη Huawei την επηρεάζει όσον αφορά στη χρήση των εφαρμογών της Google και αυτό επηρεάζει αρνητικά τις πωλήσεις. Honor και MLS έχουν πάντως ένα μερίδιο της τάξεως του 4% έκαστη με βάση τις πωληθέντες συσκευές, αλλά με βάση την αξία πωλήσεων η Honor είναι απλά πάνω από το 2%.

Η αγορά των smartphones ήταν πάντως από αυτές που επηρεάστηκαν από την πανδημία και την καραντίνα. Αν και πτώση υπήρχε και το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου και τον Ιούνιο αλλά μόνο όσον αφορά τον αριθμό των συσκευών που πουλήθηκαν. Με βάση την αξία, τους συγκεκριμένους μήνες υπήρξε άνοδος της αγοράς λόγω κυρίως της Apple καθώς το iPhone 11 πήγε πολύ καλά. Αλλά το δίμηνο της καραντίνας είχε ως αποτέλεσμα η αγορά των smartphones να παρουσιάσει πτώση -18% σε τεμάχια και -10% σε αξία στις 750 χιλιάδες συσκευές και στα 210 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Με βάση τον αριθμό των πωληθέντων συσκευών, η Samsung είναι στην πρώτη θέση με ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως περίπου του 32% και ενισχυμένο κατά περίπου μισή ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019.

Στη δεύτερη θέση πέρασε πλέον η Xiaomi, η οποία αύξησε το μερίδιο της στο 24% από λίγο κάτω από 15% που ήταν πριν από ένα χρόνο. Από την άλλη πλευρά, η Huawei είδε το μερίδιο της να μειώνεται στο 20,6% από 25,8% αλλά δεν ήταν λίγοι εκείνοι που ανέμεναν διψήφια πτώση. Ενισχυμένη παρουσιάζεται και η Apple, καθώς το iPhone 11 τη βοήθησε να πάει το μερίδιο της στο 8,6% από 6%.

Με βάση την αξία των πωληθέντων συσκευών, στην πρώτη θέση είναι και εδώ η Samsung με περίπου 36% (αλλά με πτώση από το σχεδόν 38% στο πρώτο μισό του 2019), ενώ ακολουθεί η Apple, η οποία παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση καθώς από ένα μερίδιο της τάξεως του 18,5% έφθασε στο 26,5%. Μεγάλη άνοδο είχε και η Xiaomi που βρίσκεται πλέον στην τρίτη θέση με μερίδιο της τάξεως του 15,7% (από 9,9%), ενώ στην τέταρτη θέση είναι η Huawei με 15% (από 22,2%).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ