Φ.Κ.

Μία ζέστη, μία κρύο… Η φράση κολλάει γάντι και μεταφορικά και κυριολεκτικά. Ο καιρός -ένεκα κλιματικής αλλαγής- παίζει παιχνίδια, αλλά το ίδιο και τα μηνύματα που εκπέμπονται για τον ελληνικό τουρισμό.

Τι εννοούμε; 

Από τη μία βλέπουμε διάσημους σταρ να αποθεώνουν την Ελλάδα και από την άλλη δυσαρεστημένους influencers να την δυσφημούν (σε αρκετές περιπτώσεις λόγω κακής επαγγελματικής συμπεριφοράς από κάποιους που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο).

Την ίδια ώρα, όπως μαθαίνουμε, ο αριθμός των ξένων τουριστών που επισκέπτονται την Πορτογαλία ανήλθε σε επίπεδο-ρεκόρ, ξεπερνώντας το 1,8 εκατ. τον Μάιο. Στην γειτονική Ιταλία δε η έκρηξη της τουριστικής κίνησης μπορεί να οδηγήσει σε εισπράξεις 89 δισ. ευρώ, οι οποίες θα είναι σχεδόν κατά 25% υψηλότερες συγκριτικά με το 2022…Νέα ρεκόρ αναμένεται να σημειώσει ο τουρισμός στην Ισπανία το 2023, με τις εκτιμήσεις του πιο πρόσφατου βαρόμετρου της εταιρίας συμβούλων Braintrust να κάνουν λόγο για 85 εκατ. διεθνείς τουρίστες και για τουριστικές δαπάνες που θα προσεγγίσουν τα 100 δισ. ευρώ. Αυτά ως προς τον ανταγωνισμό της Μεσογείου… Ας έχουμε όμως και τον νου μας εξ Ανατολών…

Δεν πέρασαν πολλά 24ωρα από το καμπανάκι κορυφαίου κυβερνητικού στελέχους που μιλώντας σε μεγάλο κανάλι είπε: “Η σεζόν είναι χαμηλότερη από ό,τι περιμέναμε, θέλω να είμαι ειλικρινής. Είχαμε βάλει τον πήχη ψηλά”. Ενώ δεν είναι μια κακή σεζόν αυτή καθαυτή, αλλά είναι χαμηλότερη από ό,τι περιμέναμε”, αποδίδοντας το πρόβλημα στην ακρίβεια και στον καιρό. “Από εδώ και πέρα θα δούμε τι θα γίνει”, είπε.

Στο ίδιο μήκος κύματος και παρουσιαστής ταξιδιωτικών εκπομπών ο οποίος είπε σε ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης: “Ως γρανάζι της τουριστικής βιομηχανίας θεωρώ ότι δυστυχώς έχουμε μπει σε κατηφορικό δρόμο διότι κάποιοι θεωρούν ότι μπορούν σε 2-3 μήνες να κάνουν περιουσία και να βγάλουν τα λεφτά για τα επόμενα χρόνια. Δεν είναι δυνατόν να παρατηρούνται φαινόμενα τρομερής αισχροκέρδειας εναντίον των τουριστών σε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της επικράτειας, όχι μόνο στη Μύκονο και στη Σαντορίνη. Αυτό που έγινε στη Μύκονο τα περασμένα 3 χρόνια το πληρώνουμε τώρα. Αυτό το τρομερό όργιο στον τουρισμό που κλέβανε τους ανθρώπους, αυτά τα περίφημα «χρυσά» καλαμαράκια τα πληρώνουμε μέχρι σήμερα. Κάποιοι απαράδεκτοι επαγγελματίες βάζουν τους τουρίστες να καθίσουν σε τραπέζια και χωρίς να τους έχουν ότι για να δουν εκεί το ηλιοβασίλεμα, πρέπει να κάνουν ελάχιστη κατανάλωση 1000 ευρώ”.

Ως εκ τούτου, από τη μία βλέπουμε τον Τζορτζ Κλούνεϊ, τον Ματ Ντέιμον, τα αδέρφια Χέμσγουορθ στο κοσμοπολίτικο νησί της Μυκόνου ή τον Ισπανό διεθνή καλαθοσφαιριστή -που φέτος πλήγωσε τον Ολυμπιακό στον τελικό της Euroleague- να ξεκουράζεται στη Σαντορίνη όπου απολαμβάνει τις διακοπές του μαζί με την οικογένειά του, γράφοντας στο instagram: “Αγαπώ την Ελλάδα. Σε ευχαριστώ Σαντορίνη” και από την άλλη πασίγνωστη influencer να μας… κάνει βούκινο μέσω Tik Tok.

Και από την άλλη…δημοσιευμένο βίντεο -προ εβδομάδος- που έχει συγκεντρώσει πάνω από 800 χιλιάδες προβολές, με πρωταγωνίστρια μία influencer με όνομα captainkatemccue η οποία ισχυρίζεται ότι αγόρασε φόρεμα το οποίο κόστιζε λιγότερο από το ψάρι που έφαγε την προηγούμενη ημέρα…

Ο λόγος, όπως λέει η ίδια, είναι πως το εν λόγω ψάρι που έφαγε σε εστιατόριο του νησιού των Ανέμων, το οποίο δεν αναφέρει σε ποια περιοχή βρίσκεται, κόστιζε 616 ευρώ.

Παρ’ όλα αυτά η ίδια εξηγεί πως το τα φαγητό ήταν πάρα πολύ νόστιμο και πως πέρασε ένα πολύ όμορφο βράδυ στο εν λόγω εστιατόριο, ωστόσο δεν θα το έκανε ξανά, καθώς η τιμή του ήταν πάρα πολύ ακριβή.

Επιπλέον, σε αντίθεση με άλλους τουρίστες που δηλώνουν “εξαπατημένοι”, εκείνη παραδέχεται ότι δεν κοίταξε ποτέ τον κατάλογο πριν παραγγείλει κι αυτός ήταν ο λόγος που παρήγγειλε το συγκεκριμένο ψάρι.

Ως μία προσπάθεια ενδυνάμωσης της κίνησης εκτιμάται η σημαντική επιδότηση στις χρεώσεις των αεροδρομίων, που εξήγγειλε η Fraport, ενθαρρύνοντας τους αερομεταφορείς να προγραμματίσουν την έναρξη του πτητικού έργου τους νωρίτερα ή ακόμα και την παράτασή του πέραν της περιόδου αιχμής, προσφέρει για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που δραστηριοποιείται η Fraport Greece.

Το κίνητρο της Fraport Greece τίθεται σε εφαρμογή από τον Οκτώβριο του 2023 και θα αφορά στους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο, Μάρτιο και Απρίλιο.

Eυχή όλων είναι η βαριά μας βιομηχανία να πάει καλά και φέτος, ως βασικό γρανάζι της ελληνικής οικονομίας, με τον πληθωρισμό να υποχωρεί (το 2024 αναμένεται στο 3,8% και για το 2025 στο 2,3%), ώστε να αποφευχθούν περιστατικά δυσφήμησης και άπαντες να λειτουργήσουν όπως οι περισσότεροι σοβαροί επαγγελματίες…

Προς αποφυγή παρεξήγησης, τα παραπάνω δύο νησιά αναφέρθηκαν επισταμένα, καθώς αποτελούν “βαρόμετρο” για την τουριστική κίνηση. Αλοίμονο, υπάρχουν αμέτρητα νησιά, εξαιρετικής ομορφιάς, όπως και ηπειρωτικά μέρη για ποιοτικές και ξεκούραστες διακοπές -Ελλήνων ή ξένων επισκεπτών- όλων των βαλαντίων.

Καλό καλοκαίρι…

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ