Ήταν πίσω στο 1985 όταν μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση που ξεκίνησε με την παρασκευή γαλακτοκομικών προϊόντων, επεκτεινόταν και επανασυστηνόταν υπό την επωνυμία “ΤΥΡΑΣ”, με επικεφαλής τον «πατριάρχη» Στέργιο Σαράντη και τους δυο γιους του.

Όταν άνοιγε η μικρή αυτή επιχείρηση, με κύρια έδρα δραστηριοποίησης τον νομό Τρικάλων, τίποτε δεν προμήνυε τι επρόκειτο να ακολουθήσει. 

Οι αδερφοί Σαράντη υπό τις χρήσιμες οδηγίες του πατέρα τους, με υπομονή και επιμονή μετέτρεψαν την “ΤΥΡΑΣ” σε έναν τεράστιο όμιλο, που πλέον έχει υπό την ομπρέλα του μια σειρά από δημοφιλή brands.

Δημήτρης και Μιχάλης Σαράντης από νωρίς έθεσαν ως προσωπικό στόχο να συνεχίσουν το έργο του πατέρα τους με τον ίδιο ζήλο και ήτοι δυνατόν, να επεκτείνουν τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες.

Για τον λόγο αυτό με “όπλο” την εξωστρέφεια ξεκίνησαν μετά από χρόνια τα επενδυτικά ανοίγματα, με τελευταίο την εξαγορά, μέσω πλειστηριασμού, της συνεταιριστικής γαλακτοβιομηχανίας ΑΓΝΟ έναντι 7,73 εκατ. ευρώ.

Οι αδελφοί Σαράντη γνωρίζουν πολύ καλά την αγορά. Όπως επίσης γνωρίζουν πως ο δρόμος της επιτυχίας απαιτεί τολμηρές – πλην όμως “κοστολογημένες” – επενδυτικές κινήσεις, στις οποίες προβαίνουν εδώ και μια 20ετία περίπου. 

Έτσι, εν έτει 2000 η οικογένεια Σαράντη απέκτησε την “Όλυμπος”, μια “κίνηση – ματ” για την πορεία της ΤΥΡΑΣ, η οποία εισήλθε στην αγορά φρέσκου γάλακτος, της οποίας εκείνη την περίοδο ηγείτο η ΔΕΛΤΑ.

Ακολούθως το 2005, η Όλυμπος κάνει ένα ακόμη τολμηρό βήμα, ανακοινώνοντας την είσοδό της στον κλάδο των χυμών, κίνηση με την οποία «μπαίνει στο μάτι» των ανταγωνιστών της και το 2008 εξαγοράζει τη γαλακτοβιομηχανία «Ροδόπη». Το 2012 η ΤΥΡΑΣ εκδήλωσε ενδιαφέρον για την εξαγορά της επίσης συνεταιριστικής γαλακτοβιομηχανίας «Δωδώνη» (συγκεκριμένα του 67,7% αυτής που αποτελούσε τη συμμετοχή της ΑΤΕbank στην εταιρεία), η προσφορά της όμως δεν επελέγη και η ηπειρώτικη επιχείρηση κατέληξε στη Simos Foods.

Ο όμιλος συνέχισε ανοδικά και το 2016 μετονομάστηκε σε «Ελληνικά Γαλακτοκομεία Α.Ε.».

Ακολούθησε η εξαγορά της εταιρείας αναψυκτικών “Κλιάφα”, μέσω της οποίας διευρύνθηκε το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο του ομίλου, ενώ το 2020 τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία Α.Ε. Αναδείχθηκε νικητής ανάμεσα στους υποψήφιους διεκδικητές για την εταιρεία φυσικού μεταλλικού νερού «Δουμπιά», θυγατρική της οινοποιίας «Μαλαματίνα».

Ο στόχος των αδελφών Σαράντη παραμένει ένας: η επέκταση του χαρτοφυλακίου αλλά και της φήμης του Ομίλου, ως μια μεγάλη εταιρεία τροφίμων. Και φαίνεται πως μέχρι στιγμής τα έχουν καταφέρει περίφημα, καθώς πρόκειται για έναν όμιλο με τζίρο που ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ