Θεσμικοί ομιλητές και ειδικοί του κλάδου συναντιούνται στο επίκαιρο συνέδριο Ports & Rail Forum 2023. Το σημαντικό αυτό γεγονός συγκεντρώνει κορυφαίους επαγγελματίες από τον τομέα των λιμένων και των σιδηροδρόμων, παρέχοντας μια πλατφόρμα για σημαντικές συζητήσεις, ανταλλαγή απόψεων και ανάδειξη των καίριων ζητημάτων που αφορούν τον τομέα.

Το συνέδριο #porf23 διοργανώνεται από την ethosEVENTS σε συνεργασία με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), την Ένωση Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας. Η συμμετοχή στο συνέδριο θα είναι εφικτή με φυσική παρουσία στο ξενοδοχείο Wyndham Grand Athens και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn.

Ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις (πράσινη μετάβαση, ανάπτυξη, συνδυασμένες μεταφορές, κρουαζιέρα, στελέχωση δυναμικού) ακούστηκαν στο Panel Ι με τίτλο: «Συνδυασμένες μεταφορές, υποδομές & κρουαζιέρα: Τα λιμάνια συζητούν …».

Σε αυτό συμμετείχαν οι κ.κ.:

Απόστολος Καμαρινάκης, Υποναύαρχος Λ.Σ. (εα) – Πολιτικός Μηχανικός (ΕΜΠ), Διευθύνων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας ΑΕ, Αντιπρόεδρος Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε.)

Νικόλαος Μαυρίκος, Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοδιαστών πλοίων και Εξαγωγέων (Π.Σ.Ε.Π.Ε.)

Μηνάς Παπαδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος, Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου ΑΕ

 

Απόστολος Καμαρινάκης

Τα λιμάνια διαδραματίζουν πρωταρχικό ρόλο σε παρά πολλούς τομείς της οικονομίας, του εμπορίου, της τοπικής κοινωνίας. Πρέπει τα ίδια τα λιμάνια να είναι οργανωμένοι φορείς ώστε να αντεπεξέρχονται στις προσκλήσεις. Το δυναμικό των λιμένων είναι μεν εξειδικευμένο, αλλά χρειάζεται περισσότερο προσωπικό, καθώς είναι υποστελεχωμένα, και ακόμη περισσότερη εξειδίκευση ώστε να γίνεται διαρκής εκπαίδευση του ίδιου του προσωπικού για να προσαρμόζονται στις ίδιες ανάγκες, στη νομοθεσία και ταυτόχρονα να υπάρξει μια καλή μηχανογράφηση. Σοβαρό θέμα αποτελεί η γραφειοκρατία. Παλιά υπήρχαν τα λιμενικά ταμεία, σιγά-σιγά αντιληφθήκαμε τη σημασία των λιμανιών και ότι έπρεπε να μετασχηματιστούν σε ανώνυμες εταιρίες, αλλά να μπορούν να κινούνται μέσα στην αγορά. Η μηχανογράφηση και η ανάπτυξη των λιμανιών σε επίπεδο όλων των δυνατοτήτων που μπορεί να υπάρχουν πρέπει να συγκλίνουν σε κάποιο σύστημα που μπορεί να τα οργανώνει.

Μηνάς Παπαδάκης

Μετά από 10 χρόνια μνημονίων και εποπτείας τα λιμάνια είναι υποστελεχωμένα, λίγοι και ηρωικοί τα κρατάνε ζωντανά και όρθια. Οι οργανισμοί λιμένων λειτουργούν μεν ως Α.Ε. αλλά υπάγονται ως φορείς στην κυβέρνηση, αυτή η υβριδική λειτουργία δεν μπορεί να λειτουργήσει με ειδικά κριτήρια. Οι διοικήσεις έχουν δεμένα τα χέρια. Οι Οργανισμοί λιμένων  πρέπει να λειτουργήσουν διαφορετικά. Η επιτυχία της ιδιωτικοποίησης εξαρτάται από τον εκάστοτε ιδιώτη αλλά και την στρατηγική αξιοποίησης. Τα λιμάνια αποτελούν κρίσιμες υποδομές. Η δομή των λιμανιών πρέπει να αναδιαμορφωθεί. Πρέπει να πάμε σε συγχωνεύσεις λιμενικών ταμείων για να μπορέσει να πάει μπροστά το λιμενικό σύστημα. Η κρουαζιέρα εκμεταλλεύτηκε το στοίχημα του covid. Για να μπορέσουμε να το διατηρήσουμε αυτό χρειαζόμαστε υποδομές που λείπουν από πολλά λιμάνια. Θα πρέπει να επισημάνουμε το παράδειγμα του λιμένος Θεσσαλονίκης. Πρέπει όλοι μαζί να συνεργαστούμε. H βιωσιμότητα είναι κρίσιμο θέμα, δεν αντιμετωπίζεται σε σωστό πλαίσιο από όλα τα λιμάνια.

Νικόλαος Μαυρίκος

Πρέπει να είναι πιο λειτουργικά ώστε να επισπεύδονται οι χρόνοι, να έχουμε οικονομίες κλίμακος. Στόχος μας είναι να αυξηθούν οι εξαγωγές οπότε πρέπει να μειωθεί και το κόστος. Η στελέχωση των λιμένων είναι ένα γενικό πρόβλημα. Βλέπουμε ότι και οι υποδομές για την κρουαζιέρα δεν είναι οι κατάλληλες. Σε πολλές περιπτώσεις ο τερματικός σταθμός δεν μπορεί να τα υποστηρίξει. Έχουν καταγραφεί 2 εκατομμύρια ελλιμενισμοί στην Ευρώπη που χρειάζονται 4,6 εκατομμύρια ώρες για την αντίστοιχη υποβολή δηλώσεων. Η υπηρεσία διαβατηρίων αποτελεί πρόβλημα διότι σε πολλά λιμάνια δεν έχει 24ωρη λειτουργία. Το κυκλοφοριακό είναι επίσης σημαντικό πρόβλημα. Πρέπει να υπάρχει στα λιμάνια μια υπηρεσία συντονισμού π.χ. καβοδέτη, αστυνομίας, λιμενικού, κτλ, το να λειτουργεί ο καθένας αυτόνομα δεν είναι σωστό. Όπως ο Πειραιάς που έχει να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα πολλά κρουζιερόπλοια κτλ. πρέπει να υπάρχει κάποιος συντονισμός. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ