Θεσμικοί και επιχειρηματικοί φορείς καταθέτουν τις απόψεις τους στο περιοδικό ΧΡΗΜΑ για το παρόν και το μέλλον του εξαγωγικού τομέα, επισημαίνοντας όσα πρέπει να υλοποιηθούν στο εξής προς την κατεύθυνση αυτή.

Ιωάννης Σανιδιώτης, general manager της Kleemann Group

στην Κυρέλα Πέτρου

Κύριε Σανιδιώτη, οι εξαγωγές παρουσιάζουν ένα ανοδικό momentum, που το 2023 αναμένεται να φθάσει σε νέα υψηλά. Πού αποδίδεται από την πορεία;

Πράγματι, το 2021 και το 2022, οι εξαγωγές σημείωσαν διαδοχικά ρεκόρ, στα 40 δισ. ευρώ και στα 55 δισ. ευρώ, αντίστοιχα. Μάλιστα, το 2022, η ποσοστιαία αύξηση των ελληνικών εξαγωγών ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Τον Ιανουάριο του 2023 δε, οι εξαγωγές «έτρεξαν» με πάνω από 30%, με όλους τους επιμέρους κλάδους να σημειώνουν ανοδική πορεία, αναδεικνύοντας την ανθεκτικότητα και τη δυναμική των ελληνικών εξαγωγών. Ωστόσο, εκτιμούμε ότι, επενδύοντας σε στρατηγικές συνεργασίες και συνεχίζοντας τη λεπτομερή χαρτογράφηση των προοπτικών που παρουσιάζουν οι διεθνείς αγορές, τα μεγέθη μπορούν να βελτιωθούν περαιτέρω. 

Ποια είναι η δική σας εμπειρία από τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην εξαγωγική δραστηριότητα; Ποιες οι ευκαιρίες και ποιες οι δυσκολίες;

Η υφιστάμενη οικονομική συγκυρία σε παγκόσμιο επίπεδο είναι εξαιρετικά αμφίβολη και θέτει τις επιχειρήσεις σε διαρκή επαγρύπνηση. Αν κάνουμε μια σύντομη αναδρομή από το 2020 μέχρι και σήμερα, θα εντοπίσουμε εν αρχή την πανδημία και, στη συνέχεια, τη μεγάλη αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και του μεταφορικού κόστους, την ενεργειακή κρίση και την εκτίναξη του πληθωρισμού, και προσφάτως την αύξηση των επιτοκίων, καθώς και την έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί στον τραπεζικό κλάδο, με την κατάρρευση της Silicon Valley Bank και της Credit Suisse. Και μάλιστα όλα αυτά σε διάστημα μόλις τριών ετών. 

Σε αυτό το διάστημα, καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και να συνεχίσουμε την ανοδική μας πορεία, με όχημα την καινοτομία, την εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών μας και την άριστη εξυπηρέτηση των πελάτων μας. Από την άλλη πλευρά όμως, δεν θα πρέπει να αρκεστούμε στα θετικά αποτελέσματα του 2022. Αντίθετα, θα πρέπει να προσαρμοστούμε στις επιταγές του σύγχρονου επιχειρείν, πάντα με γνώμονα την ενίσχυση της διεθνούς μας ανταγωνιστικότητας.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα-στόχοι σας προς αυτήν την κατεύθυνση;

Σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, συνεχίζουμε να σημειώνουμε σημαντική πρόοδο προς την επίτευξη των στόχων μας, να αναπτυσσόμαστε διαρκώς ως εταιρεία και ως άνθρωποι. 

Για την Kleemann οι βάσεις έχουν τεθεί εδώ και χρόνια, έχοντας εδραιωθεί στην παγκόσμια αγορά, με τις διεθνείς πωλήσεις της να αποτελούν περισσότερο από το 90% του κύκλου εργασιών της. Το δίκτυο πωλήσεών της εκτείνεται σε περισσότερες από 100 χώρες, με τοπική παρουσία σε σημαντικές αγορές, όπως η Αγγλία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, καθώς και τοπική παραγωγή, εκτός από την Ελλάδα, στη Σερβία και στην Κίνα. 

Συνεχίζουμε να λειτουργούμε με εξωστρέφεια, να προωθούμε τα υψηλής ποιότητας προϊόντα μας και να εκπροσωπούμε τη χώρα μας εκτός συνόρων. Υλοποιούμε τον στρατηγικό μας σχεδιασμό για διείσδυση σε νέες αγορές και ενίσχυση της παρουσίας μας σε υφιστάμενες με καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ