Σε αραβικά χέρια περνά- κατά πάσα βεβαιότητα- το λιμάνι της Σμύρνης (Port of Alsancak) μία από τις συμφωνίες που “κλείνει” ο Ρ.Τ Ερντογάν στο πλαίσιο της περιοδείας του σε αραβικά κράτη για να βρει επενδυτές.
Από το 2018 στην κυριότητα/χαρτοφυλάκιο του Turkey Wealth Fund- εκτείνεται σε έκταση 902.000 μ2, σε μήκος 3.386 μ με δυνατότητα πρόσδεσης για 18 πλοία (βάθος λιμένος 11 μ).
Σύμφωνα με το Bloomberg:
Turkey in Talks to Sell Izmir Port Operating Rights to Gulf Investors
Turkey is negotiating with Gulf Arab countries to sell the operating rights for Alsancak Port in the Aegean city of Izmir, in what would be the first major deal under Turkey’s push for foreign investment under its new economic team.
www.bloomberg.com
|
H πώληση, έχει και ελληνικό ενδιαφέρον
Βάσει της αποτίμησης του λιμανιού της Σμύρνης (αναλογιστικά) η χρηματιστηριακή αξία του ΟΛΠ στα 556,2 εκατ.€ (στα 22,25 ευρώ η μετοχή) είναι κατά-τουλάχιστον ένα …λιμάνι φθηνότερη/υποτιμημένη.
Ανάλογα undervalued ο ΟΛΠ έναντι τόσο των ανταγωνιστών ευρωπαϊκών φορέων Αμβέρσας, Βαλένθιας όσο των εγχώριων βάσει του τιμήματος του Grimaldi Group/Euromed για της Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου.
Αλλά και της πρόσφατης (τυχαίας…; ) εκδήλωσης ενδιαφέροντος του HIG Capital για τον ΟΛΘ στην περίπτωση που πωλούσε η Belterra/συμφερόντων Σαββίδη.
Εξελίξεις, ενώ τον Αύγουστο (προς τα τέλη) αναμένεται να κατατεθούν οικονομικές προσφορές για το 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Βόλου.
Τα Ελληνικά λιμάνια αξίζουν τρισεκατομμύρια , αλλά χωρίς σιδηροδρομικό δίκτυο που να τα συνδέει μεταξύ τους και τουλάχιστον με τα δύο μεγάλα αεροδρόμια Αθήνας και Θεσσαλονίκης , δυστυχώς καταντούν απλά λιμάνια.