Με το Προεδρείο της ΚΕΔΕ, αποτελούμενο από τον Πρόεδρο κ. Δ. Παπαστεργίου, τον Α’ Αντιπρόεδρο κ. Λ. Κυρίζογλου, τον Β’ Αντιπρόεδρο κ. Δ. Κάρναβο, τον Γενικό Γραμματέα κ. Δ. Καφαντάρη, παρουσία του Προέδρου της Επιτροπής Θεσμών της ΚΕΔΕ, κ. Γρ. Κωνσταντέλλου και του Γενικού Διευθυντή της ΚΕΔΕ κ. Γ. Καραγιάννη, συναντήθηκε το απόγευμα της Τρίτης 19 Ιανουαρίου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Το προεδρείο της ΚΕΔΕ με ιδιαίτερη ικανοποίηση άκουσε ότι οι προτάσεις της, όπως αυτές επικαιροποιήθηκαν κατά τις Συνεδριακές Διασκέψεις που έγιναν σε όλη την Ελλάδα (Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2020) για τις αλλαγές που χρειάζεται ο νόμος 4412 , έγιναν δεκτές από την ηγεσία του Υπουργείου. Ο νέος νόμος, που θα ρυθμίζει τα θέματα δημοσίων συμβάσεων, θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή το επόμενο διάστημα, αντιμετωπίζει τα προβλήματα που δημιούργησε στην καθημερινή λειτουργία των Δήμων ο νόμος 4412 και «λύνει» τα χέρια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, συμβάλλοντας παράλληλα στη διαφανή και αποτελεσματική λειτουργία τους, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.

Παράλληλα το Προεδρείο της ΚΕΔΕ έθεσε στον κ. Καραμανλή δύο ακόμη σημαντικά θέματα:

  1. Το ζήτημα της οργάνωσης των υποδομών στις πόλεις, καθώς και την εκλογίκευση των παρεμβάσεων από τρίτους φορείς. Η καθημερινή ζωή στις πόλεις δυσχεραίνεται και το οικονομικό βάρος αυξάνει από τις συνεχείς παρεμβάσεις, που αναγκάζονται να κάνουν οι Δήμοι στο αστικό οδικό δίκτυο, το οποίο σκάπτεται από διάφορους φορείς άναρχα χωρίς συνεννόηση. Η ΚΕΔΕ ζητάει να υπάρξει ένα δεσμευτικό πλαίσιο καθώς και την εξεύρεση χρηματοδότησης για τις συνολικές αποκαταστάσεις των ζημιών.
  2. Η ΚΕΔΕ μετέφερε τον έντονο προβληματισμό της για την μεταφορά της αρμοδιότητας της συντήρησης του επαρχιακού οδικού δικτύου – και μάλιστα χωρίς πόρους – προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση και ζήτησε από τον Υπουργό και τον Γενικό Γραμματέα να υπάρξει ρύθμιση για το θέμα.

Μετά το τέλος της συνάντησης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής τόνισε:

  • «Όσον αφορά το ν. 4412, επιτυγχάνουμε και διαφάνεια και αποτελεσματικότητα. Δεν θα κάνουμε εκπτώσεις ούτε στο ένα, ούτε στο άλλο. Έχουμε κάνει ήδη βελτιώσεις στο προσχέδιο νόμου ώστε να “απελευθερωθεί” η Αυτοδιοίκηση για την εκτέλεση έργων και τη διαχείριση της καθημερινότητας, αλλά πάντα εντός του αυστηρού πλαισίου, που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις αναθέσεις. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσπαθούμε να στηρίξουμε τους Δήμους όσον αφορά στις έξυπνες υποδομές και την οδική ασφάλεια».

Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας κ. Γ. Καραγιάννης ανέφερε:

  • «Δουλέψαμε πολύ σκληρά και συστηματικά όλο αυτό το διάστημα, και σήμερα προχωράμε σε μία ολιστικά διαφορετική προσέγγιση και μεταρρυθμίζουμε το χώρο των Δημόσιων Συμβάσεων επιλύοντας χρόνια ζητήματα ενός δαιδαλώδους θεσμικού πλαισίου. Με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα προχωράμε στη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση παρεμβαίνοντας με ουσιώδεις τομές».

Ο κ. πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Δ. Παπαστεργίου δήλωσε:

  • «Σήμερα διαπιστώνουμε με ικανοποίηση ότι η προσπάθεια της ΚΕΔΕ και των Δήμων όλης της χώρας, να μπει τέλος σε ένα αναχρονιστικό κι αναποτελεσματικό θεσμικό πλαίσιο όσον αφορά τις δημόσιες συμβάσεις, έπιασε τόπο. Οι αλλαγές στο Ν. 4412, που με χαρά ακούσαμε ότι έρχεται μέχρι το τέλος του μήνα στη Βουλή προς ψήφιση, θα μας δώσουν τη δυνατότητα να κάνουμε τη δουλειά μας πιο εύκολα, πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας. Είναι μια πολύ σημαντική απόφαση και χαίρομαι που οι θέσεις που εξέφρασε και πρότεινε η Τοπική Αυτοδιοίκηση εδώ και πολλούς μήνες , όταν άρχισε να εφαρμόζεται ο 4412, έγιναν επιτέλους δεκτές από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τον κ. Καραμανλή.
  • Παράλληλα ευελπιστούμε ότι θα προχωρήσουν και οι αλλαγές που ζητάει σύσσωμη η Τοπική Αυτοδιοίκηση και η ΚΕΔΕ για την καλύτερη οργάνωση μεταξύ των διαφόρων φορέων που εκτελούν παρεμβάσεις στα δίκτυα, μερικές φορές ακόμη και χωρίς Δημοτική άδεια, οι οποίοι σκάβουν τους δρόμους χωρίς συνεννόηση και πολλές φορές και χωρίς να αποκαθιστούν το οδικό δίκτυο στην προηγούμενη κατάσταση. Ένα δεσμευτικό πλαίσιο και χρηματοδότηση είναι πάγιο αίτημά μας.
  • Τέλος θεωρούμε σημαντικό ότι βρήκαμε ευήκοα ώτα στα πρόσωπα του κ. Καραμανλή και του κ. Καραγιάννη στο λογικό αίτημα της Τ.Α. να ρυθμιστεί το πρόβλημα με τη συντήρηση των επαρχιακών οδών». 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ